10 داروی کاهش اشتهای گیاهی و طبیعی که به لاغر شدن کمک می کند

محصولات کاهش وزن زیادی در بازار وجود دارد . آنها به روش های مختلفی  به لاغری کمک می کنند . این مکمل ها یا با کاهش اشتها ، یا به وسیله جلوگیری از جذب برخی مواد مغذی و یا افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی به لاغری شما کمک می کنند . در این مقاله قصد دارم شما را با 10 داروی کاهش اشتهای گیاهی آشنا کنم که با افزایش احساس سیری یا کاهش ولع غذا خوردن به شما در خوردن غذای کمتر و لاغر شدن کمک می کنند .

1. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 1 دانه شنبلیله است . شنبلیله گیاهی از خانواده حبوبات است . بذرها پس از خشک شدن و آسیاب شدن بیشترین قسمت مورد استفاده گیاه هستند .

دانه ها از 45٪ فیبر تشکیل شده اند که اکثر آنها فیبر نامحلول هستند . با این حال ، آنها همچنین حاوی فیبر محلول از جمله گالاکتومانان ( Galactomannan ) نیز هستند .

تحقیقات نشان داده اند که تخم شنبلیله به دلیل محتوای فیبر زیاد ، می تواند به تنظیم قند خون ، کاهش کلسترول و کنترل اشتها کمک کند .

شنبلیله با کاهش سرعت تخلیه معده و تأخیر در جذب کربوهیدرات و چربیها کار می کند و بدین شکل منجر به کاهش اشتها و کنترل بهتر قند خون می شود .

مطالعه ای بر روی 18 فرد سالم مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف 8 گرم فیبر از شنبلیله نسبت به 4 گرم فیبر شنبلیله به طور موثرتری باعث کاهش اشتها می شود. شرکت کنندگان همچنین در وعده بعدی احساس سیری بیشتری داشتند و کمتر غذا خوردند .

علاوه بر این ، به نظر می رسد که تخم شنبلیله می تواند به شما کمک کند تا مصرف چربی روزانه خود را کم کنید .

به عنوان مثال ، یک مطالعه بر روی 12 مرد سالم نشان داد که مصرف 1.2 گرم عصاره دانه شنبلیله مصرف چربی روزانه را تا 17 درصد کاهش می دهد. همچنین میزان کالری دریافتی روزانه افراد مصرف کننده را حدود 12٪ کاهش داد .

علاوه بر این ، مروری بر 12 مطالعه کنترل شده تصادفی نشان داد که تخم شنبلیله دارای خواص کاهندگی قند و کلسترول خون است .

تحقیقات نشان داده است که مصرف دانه شنبلیله بی خطر است و عوارض جانبی کمی دارد یا هیچگونه عارضه ای ندارد .

مقدار مصرف دانه شنبلیله

  • مصرف دانه کامل را با 2 گرم شروع کنید و در صورت تحمل می توانید مصرف خود را تا 5 گرم در روز افزایش دهید .
  • مصرف کپسول با دوز 0.5 گرم را شروع کنید و در صورت عدم بروز عوارض جانبی ، بعد از دو هفته به 1 گرم افزایش دهید .

نتیجه گیری

دانه شنبلیله حاوی فیبر گالاکتومانان است. این فیبر محلول با افزایش میزان سیری ، کاهش سرعت تخلیه معده و تأخیر در جذب کربوهیدرات و چربی ها به کاهش اشتها کمک می کند .

2. گلوکومانان

گلوکومانان

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 2  فیبر محلول گلوکومانان است . همانطور که میدانید افزایش میزان دریافت فیبر راهی عالی برای کنترل اشتها و کاهش وزن است .

به نظر می رسد از بین شناخته شده ترین فیبرهای محلول ، گلوکومنان ( glucomannan ) برای کاهش وزن موثرترین نوع فیبر محلول باشد . این نوع فیبرهم اشتها را کاهش می دهد و هم مصرف غذا را کم می کند .

گلوکومانان همچنین قادر به جذب آب و تبدیل شدن به یک ژل چسبناک است که می تواند بدون هضم و نسبتاً بدون تغییر به روده بزرگ برسد .

خاصیت حجم دهندگی گلوکومانان در ایجاد احساس سیری و تأخیر در تخلیه معده کمک می کند ، این امر می تواند منجر به کاهش مصرف غذا شده و به کاهش وزن افراد کمک کند .

یک مطالعه بر روی 83 نفر با اضافه وزن انجام شد . این افراد  پس از مصرف مکمل حاوی 3 گرم گلوکومنان و 300 میلی گرم کربنات کلسیم به مدت 2 ماه ، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و چربی را تجربه کردند .

در یک مطالعه بزرگتر ، به 176 شرکت کننده دارای اضافه وزن سه مکمل گلوکومانان به شکل های مختلف و دارونما داده شد . این افراد همگی یک رژیم غذایی با کالری محدود داشتند .

کسانی که هر یک از مکمل های گلوکومنان را دریافت کرده بودند ، در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند ، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند .

علاوه بر این ، گلوکومنان ممکن است منجر به کاهش جذب پروتئین و چربی ها نیز  بشود ، باکتری های مفید روده را تغذیه کرده و به تنظیم سطح قند خون و کاهش کلسترول کل و کلسترول بد ( LDL ) نیز کمک کند .

گلوکومانان بی خطر تلقی می شود و به طور کلی توسط افراد به خوبی تحمل می شود . با این حال ، ممکن است قبل از رسیدن به معده شروع به حجیم شدن کند و خطر خفگی را ایجاد کند . بنابراین ، مهم است که آن را با یک تا دو لیوان آب یا مایعات دیگر مصرف کنید .

مقدار مصرف فیبر گلوکومانان

با مقدار 1 گرم 3 بار در روز ، 15 دقیقه تا 1 ساعت قبل از غذا شروع کنید .

نتیجه گیری

گلوکومانان یکی از موثرترین انواع فیبر برای کاهش وزن است . این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می دهد ، که جذب چربی و کربوهیدرات را به تأخیر می اندازد . اگر قبل از غذا مصرف شود ، می تواند اشتها را کاهش دهد.

3. داروی کاهش اشتهای گیاهی ، گیاه گیمنما

داروی کاهش اشتهای گیاهی - گیمنما

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 3  گیاه گیمنما ( Gymnema sylvestre ) می باشد . گیمنما گیاهی است که معمولاً به دلیل خاصیت ضد دیابت شناخته می شود . با این حال ، می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند .

ترکیبات فعال این گیاه ، که به عنوان اسیدهای ژیمناکیک شناخته می شوند ، از شیرینی غذا جلوگیری می کند . به عبارت دیگر ، مصرف Gymnema sylvestre می تواند طعم قند را در دهان کاهش داده و با ولع مصرف قند مقابله کند .

مطالعه ای که اثرات Gymnema sylvestre را بر روی افراد روزه دار آزمایش کرد ، نشان داد افرادی که این گیاه را مصرف کردند ، اشتهای کمتری داشتند و احتمال اینکه مصرف مواد غذایی خود را محدود کنند ، در مقایسه با افرادی که از این مکمل مصرف نکرده بودند بیشتر بود .

به همین ترتیب ، اسیدهای ژیمناکیک می توانند به گیرنده های قند در روده متصل شوند و از جذب قند در خون جلوگیری کنند. این خاصیت می تواند به حفظ سطح پایین و نرمال قند خون کمک کند و از ذخیره کربوهیدرات های اضافی به شکل چربی در بدن پیشگیری کند .

چند مطالعه روی حیوانات نیز از تأثیر گیمنما بر وزن بدن و کاهش جذب چربی پشتیبانی می کند .

یکی از مطالعات نشان داد که دادن این مکمل به حیوانات کمک می کند آنها بتوانند وزن خود را حفظ کنند در حالی که آنها به مدت 10 هفته از یک رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شدند .

مطالعه دیگری نشان داد که Gymnema sylvestre می تواند هضم چربی را مسدود کرده و حتی دفع آن را از بدن افزایش دهد .

همیشه سعی کنید این مکمل ها را همراه غذا مصرف کنید ، زیرا در صورت مصرف با معده خالی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی خفیف گوارشی شود .

مقدار مصرف گیمنما

  • کپسول : 100 میلی گرم 3-4 بار در روز مصرف کنید.
  • پودر : با 2 گرم شروع کنید و در صورت عدم بروز عوارض جانبی تا 4 گرم افزایش دهید .
  • چای : برگ ها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید 10-15 دقیقه دم بکشد و بعد میل کنید .

نتیجه گیری

Gymnema sylvestre گیاهی است که می تواند به کاهش میل به شیرینی جات کمک کند. ترکیبات فعال آن می تواند به شما در خوردن غذاهای شیرین کمتر ، کاهش جذب قند در خون و حتی جلوگیری از هضم چربی ها کمک کند .

4. گریفونیا سیمپلیسیفولیا (5-HTP)

مکمل کاهش اشتها گریفونیا سیمپلیسیفولیا (5-HTP)

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 4 گریفونیا سیمپلیسیفولیا است . گیاهی که به عنوان یکی از بهترین منابع طبیعی 5-هیدروکسی تریپتوفان ( 5-HTP ) شناخته می شود .

5-HTP ترکیبی است که در مغز به سروتونین تبدیل می شود . تحقیقات نشان داده اند که افزایش سطح سروتونین در مغز منجر به کاهش اشتها می شود .

بنابراین ، 5-HTP با کمک به کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و میزان گرسنگی به کاهش وزن کمک می کند .

در یک مطالعه به مدت 4 هفته ، به 20 زن سالم دارای اضافه وزن عصاره گریفونیا سیمپلیسیفولیا حاوی 5-HTP و همچنین دارونما داده شد .

در پایان مطالعه ، خانم هایی که از این مکمل گیاهی استفاده کرده بودند به میزان قابل توجهی میزان اشتهایشان کم شده بود . همچنین این افراد در ناحیه دور کمر و بازوهایشان کاهش سایز خوبی را تجربه کردند .

در مطالعه دیگری تأثیر مکمل حاوی 5-HTP بر اشتهای 27 زن سالم دارای اضافه وزن بررسی شد .

نتایج نشان داد که گروه درمانی در طی یک دوره 8 هفته ای اشتهای کمتری داشتند و کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند .

با این حال ، به نظر می رسد مصرف طولانی مدت مکمل 5-HTP در برخی افراد می تواند باعث ایجاد حالت تهوع و ناراحتی های گوارشی شود .

همچنین مصرف همزمان مکمل های 5-HTP با داروهای ضد افسردگی خاص می تواند خطر ابتلا به سندرم سروتونین را افزایش دهد. بنابراین شما نباید بدون مشورت با پزشک خود از مکمل های Griffonia simplicifolia یا 5-HTP استفاده کنید .

مقدار مصرف گریفونیا سیمپلیسیفولیا

با توجه به اینکه هیدروکسی تریپتوفان 5 ترکیب اصلی فعال در این گیاه است ، مکمل های 5-HTP احتمالاً در مقایسه با مصرف خود گیاه Griffonia simplicifolia در کاهش اشتها موثرتر هستند.

دوزهای مکمل 5-HTP از 300-500 میلی گرم است که یک بار در روز یا در دوزهای منقسم مصرف می شود . توصیه می شود برای افزایش احساس سیری ، آن را همراه با وعده های غذایی خود مصرف کنید .

نتیجه گیری

گریفونیا سیمپلیسیفولیا گیاهی غنی از هیدروکسی تریپتوفان است . این ترکیب در مغز به سروتونین تبدیل می شود . ثابت شده است که افزایش سروتونین در مغز، اشتها را کاهش می دهد و میزان مصرف کربوهیدرات ها را کم می کند .

5. کارالوما فیمبریاتا ( Caralluma fimbriata )

داروی کاهش اشتهای گیاهی - کارالوما فیمبریاتا

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 5 Caralluma fimbriata گیاهی است که به طور سنتی برای سرکوب اشتها و تقویت استقامت بدن مورد استفاده قرار می گرفته است .

اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در کارالوما می توانند گردش سروتونین را در مغز افزایش دهند ، افزایش سروتونین مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و اشتها را سرکوب می کند .

یک مطالعه در 50 بزرگسال با اضافه وزن نشان داد که مصرف 1 گرم عصاره کارالوما به مدت 2 ماه به وسیله کاهش قابل توجه اشتها منجر به کاهش 2.5 درصدی وزن این افراد شد .

در مطالعه دیگری به 43 نفر که مبتلا به اضافه وزن بودند به مدت 12 هفته دو بار در روز ، 500 میلی گرم کارالوما داده شد ، این افراد همزمان رژیم غذایی کنترل شده داشتند و ورزش نیز انجام می دادند . بعد از این مدت دیده شد که این افراد کاهش چشمگیری در سایز دور کمر و وزن کل بدن شان پیدا کردند .

علاوه بر این ، یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به سندرم پرادر ویلی ( یک بیماری که منجر به پرخوری می شود ) انجام شد . به شرکت کنندگان به مدت 4 هفته دوزهای 250 ، 500 ، 750 یا 1000 میلی گرم عصاره کارالوما یا دارونما داده شد .

گروهی که بالاترین دوز را مصرف کردند – 1000 میلی گرم در روز – تا پایان مطالعه به طور قابل توجهی اشتهایشان کم شد  و میزان مصرف غذایشان کاهش یافت .

عصاره Caralluma fimbriata هیچ عارضه جانبی مستندی ندارد .

مقدار مصرف کارالوما

مصرف این گیاه در دوز 500 میلی گرم دو بار در روز به مدت حداقل 1 ماه توصیه می شود .

نتیجه گیری

کارالوما فیمبریاتا گیاهی است که ممکن است به کاهش اشتها کمک کند . تحقیقات نشان داده اند مصرف این گیاه به همراه ورزش و رعایت یک رژیم غذایی کم کالری ، به کاهش وزن کمک می کند .

6. عصاره چای سبز

داروی کاهش اشتهای گیاهی - عصاره چای سبز

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 6 عصاره چای سبز است . تحقیقات نشان داده است که عصاره چای سبز علاوه بر مزایای سلامتی بسیار زیاد ، برای کاهش وزن نیز موثر و مفید است .

خاصیت کاهش وزن چای سبز به دلیل دو ترکیب خاص موجود در آن است – کافئین و کاتچین .

کافئین یک محرک شناخته شده است که باعث افزایش چربی سوزی و سرکوب اشتها می شود .

در همین حال ، نشان داده شده است که کاتچین ها ، به ویژه اپی گالوکاتشین گالات (EGCG) به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند .

ترکیب EGCG و کافئین در عصاره چای سبز در کنار هم به کالری سوزی موثرتر و کاهش وزن کمک می کند .

در یک مطالعه به 10 فرد سالم ترکیبی از EGCG و کافئین داده شد . مطالعات نشان داد که کالری سوزی در این افراد 4 درصد افزایش داشت .

اگرچه هیچ تحقیقی در مورد خاصیت سرکوب کنندگی اشتها از عصاره چای سبز در انسان وجود ندارد ، اما به نظر می رسد که چای سبز در ترکیب با سایر مواد ممکن است باعث کاهش اشتها شود .

مشخص شده است که چای سبز در دوزهای حداکثر 800 میلی گرم EGCG بی خطر است. دوزهای بالاتر از 1200 میلی گرم EGCG ممکن است منجر به ایجاد حالت تهوع در افراد شود .

مقدار مصرف عصاره چای سبز

دوز توصیه شده برای چای سبز با EGCG استاندارد به عنوان ماده اصلی آن 250-500 میلی گرم در روز است .

نتیجه گیری

عصاره چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده ، چربی سوزی کند و به کاهش وزن کمک کند . ترکیب عصاره چای سبز با سایر مواد ممکن است باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف غذا در طول روز شود .

7. اسید لینولئیک کونژوگه

مکمل ضد اشتهای CLA

 

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) نوعی چربی ترانس است که به طور طبیعی در برخی محصولات حیوانی پرچرب یافت می شود. جالب اینجاست که این اسید چرب چندین مزیت اثبات شده برای سلامتی دارد .

تحقیقات نشان داده است که CLA با افزایش چربی سوزی ، جلوگیری از تولید چربی در بدن و تحریک تجزیه چربی ها و چربی سوزی ، به کاهش وزن کمک می کند .

همچنین تحقیقات نشان می دهد که CLA احساس سیری را نیز افزایش می دهد و اشتها را کاهش می دهد .

یک مطالعه بر روی 54 نفر به مدت 13 هفته انجام شد ، در این مطالعه به این افراد روزانه 3/6 گرم CLA داده شد ، نتیجه مطالعه نشان داد که این افراد نسبت به افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند اشتهای کمتری را تجربه کردند. با این حال در میزان مصرف مواد غذایی توسط شرکت کنندگان تغییری ایجاد نشد .

مقدار مصرف CLA

دوز توصیه شده روزانه 3-6 گرم است که باید همراه با وعده های غذایی مصرف شود .

نتیجه گیری

اسید لینولئیک کونژوگه یک چربی ترانس با فواید مهار کنندگی اشتها است . تحقیقات نشان داده است که CLA باعث افزایش چربی سوزی و جلوگیری از جذب چربی ها می شود .

علاوه بر این ، به نظر می رسد CLA به کاهش چربی بدن نیز کمک می کند . با بررسی 18 مطالعه نتیجه گیری شد که مصرف 3.2 گرم CLA در روز می تواند باعث کاهش چربی بدن شود .

مطالعات مصرف CLA را ایمن می دانند و هیچگونه عارضه جانبی تا دوز حداکثر 6 گرم در روز گزارش نشده است .

8. داروی کاهش اشتهای گیاهی گارسینیا کامبوجیا

داروی کاهش اشتهای گیاهی گارسینیا کامبوجیا

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 8 گارسینیا کامبوجیا است که از میوه ای به نام گارسینیا گامی گوتا بدست می آید .

پوست این میوه حاوی غلظت بالایی از اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است که ثابت شده دارای خاصیت کاهش وزن است .

تحقیقات روی حیوانات نشان داده است که مکمل های گارسینیا کامبوجیا می توانند مصرف غذا را کاهش دهند .

علاوه بر این ، مطالعات انسانی نشان می دهد که این ترکیب گیاهی اشتها را کاهش می دهد ، تولید چربی را مسدود کرده و به کاهش وزن کمک می کند .

به نظر می رسد که گارسینیا کامبوجیا همچنین می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد. در نتیجه ، ممکن است اشتها را سرکوب کند .

با این حال ، برخی مطالعات دیگر نشان داده اند که این مکمل گیاهی اشتها را کاهش نمی دهد و به کاهش وزن کمک نمی کند. بنابراین ، نتایج ممکن است به تفکیک افراد متفاوت باشد .

به نظر می رسد گارسینیا کامبوجیا در دوزهای حداکثر 2800 میلی گرم HCA ( اسید هیدروکسی سیتریک ) در روز بی خطر باشد. با این حال در برخی افراد ممکن است عوارضی چون سردرد ، بثورات پوستی و ناراحتی معده ایجاد کند .

مقدار مصرف گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا در دوزهای 500 میلی گرم HCA توصیه می شود که باید 30-60 دقیقه قبل از غذا مصرف شود .

نتیجه گیری

گارسینیا کامبوجیا حاوی اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است . تحقیقات نشان داده است که HCA به افزایش سطح سروتونین کمک می کند ، بنابراین ممکن است باعث ایجاد احساس سیری در افراد شود . با این حال ، برخی از مطالعات هیچ اثر قابل توجهی از این مکمل نشان نمی دهد .

9. یربا ماته

یربا ماته مکمل گیاهی کاهنده اشتها

داروی کاهش اشتهای گیاهی شماره 9 یربا ماته است که گیاه بومی آمریکای جنوبی است و به دلیل خاصیت انرژی زایی شناخته می شود .

مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف یربا ماته در طی یک دوره 4 هفته ای به طور قابل توجهی مصرف غذا و آب را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کند .

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که مصرف طولانی مدت این گیاه با افزایش میزان پپتید شبه گلوکاگون 1 (GLP-1) و لپتین به کاهش اشتها ، کاهش میزان مصرف غذا و کاهش وزن بدن کمک می کند.

GLP-1 ترکیبی است که در روده تولید می شود و اشتها را تنظیم می کند ، در حالی که لپتین هورمونی است که باعث تقویت فرمان سیری می شود . افزایش سطح هر دوی آنها منجر به گرسنگی کمتر می شود.

مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که یربا ماته ، در ترکیب با سایر مواد ، ممکن است به کاهش گرسنگی و اشتها کمک کند .

یک مطالعه بر روی 12 زن سالم نشان داد که مصرف 2 گرم یربا ماته قبل از انجام 30 دقیقه ورزش دوچرخه سواری باعث کاهش اشتها و حتی افزایش متابولیسم ، تمرکز و سطح انرژی می شود .

به نظر می رسد مصرف این گیاه ایمن است و هیچ عارضه جانبی شدیدی ایجاد نمی کند .

مقدار مصرف داروی کاهش اشتهای گیاهی یربا ماته

  • چای : روزانه 3 فنجان (هر کدام 330 میلی لیتر) بنوشید.
  • پودر : 1-1.5 گرم در روز مصرف کنید.

نتیجه گیری

یربا ماته گیاهی است که به دلیل خاصیت انرژی زایی شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف این گیاه با افزایش سطح پپتید شبه گلوکاگون 1 (GLP-1) و لپتین به کاهش اشتها کمک می کند. زیرا هر دوی این ترکیبات باعث افزایش سطح سیری و کاهش اشتها می شوند .

10. قهوه

قهوه و کاهش اشتها

آخرین داروی کاهش اشتهای گیاهی در مقاله امروز قهوه است . قهوه یکی از نوشیدنی های پرمصرف در جهان است. تحقیقات نشان می دهد که قهوه و غلظت بالای کافئین آن فواید زیادی برای سلامتی دارد .

مطالعات روی قهوه نشان می دهد که این گیاه با افزایش کالری سوزی و تجزیه چربی ها می تواند به کاهش وزن کمک کند .

علاوه بر این ، قهوه ممکن است منجر به کاهش اشتها شود و بدین طریق به کاهش وزن کمک می کند . به نظر می رسد که خوردن کافئین 0.5 تا 4 ساعت قبل از غذا ممکن است بر سرعت تخلیه معده ، هورمون اشتها و احساس گرسنگی تاثیر بگذارد .

علاوه بر این ، نوشیدن قهوه ممکن است باعث شود افراد در وعده های غذایی خود و در طول روز کمتر غذا و نوشیدنی بخورند .

جالب اینجاست که این تأثیرات ممکن است در زنان و مردان متفاوت باشد . یک مطالعه نشان داد که مصرف 300 میلی گرم کافئین منجر به کاهش 22 درصدی کالری دریافتی در مردان می شود ، در حالی که این میزان کافئین بر میزان کالری دریافتی زنان تأثیری ندارد . بعلاوه ، برخی از مطالعات هیچ تأثیر مثبتی در کاهش اشتها از کافئین نشان ندادند .

کافئین همچنین می تواند به شما کمک کند تا میزان متابولیسم خود را تا 11٪ افزایش دهید و در افراد لاغر چربی سوزی را تا 29٪ افزایش می دهد .

با این وجود توجه داشته باشید که مصرف کافئین به میزان 250 میلی گرم یا بیشتر ممکن است فشار خون را در برخی افراد افزایش دهد .

مقدار مصرف قهوه در روز

یک فنجان قهوه دم کرده معمولی حاوی حدود 95 میلی گرم کافئین است .

مقدار ۲۰۰ میلی گرم از کافئین یا بیشتر یعنی دو فنجان قهوه در روز برای کاهش وزن مناسب است . بر طبق تحقیقات مصرف 4-6 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن برای کاهش وزن مناسب است .

با این حال ، این دوزها ممکن است در افراد مختلف بسته به میزان تحمل کافئین متفاوت باشد .

نتیجه گیری

ثابت شده است که قهوه اشتها را کاهش می دهد ، تخلیه معده را به تعویق می اندازد و بر هورمون های اشتها تأثیر می گذارد ، همه اینها به شما کمک می کند که کمتر بخورید. همچنین ثابت شده است که کافئین باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود .

نتیجه نهایی

ثابت شده است که برخی گیاهان با مکانیسم های متفاوت از جمله کاهش اشتها ، افزایش سطح سیری ، کاهش تخلیه معده ، جلوگیری از جذب مواد مغذی و تأثیر بر هورمون های اشتها به کاهش وزن کمک می کنند .

فیبرهای محلول مانند دانه شنبلیله و گلوکومانان با به تأخیر انداختن تخلیه معده ، افزایش سیری و جلوگیری از دریافت انرژی به کاهش وزن کمک می کنند .

کارالوما فیمبریاتا ، گریفونیا سیمپلیسیفولیا و گارسینیا کامبوجیا حاوی ترکیباتی هستند که باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شود و به این ترتیب به کاهش اشتها و کاهش دریافت کربوهیدرات ها کمک می کند .

در همین حال ، یربا ماته ، قهوه و عصاره چای سبز سرشار از کافئین و ترکیباتی مانند EGCG است که باعث کاهش مصرف غذا ، تأثیر بر هورمون های اشتها و افزایش متابولیسم می شوند .

در آخر ، ثابت شده است که CLA باعث افزایش چربی سوزی و کاهش میزان اشتها می شود .

به نظر می رسد این مکمل ها روش خوبی برای کسانی است که می خواهند در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و کم کالری رویکرد طبیعی تری برای کاهش وزن داشته باشند .

منبع : 

healthline.com

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aram
Aram
2 سال قبل

لطفا راهنمایی بفرمایید برای دوره های طولانی( پریدی) که حدود ۱۴ روز ادامه داره و بسیار هم احساس ضعف و ناتوانی میکنم چه نوع قرص و دارویی باید مصرف کنم

Aram
Aram
2 سال قبل

خیلی سپاسگزارم از مطالب بسیار مفید و صفحه پر انرژی شما
یک نکته ای که وجود داره اینه این گیاهانی که برای کاهش اشتها فرمودید خیلی سخت پیدا میشه لطفا گزینه های رو بفرمایید که در دسترس باشه ممنونم از شما