عوارض مصرف قرص گین آپ صورت و بدن چیست ؟

در حالی که افراد زیادی با مسئله اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند، افرادی هم در اطراف ما هستند که تلاش مضاعفی برای افزایش وزن دارند. اگر می‌خواهید سلامتی خود را تقویت کنید، خوش اندام شوید یا افزایش وزن سالمی داشته باشید ، حتما از راه‌های سالم و ناسالم برای انجام این کار خبر دارید. در این میان استفاده از انواع قرص‌ها و مکمل‌های چاقی یکی از روش‌های متداول است که نباید به آن اعتماد کنید. با من همراه باشید تا با هم عوارض مصرف قرص گین آپ را بررسی کنیم.

در این مبحث سعی می کنم شما را با عوارض مصرف قرص گین آپ آشنا کنم. باید بدانید که در حال حاضر شواهد زیادی در مورد اثربخشی قرص‌های افزایش وزن وجود ندارد، بنابراین به جای مصرف چنین داروهایی، بهتر است یک رژیم غذایی سالم همراه با تمرینات بدنی منظم را در نظر بگیرید.

مختصری در مورد قرص‌های Gain up

در میان انواع مکمل های چاق کننده، قرص‌های گین آپ با نام‌های مختلف به شهرت خاصی رسیده‌اند. در متون تبلیغاتی که برای این شبه دارو پیدا می‌کنید نوشته شده که قرص گین آپ چاقی صورت و بدن یک نوع مکمل غذایی است و با تأمین ویتامین‌ها و اسید آمینه‌ مورد نیاز بدن به ماهیچه سازی کمک می‌کند.  اما این مسئله واقعیت ندارد!

قرص‌های Gain up

قرص گین آپ یک قرص غیرمجاز است که گفته شده از کشورهای دیگر مانند ترکیه به ایران وارد می‌شود (در صحت همین مسئله هم باید شک کرد زیرا بسیاری از آنها در ایران و به صورت غیرقانونی تهیه می‌شوند) و برای چاق شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما، این مکمل غیرمجاز به هیچ عنوان نباید به عنوان راه حل مناسب برای افزایش وزن در نظر گرفته شود. چرا که علاوه بر احتمال بروز عوارض جانبی شدید، استفاده نادرست این قرص می‌تواند به آسیب دیدن کبد، کلیه و دیگر بخش‌های بدن منجر شود. بهتر است هرگز از این دارو برای افزایش وزن استفاده نکنید و در صورت نیاز به افزایش وزن، با پزشک و مشاور تغذیه خود مشورت کنید.

باورهای غلط در مورد قرص های گین آپ

قطعا شما هم در فضای اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی تبلیغات زیادی از انواع و اقسام قرص‌های چاقی صورت و بدن با نام‌های مختلف دیده اید . شاید در نگاه اول خیلی وسوسه انگیز باشد، اما مسئله مهم این است که اغلب فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان فقط به فکر فروش بیشتر و دریافت سود بیشتر می‌باشند نه سلامتی شما !

هدف آن‌ها از ارائه این دسته از قرص‌ها و مکمل ها فقط رسیدن به یک فروش خوب می‌باشد. بنابراین بهتر است که قبل ‌از مصرف هر کدام از این محصولات در مورد آن خوب تحقیق کنیم و از نظر متخصصین و مشاوران تغذیه استفاده کنیم .

متاسفانه خیلی از افراد بدون تحقیق و مشورت گرفتار مصرف این مکمل های غیر مجاز می شوند و وقتی برای مشاوره به ما مراجعه می کنند که دیگر کار از کار گذشته و دچار عوارض متعدد شده اند ! بنابراین اگر بدون آگاهی در این زمینه اقدام کنید، نه‌ تنها به نتیجه مطلوب نمیرسید، بلکه امکان دارد با عوارض جبران‌ناپذیری درگیر شوید که هیچ‌گاه نتوانید همانند گذشته به زیبائی و سلامت جسمانی قبلی خود دست پیدا کنید.

همان‌طور که گفتیم شرکت‌های مختلف برای فروش این نوع محصولات وارد بازار شده‌اند و بدون توجه به عوارض مصرف قرص گین آپ، آن را تبلیغ می‌کنند. در برخی از متون تبلیغاتی آنها می‌خوانیم که ترکیبات این قرص سبب افزایش ماهیچه‌های ما (بدون افزایش چربی) در تمام نواحی بدن می‌شوند. این نوع قرص‌های مکمل برای چاقی مخصوص خانم‌ها و آقایانی هستند که از لاغری و بد استایلی خود شکایت دارند و به دنبال تناسب اندام هستند. اما مسئله اصلی این است که امکان وجود انواع کورتون مانند دگزامتازون یا پردنیزولون و همچنین استروئیدهای آنابولیک مثل تستوسترون، اکسی متالون و دیگر موارد، در این مکمل ها دقیقا نتیجه عکس را به همراه خواهد داشت.

همچنین گفته می‌شود یکی از ویژگی‌های مهمی که قرص افزایش وزن گین آپ دارد، افزایش اشتهای فرد است. این قرص فرد را مجبور می‌کند غذای بیشتری بخورید تا بتواند انرژی و مواد غذایی بیشتری را هم دریافت کند. چنین خاصیتی برای کسانی که میلی به خوردن مواد غذایی ندارند، راهگشا است. اما باید توجه داشته باشید که متاسفانه مصرف این مکمل ها به نوعی اعتیاد آور است به این مفهوم که در شروع مصرف، افزایش اشتهای بسیار زیادی را برای فرد به وجود می آورد اما به تدریج اثرش کم می شود و اگر فرد به هر دلیلی مصرف این مکمل غیر مجاز را قطع کند همان اشتهای اولیه ای که قبل از مصرف این مکمل داشت را هم از دست خواهد داد !

ترکیبات قرص گین آپ؛ نامشخص و نامعلوم

اگر یکی از قوطی‌های قرص گین آپ اصل را تهیه و آن را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که ترکیبات اصلی این شبه داروها نامشخص است. حقیقت این است که استفاده از انواع پودرهای غیرمجاز در کنار مقدار کمی داروی اشتهاآور و اسانس‌های میوه دلیل اصلی بروز عوارض مصرف قرص گین آپ است.

ترکیبات قرص گین آپ

نتیجتا مهم است که فریب تبلیغات را نخورد و با یک بررسی شخصی و اعتماد به کارشناسان باور کنید که در انواع داروهای غیرمجاز برای چاقی هیچ گونه بیوتین، ویتامین‌های A، C، D، E، B12 ، پروتئین، اسید فولیک، قند، سدیم، پتاسیم و مواد مغذی دیگر وجود ندارد.

بررسی عوارض مصرف قرص گین آپ ترکیه و دیگر برندها

تا به اینجا بحث سعی کردم شما را با عوارض مصرف قرص گین آپ آشنا کنیم. اما بد نیست در ادامه این موارد را دقیق‌تر در نظر داشته باشیم. برخی از عوارض جانبی داروهای افزایش وزن هورمونی و غیرمجاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رشد سینه (در مردان)
  • افزایش حجم چربی های بدن
  • افزایش جوش های پوستی
  • توهم
  • ایجاد اختلال در حافظه
  • هیپرتروفی کلیتورال
  • قلب بزرگ شده
  • اختلال در قضاوت و شناخت
  • افزایش موهای زاید به خصوص در خانم‌ها
  • افزایش ریزش مو
  • مشکلات کلیوی (نارسایی کلیه)
  • آسیب کبدی
  • بالا رفتن چربی و فشار خون
  • نوسانات خلقی
  • توقف چرخه قاعدگی
  • و غیره

عوارض مصرف قرص گین آپ

همچنین می‌توانید به لیست بالا بی‌قراری، پوست برافروخته، پوست زرد، سردرد، داشتن ضربان قلب غیرعادی سریع، نفس کشیدن خیلی سریع، سرگیجه، عرق کردن زیاد، احساس تشنگی شدید (کم آبی)، تب و استفراغ را هم اضافه کنید. اما چنین علائمی نشان دهنده چه چیزی هستند؟

این نشانه‌ها به ما می‌گویند که فرد مصرف کننده تأثیرات زیادی از قرص‌های لاغری غیرمجاز دریافت کرده و عوارض مصرف قرص گین آپ در بدن او روز به روز بیشتر می‌شود. در مواردی حتی فرد دچار پوکی استخوان شدید و یا آسیب‌های دیگری مانند عدم تعادل در راه رفتن به دلیل از بین رفتن مفاصل خواهد شد.

با توجه به این نکات عوارض خاص قرص گین آپ ترکیه هم به شرح زیر است.

عوارض مصرف قرص گین آپ، افزایش وزن به صورت ناسالم

گزارش شده است که افزایش وزن با گین آپ به صورت ناگهانی و غیراصولی پیش می‌رود؛ زیرا این قرص دارای ترکیباتی است که می‌توانند باعث افزایش وزن با چنین شرایطی شود. در اصل فرد با مصرف این قرص‌ها اضافه وزن پیدا نمی‌کند و بیشتر در وضعیتی است که بدن او متورم می‌شود. به بیان دیگر افراد مصرف کننده با توهم چاق شدن روبرو می‌شوند نه عضله سازی و اضافه وزن اصولی!

اگر دچار چنین وضعیتی هستید، بهتر است برای جلوگیری از عوارض مصرف قرص گین آپ با یک مشاور تغذیه مشورت کرده و چنین وضعیتی را کنترل کنید. حتما متخصص تغذیه می‌تواند رژیم غذایی مناسبی را به شما توصیه کند تا وزن شما به صورت اصولی افزایش یابد تا عوارض هم به آرامی از بین بروند. البته در صورتی که دیر اقدام نکرده باشید.

مشکلات گوارشی و آسیب کبدی از عوارض مصرف قرص گین آپ

محصولات گین آپ (چه به صورت قرص و چه به صورت پودر) دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به مشکلات گوارشی را هم افزایش دهند.

همچنین وجود مواد غیراستاندارد در این قرص واکنش‌های غیر طبیعی در بدن انسان را هم به همراه خواهد داشت. چنین وضعیتی حتما می‌تواند روی کبد ما تأثیر بگذارد. قرص‌های چاقی گین آپ با وارد کردن فشار زیاد روی کبد، احتمال بر هم خوردن تعادل آنزیم‌های کبد را افزایش می‌دهند.

بهترین روش چاق شدن صورت و بدن بدون عوارض

حالا که با عوارض مصرف قرص گین آپ آشنا شدی، اگر همچنان به دنبال افزایش وزن و چاق شدن هستی و افزایش وزن موقتی مد نظر شما نیست و میخواهی افزایش وزنی را تجربه کنی که برایت پایدار باشد و بتوانی وزنت را حفظ کنی من میتوانم به شما کمک کنم .

از نظر من بهترین روش چاق شدن صورت و بدن بدون عوارض، داشتن یک رژیم غذایی پر کالری سالم و اصولی زیر نظر مشاور تغذیه و در کنارش استفاده از مکمل های مجاز برای افزایش اشتها و افزایش وزن است .

اگر تو دست عزیز هم اکنون مشکل کمبود وزن داری و راه های مختلفی را امتحان کردی و هنوز به نتیجه نرسیده ای من میتوانم در این مسیر همراهت باشم و در کنار افراد بسیار زیادی که از دوره های افزایش وزن استفاده کردند و به لطف خدا به وزن دلخواهشان رسیدند به تو دوست عزیز کمک کنم که با یک رژیم غذایی اصولی و معرفی مکمل های مجاز با پشتیبانی ویژه در طول مسیر به وزن دلخواهت برسی و از آن مهمتر با دریافت رژیم تثبیت وزن بتوانی وزنت را حفظ کنی .

همین الان میتونی از طریق دکمه دریافت رژیم آنلاین زیر فرم ویزیت رو در سایت تکمیل کنی و درخواست رژیمت را ثبت کنی

سارا چیذری مشاور تغذیه

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad
milad
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید!
واقعا حقیقت رو بیان کردین. دقیقا تمام این عوارض هارو بنده دیدم در اطراف خودم ،منظورم کسایی که قرص های چاقی گین آپ رو مصرف میکردن.
فقط یک چیز رو از قلم انداختین که از هر پنج نفر مصرف کننده یک تا دونفرشون به این عوارض غیر قابل برگشت دچار میشن‌!
“”سیاه شدن استخوان”” واقعا به جرعت میگم این بدترین عوارض این قرص هاست که غیر قابل برگشته! درمانش سخت و تقریبا غیرممکنه، یا اگه هم یه متخصص خوب پیدا کنی باید هزینه هنگفتی رو متحمل بشی.
کسی که داری این جمله رو میخونی به هیچ وجه از هیچ قرص چاق کننده ای استفاده نکن! اگر هم داری استفاده میکنی در هر موقعیتی که هستی ترکش کن! چون میتونی با همت کردن و یک رژیم غذایی خوب دوباره بدنت رو روی فرم بیاری اما هیچ وقت نمیتونی عوارض این قبیل قرص هارو جبران کنی…