کنترل فشار خون بالا با مصرف نان های کم نمک

یکی از مشکلاتی که ما در کشور با آن رو به رو هستیم مشکل فشار خون بالا است .همانطور که می دانید مصرف نمک زیاد یکی از عوامل ایجاد پرفشاری خون است ، زیرا سدیم موجود در نمک باعث می شود که آب اضافه در بدن باقی بماند و این آب اضافی درون رگ های خونی باعث افزایش فشار در آنها می شود .

متاسفانه این مشکل در کشور ما دائما رو به افزایش است و قاعدتا این پرفشاری خون می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی ، انواع سکته های قلبی و مغزی در افراد شود . 

شاید باور نکنید که نان یکی از اصلی ترین مواد غذایی برای تامین نمک بدن می باشد ، پس اگر نان حاوی نمک زیادی باشد می تواند یکی از عوامل مستعد کننده پر فشاری خون در افراد باشد .

کنترل فشار خون بالا با مصرف نان های کم نمک 3

توصیه می کنیم از نان هایی استفاده کنید که به میزان کمی نمک برای تهیه آن استفاده شده باشد .

یکی از دلایل استفاده زیاد نمک در ایرانی ها استفاده زیاد از غذاهای شور و پر نمک است و مهمتر از همه بیشترین نمک مصرفی ما از طریق مصرف نان تامین می شود . با توجه به میزان نانی که اکثر ما در طول روز استفاده می کنیم که بر اساس آمار ها ایرانی ها به طور متوسط روزانه 320 گرم نان مصرف میکنند. با مصرف این مقدار نان قاعدتا اگر این نان پر نمک باشد مقدار زیادی نمک وارد بدنمان می شود .

کنترل فشار خون بالا با مصرف نان های کم نمک 5

بر اساس اطلاعات و آمار در حال حاضر می دانیم  که ما باید روزانه کمتر از 6 گرم ( 1 قاشق چایخوری )نمک دریافت کنیم اما متاسفانه اکثر ما روزانه 10-12 گرم نمک مصرف می کنیم .

بنابر این یکی از مهمترین راههای کم کردن مصرف نمک روزانه و کنترل فشار خون بالا، مصرف نان هایی هست که نمک کمتری در تهیه آن به کار رفته باشد .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها