مخلوط آب لیمو و روغن زیتون و فواید شگفت انگیز آن

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون ترکیبی سرشار از ویتامین ها و فواید عالی برای سلامتی است . اما به دلیل کالری بالا نمی تواند به صورت آزاد و مقدار زیاد در برنامه رژیم غذایی روزانه ما قرار بگیرد .

به تازگی بسیاری از مردم به طب مکمل گرایش پیدا کرده اند . این درمان های جایگزین به اندازه طب کلاسیک موثر نیستند ، با این حال ، چون این نوع درمان ها بسیاری از عوارض جانبی طب مرسوم را ندارند میتوانند در بسیاری از موارد کارگشا باشند .

همچنین ، این نوع درمان علاوه بر اینکه فواید متعددی می تواند برای شما داشته باشد معمولا در دسترس همه افراد قرار دارد . اگرچه درمان با طب مکمل بسیاری از بیماری ها را درمان نمی کند ، اما ثابت شده است که می تواند علائم مرتبط با بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد .

یکی از مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی که امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم روغن زیتون است . همانطور که میدانید روغن زیتون یک روغن سالم است و به دلیل ارزش غذایی بالا و تنوع استفاده از آن در پخت و پز انواع غذاها ، یکی از محبوب ترین روغن ها به شمار می آید .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون
مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون یک درمان خانگی قدرتمند است . این ترکیب شگفت انگیز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است که می تواند سیر پیشرفت برخی از بیماری ها را کند کرده و از عوارض آنها پیشگیری کند .

در این مقاله ، ما  شما را با منافع استفاده از این ترکیب فوق العاده آشنا می کنیم ، تا شما بدانید که چرا باید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همراه ما باشید …

مبارزه با یبوست با مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

استفاده از مخلوط  آب لیمو و روغن زیتون برای صبحانه یک گزینه عالی است که می تواند با یبوست و سایر مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و گاز شکم و ترشح زیاد اسید معده مبارزه کند .

روغن زیتون یک ملین طبیعی است . از طرف دیگر،آب لیمو ، دارای خواص ضد التهابی است و به بهبود حرکات روده کمک میکند .

 

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون یک سم زدای قوی

هم آب لیمو و هم روغن زیتون دارای خاصیت سم زدایی هستند  که به پاکسازی بدن کمک می کنند .

مخلوط کردن این دو با هم سرعت از بین بردن سموم از بدن را زیاد کرده و به بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا نیز کمک می کند . همچنین استفاده از مخلوط آب لیمو و روغن زیتون شما را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند .

کلسترول بالا
مخلوط آب لیمو و روغن زیتون و مبارزه با کلسترول بالا

نقش مخلوط آب لیمو و روغن زیتون در کنترل کلسترول بالا

استفاده از روغن زیتون برای تنظیم چربی خون فوق العاده است . بدین ترتیب که مصرف روغن زیتون روند تشکیل پلاک در شریان ها را کند کرده و استفاده منظم آن میزان بالای کلسترول بد را  کم و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد . همچنین مصرف منظم روغن زیتون به کنترل تری گلیسیرید خون نیز کمک می کند .

استفاده از این مخلوط همچنین درمان خوبی برای مراقبت از مفاصل است . به این دلیل که مخلوط آب لیمو و روغن زیتون حاوی انواع آنتی اکسیدان ها است که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و بدن را از شر سموم مزاحم خلاص می کند .

تقویت پوست و مو وناخن با مخلوط آب لیمو و روغن زیتون
تقویت پوست و مو وناخن با مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

تقویت  پوست، مو و ناخن

با استفاده از این ترکیب فوق العاده می توانید ناخنهای شکننده، ضعیف و خشک تان را تقویت کنید .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و قابض است و بدین ترتیب با مشکلات پوستی و شوره سر نیز مبارزه می کند .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون و مبارزه با چربی شکمی

با استفاده از این مخلوط به عنوان یک مکمل می توانید از شر اضافه وزن خلاص شوید . چگونه ؟

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون به تقویت کبد و کیسه صفرا کمک می کند . کبد و کیسه صفرا دو عضو مهم بدن در افزایش هضم چربی ها و تنظیم سوخت و ساز بدن هستند .

این ترکیب همچنین سرشار از اسیدهای چرب ضروری ، ادرار آور و دارای خواص ضد التهابی است که نیاز شما به استفاده از انواع داروهای شیمیایی را کمتر می کند .

این اسیدهای چرب ، سوخت و ساز چربی های ذخیره شده در شکم را افزایش داده ، همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد .

افزایش گردش خون

روغن زیتون خاصیت ضد انعقادی دارد و بدین ترتیب از تشکیل لخته های خونی جلوگیری کرده و به افزایش جریان خون کمک می کند .

از این مخلوط می توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کرد . با استفاده موضعی از این ترکیب همچنین می توانید از بروز رگ های واریسی نیز جلوگیری کنید .

کنترل فشار خون
کنترل فشار خون

کنترل فشار خون بالا

این درمان طبیعی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است . دلیل آن وجود  آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در آن است .

همچنین مصرف آن در وعده صبحانه به کنترل فشار خون و تنظیم ریتم قلبی نیز کمک می کند .

جلوگیری از پیری زودرس بامخلوط آب لیمو و روغن زیتون

با مصرف یک قاشق مربا خوری از این ترکیب به صورت روزانه  سلول های شما مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را دریافت می کنند که همین ترکیبات مانع از پیری زودرس می شوند .

ویتامین E موجود در این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی ، ورم مفاصل ، و چین و چروک در شما می شود .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون
مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

طرز تهیه مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

توجه کنید که این درمان تنها باید به عنوان یک مکمل غذایی در نظر گرفته شود و نه یک منبع اصلی تغذیه .

شما نباید بیش از یک قاشق غذاخوری در روز از آن استفاده کنید ، در غیر این صورت ، ممکن است دچار برخی از عوارض جانبی شوید .

مواد لازم :

  • ۱/۲ قاشق غذا خوری ( ۸ گرم ) روغن زیتون
  • ۱/۲ قاشق غذا خوری ( ۵ میلی لیتر ) آب لیمو تازه

آماده سازی مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

  • روغن زیتون و آبلیمو تازه را با هم مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از صبحانه آن را استفاده کنید .
  • شما می توانید برای بهره مندی از تمام خواص این درمان ، این ترکیب فوق العاده را هر روز یا حداقل سه بار در طول هفته استفاده کنید .
با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانیال
دانیال
2 سال قبل

بسیار عالی ومفید بود .لطفا مطالب بیشتری ازاین دست درسایت قرار بدید .باتشکر فراوان خداقوت

همكاري در فروش
همكاري در فروش
6 سال قبل

ممنونم. عالی بود

روغن خراطین
روغن خراطین
6 سال قبل

من از این دستورها استفاده کردم و شکنندگی ناخنهام برطرف شد ممنون

Ali3
Ali3
6 سال قبل

عالی..
ممنون….
لطفا درباره این نوع موضوعات بیشتر مطلب بگذارید.