خواص بی نظیر شربت سیر و عسل

خواص شفابخش سیر

یکی از مهمترین علل خواص بی نظیر شربت سیر و عسل وجود ماده شفا بخش سیر در آن است . سیر یکی از رایج ترین مواد طبیعی مورد استفاده برای پخت و پز در سراسر جهان است . به خاطر وجود عطر و طعم خاص و بی نظیر آن معمولا با سایر ادویه ها ترکیب شده و در طبخ انواع غذاها از آن استفاده می شود .

اما قبل از اینکه سیر به دلیل طعم خاصش معروف شده باشد ، برای قرن ها به عنوان ماده ای برای از بین بردن بسیاری از بیماری ها مورد ارزیابی قرار گرفته است .

از خواص دارویی آن می توان به مبارزه با التهاب، بیماری های مزمن و عفونت اشاره کرد .

سیر و عسل

بسیاری از مزایای سلامتی سیر به دلیل وجود ماده ای به نام آلیسین در آن است . آلیسین یک ترکیب فعال است که به کنترل سطح بالای کلسترول و فشار خون و کنترل سایر عوامل مرتبط با بیماریهای سیستم قلبی عروقی کمک می کند .

همچنین از سیر برای درمان مشکلات هضم ، بیماری های تنفسی و عفونت های قارچی نیز استفاده می شود .

در واقع ، به علت اثرات ضد التهابی و محتوای آنتی اکسیدانی بالا ، سیر مکمل خوبی برای درمان های معمول بیماری هایی چون آرتریت ، سرطان و دیابت است .

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که برای حفظ تمام مواد تشکیل دهنده فعال و آنتی اکسیدان های موجود در سیر ، آن را به صورت خام مصرف کنید . اما شاید طعم خاص سیر را هر کسی دوست نداشته باشد . برای استفاده راحتتر از این ماده غذایی شفابخش شما می توانید آن را همراه عسل استفاده کنید و ضمن استفاده راحتتر ، خواص شفابخش سیر را نیز افزایش دهید .

برای به حداکثر رساندن خواص شربت سیر و عسل ، باید هر دو ماده غذایی دارای بالاترین کیفیت موجود باشند . برای کسب بهترین نتیجه شما همچنین باید در کنار استفاده از این شربت ، شیوه زندگی سالمی را انتخاب کنید .

استفاده از شربت سیر و عسل به صورت ناشتا به مدت 7 روز می تواند برای شما بسیار مفید و شفابخش باشد . برخی از خواص خوب درمانی استفاده از این شربت عبارتند از :

1- گردش خون شما را بهبود می بخشد

گردش خون
وجود ترکیبات گوگردی در سیر ، زمانی که با عسل ترکیب شود می تواند، برای سیستم گردش خون شما بسیار مفید باشد .
سیر و عسل هر دو از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری کرده بنابراین از بروز اختلالاتی مانند ترومبوز و ایجاد رگهای واریسی پیشگیری می کند .

2- کاهش فشار خون بالا با شربت سیر و عسل

فشار خون بالا یک بیماری است که می تواند تمام سلامت قلبی و عروقی شما را تهدید کند . برای کنترل آن به طور طبیعی ، سعی کنید هر روز شربت سیر و عسل را با معده خالی مصرف کنید .

3- کنترل کلسترول بد

کنترل کلسترول بالا با شربت سیر و عسل
آلیسین موجود در سیر بعد از خرد کردن و له کردن سیر آزاد می شود .این ماده می تواند به جریان خون شما کمک کرده ، همچنین کلسترول اضافی را از بین می برد. مصرف سیر همچنین یک راه عالی برای حفظ تعادل در سطح تری گلیسیرید خون شما است .

4- کاهش التهاب با شربت سیر و عسل

مطالعات نشان داده است ، بسیاری از بیماریهای مزمنی که مردم تجربه می کنند به دلیل عدم تعادل بدن و بروز التهاب در بدن ایجاد می شود .

هم سیر و هم عسل هر دو مواد غذایی ضد التهاب محسوب می شوند و با التهاب مبارزه می کنند . شما می توانید از ترکیب این دو ماده غذایی با هم به عنوان دارویی طبیعی برای کمک به درمان بیماریهایی مانند آرتریت، احتباس مایعات و اختلالات عضلانی استفاده کنید .

5- سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

به دلیل وجود خواص ضد میکروبی و ضد قارچی در عسل و سیر ، ترکیب این دو ماده غذایی یک معجون عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما محسوب می شود . استفاده از شربت سیر و عسل بدن شما را در برابر انواع ویروس ها ، باکتری ها و هر نوع عامل بیماریزای دیگر مقاوم می کند .

6- با سرفه مبارزه می کند

سرفه

علت سرفه های شما چه به دلیل عفونت باکتریایی و چه به دلیل عفونت ویروسی باشد ، هیچ چیز بهتر از یک شربت ساده تهیه شده از عسل و سیر خرد شده به شما کمک نمی کند . عسل و سیر ، ضد میکروب و و ویروس همچنین ضد عفونی کننده دهان و گلو هستند . عسل به صورت طبیعی سرکوب کننده سرفه است . این شربت تحریک و احساس سوزشی را که در گلویتان حس می کنید آرام می کند و همچنین به عنوان یک شربت خلط آور به دفع خلط از مجاری هوایی و ریه های شما کمک می کند .

7- بهبودی سریع سرماخوردگی و آنفولانزا

اگر دچار علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا شده اید ، باید بدانید مصرف مداوم شربت سیر و عسل در دوران بیماری می تواند به نحو چشمگیری علائم بیماری را در شما کاهش دهد. این خاصیت به دلیل مبارزه با ویروس ها و تحریک تولید آنتی بادی هایی است که مسئول حفاظت از راه های هوایی شما هستند .

طرز تهیه شربت سیر و عسل

شربت سیر و عسل
برای به دست آوردن تمام مزایایی که در بالا ذکر شد، ابتدا باید مطمئن شوید که کیفیت سیر و عسل شما عالی است.
پیدا کردن عسل ارزان در فروشگاه ها کار ساده ای است ، اما اغلب آنها حاوی مواد مغذی کمی هستند ، زیرا آنها 100٪ طبیعی نبوده و یا به آنها شکر اضافه می کنند .

مواد مورد نیاز :

  • 1 فنجان عسل ( 335 گرم )
  • 10 حبه سیر
  • 1 ظرف شیشه ای درب دار

طرز تهیه :

  1. حبه ها سیر را را به قطعات کوچک برش بزنید و یا آنها را با فشار دادن له کنید .
  2. عسل را به داخل ظرف شیشه بریزید و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید .
  3. درب ظرف را محکم ببندید و آن را به مدت 1 هفته در یک مکان تاریک نگهداری کنید.
    پس از گذشت این زمان، شربت سیر و عسل شما آماده است .

چگونه از شربت سیر و عسل استفاده کنیم ؟

یک قاشق غذاخوری از این شربت را مدت 7 روز قبل از صبحانه مصرف کنید . همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را با آب گرم رقیق کنید و بعد استفاده کنید .
همانطور که اشاره شد از این شربت به مدت 7 روز استفاده کنید بعد از یک هفته مصرف آن را برای چند هفته قطع کنید و مجددا برای یک هفته از آن استفاده کنید و این سیکل درمانی را ادامه دهید .

شربت سیر و عسل را در دمای اتاق نگهداری کنید . نگهداری از این شربت در یخچال باعث کریستالی شدن و به اصطلاح شکرک زدن آن می شود .

توجه داشته باشید که اثرات درمانی این شربت ، از فردی به فرد دیگر با توجه به عادات روزمره افراد متفاوت است . فراموش نکنید که مطلقا هیچ چیز تغییر نخواهد کرد اگر شما همچنان یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده ، قندها و سایر غذاهای ناسالم داشته باشید .

عوارض جانبی مصرف زیاد شربت سیر و عسل

مصرف مقادیر زیاد شربت سیر عسل در طول روز و به مدت طولانی می تواند باعث تهوع ، سوزش قلب ، اسهال ، استفراغ ، مشکلات معده ، سردرد و مشکلات کبدی شود .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرحناز محمدرضایی
فرحناز محمدرضایی
4 سال قبل

دستت درد نکنه سارا خانم عزیز

مهدی از شیراز
مهدی از شیراز
5 سال قبل

ممنون از مطالب فوق العاده با ارزشتون سارا خانم امیدوارم بتونم راهنمایی های بیشتری ازتون بگیرم من جدیدا تری گلیسرید خونم رفته بالاممنون میشم اگه ب همین ایمی ل راهنماییم کنید

Sahar
Sahar
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

ممنونم خانم دکترعزیز🙏این شربت را مانندترشی سیر تاچندسال بمونه میشه استفاده کردیانه؟

kazem
kazem
5 سال قبل

مطالب بسیار ارزنده ومفیدند.با سپاس از شما.