چند روش درمان خانگی برای رفع سرفه های خشک

وقتی که شما سرما میخورید و یا دچار یک عفونت ریوی می شوید،  ممکن است دچار حملات سرفه شوید . سرفه کردن در این شرایط در واقع  پاسخ بدن شما برای کنار زدن مخاطی است که ممکن است مسیر تنفسی شما را مسدود کند . اما اگر پس از چند روز، همچنان سرفه های شما به صورت سرفه های خشک ادامه داشت، نباید از آن چشم پوشی کنید و باید به دنبال درمان آن باشید .

امروز شما را با چند روش درمان خانگی سرفه های خشک آشنا می کنیم و اگر با استفاده از این روش ها سرفه شما بهتر نشد حتما در اسرع وقت با پزشک خود در مورد درمان آن مشورت کنید .

علت خوب نشدن سرفه های خشک چه هستند ؟

علت خوب نشدن سرفه های خشک چه هستند ؟

عوامل زیادی می توانند باعث استمرار سرفه های خشک شوند . مثلا ممکن است سرماخوردگی شما از نوع سخت بوده و هنوز درست درمان نشده باشید و یا مبتلا به کرونا شده باشید . یا ممکن است در معرض برخی از مواد محرک مثل دود سیگار قرار دارید. از علل دیگر می توان به وجود آلرژی، آسم و مصرف برخی داروها مانند داروهای فشار خون اشاره کرد . همچنین هوای بسیار خشک اتاق خواب و رفلاکس معده هم میتواند از علل ایجاد و استمرار این نوع از سرفه ها باشند .

و اما روش های درمان خانگی سرفه های خشک …

نوشیدنی گرم

نوشیدنی داغ بنوشید

وقتی گلوی شما تحریک می شود سرفه ایجاد می شود. یکی از بهترین راهها برای از بین بردن این مشکل این است که از نوشیدنی های گرم مثل انواع سوپها، چای زنجبیل و لیمو، و یا چای نعناع استفاده کنید . این نوشیدنی ها کمک می کند راههای هوایی باز شده و  شما از شر مخاط زودتر خلاص شوید. یک دوش آب گرم قبل از خواب هم برای رفع سرفه های خشک بسیار مفید است .

پیاز و درمان سرفه های خشک

پیاز را خرد کرده و به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط پیاز و عسل به مدت نیم ساعت بمانند تا آب پیاز خارج شود . سپس یک قاشق مربا خوری از آن را چند بار در روز مثل شربت استفاده کنید. خیلی خوشمزه نیست، اما برای درمان سرفه های خشک و مبارزه با نشانه های آنفلوآنزا بسیار موثر است .

غرغره آب نمک و بهبود سرفه های خشک

آب نمک غرغره کنید

الان که کرونا شیوع پیدا کرده یکی از علائم آن سرفه های خشک می باشد . غرغره کردن یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم برای درمان این نوع سرفه ها بسیار موثر است . این یک دستور خانگی بسیار آسان ، ارزان و موثر است و شما می توانید از این روش چند بار در طول  روز استفاده کنید .

برای بهبود سرفه های خشک انگور بخورید

خوردن انگور برای بهبود توانایی ریه های شما بسیار عالی است . ضمنا انگور یک خلط آور بسیار موثر است. می توانید چند روز آن را امتحان کنید و نتیجه را خودتان ببینید . همچنین می توانید آب انگور را با عسل شیرین کنید و این نوشیدنی خوشمزه را چند بار در روز میل کنید .

بادام و درمان سرفه

خوردن روزانه بادام بسیار موثر است

این درمان خانگی برای رهایی از سرفه های خشک بسیار مؤثر است . روش آماده سازی آن بسیار آسان است: شش عدد بادام را یک شب تا صبح خیس کنید. روز بعد، پوست آنها را بگیرید و آنها را آسیاب کنید یا با رنده ریز رنده کنید تا به شکل خمیر در آید. بیست گرم کره و بیست گرم قند به آن اضافه کنید و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید . از این مخلوط یک قاشق چای خوری دو بار در روز برای حداقل سه روز متوالی استفاده کنید . با استفاده از این روش سرفه های شما بهتر خواهد شد .

بخور دادن برای تسکین سرفه خشک

بخور بدهید

استفاده از بخور برای باز شدن مجاری تنفسی بسیار مفید است . برای افزایش تاثیر بخور می توانید از روغن های مختلف مثل روغن اکالیپتوس که دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است نیز استفاده کنید .

برای این منظور مقدار کافی آب را در ظرفی به جوش بیاورید و بعد از به جوش آمدن حرارت را خاموش کرده و چند قطره روغن اکالیپتوس در آب جوش بریزید و آب را کمی به هم بزنید تا بخار خارج شود . حوله ای را روی سر خود بیندازید و صورت‌تان را تا جایی که اذیت نمی شوید نزدیک ظرف کنید و در معرض خروج بخار قرار بدهید . در این وضعیت سعی کنید نفس عمیق بکشید . انجام بخور روزی 2 تا 3 بار و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به بهبود علائم شما کمک می کند .

سرفه خشک

فراموش نکنید که شما می توانید در زمانی که سرفه های خشک اذیتتان می کند همه روش های ذکر شده را امتحان کنید. یک روش را شروع کنید و در صورتی که مؤثر نبود، روش دیگری را امتحان کنید تا مناسب ترین روش درمانی خود را بیابید .

همانطور که در ابتدا اشاره شد اگر با این درمان های خانگی سرفه های شما بهتر نشدند ، حتما با دکتر خود برای درمان آنها صحبت کنید . گاهی اوقات دلیل این مشکل می تواند بسیار جدی تر از یک سرماخوردگی یا آلرژی ساده باشد .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها