مبارزه با بیماری کبد چرب با 5 درمان طبیعی

آیا شما هم از بیماری کبد چرب رنج می برید؟

تا به حال به دنبال درمان های طبیعی برای مشکلتان بوده اید ؟ ! اگر شما در حال حاضر برای درمان بیماری کبد چرب تان یک برنامه درمانی دارویی دارید، قبل از استفاده از این روش های طبیعی حتما با دکترتان درباره استفاده همزمان آنها سوال کنید تا خدای ناکرده دچار عوارض جانبی مصرف همزمان آنها نشوید .

بیماری کبد چرب ، بیماری است که در جوامع امروزی به دلیل استفاده افراد از رژیم های غذایی ناصحیح و پرچرب و شیوه زندگی بی تحرک بسیار رایج شده است .

در این بیماری بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کل کبد توسط  اسیدهای چرب و تری گلیسیرید ها اشغال می شود .

ظاهرا کبد چرب به طور مستقیم با سندرم متابولیک مرتبط  است، اما همچنین ممکن است به دلیل آسیب های ناشی از مصرف بیش از حد الکل  نیز به وجود آید .

درمان کبد چرب
درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری برگشت پذیر است، و اگر خوب کنترل نشود می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در فرد شود و فعالیت طبیعی سایر سیستم های بدن را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد .مشکل اینجاست که این بیماری از ابتدا نشانه های آشکاری ندارد بنابر این معمولا در سکوت و بدون اینکه فرد متوجه باشد پیشرفت می کند.

خوشبختانه، چندین درمان جایگزین طبیعی در دسترس است که استفاده منظم از آنها به شما کمک می کند تا قبل از اینکه این بیماری کیفیت زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد با آن مبارزه کنید .

در ادامه ، می خواهم شما را با 5 تا از بهترین درمان های طبیعی بیماری کبد چرب آشنا کنم همراه ما باشید .

 چای زنجبیل درمان طبیعی کبد چرب

ریشه زنجبیل از  مواد ضد التهابی فعال و مواد سم زدا تشکیل شده است، بنابراین استفاده از آن می تواند در درمان کبد چرب مفید باشد . گینجرول ، ماده ای که طعم تند را به زنجبیل می دهذ ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ضد چربی است که با تجمع چربی در کبد مقابله می کند .

چای زنجبیل
چای زنجبیل

باید چکار کنم؟

به مدت 2 هفته روزی 3 بار با استفاده از زنجبیل تازه چای درست کنید و هر روز نوش جان کنید .

چای بولدو در درمان طبیعی کبد چرب

بولدو درختی است به ارتفاع 6 تا 8 متر که موطن اصلی آن در شیلی است. طمع آن بسیار تلخ است ولی برگ‌های این گیاه برای تقویت دستگاه هاضمه بسیار مفید است. از این گیاه قرن ها برای کمک به هضم غذا و تقویت و پاکسازی کبد استفاده می شده است .

این گیاه با پاکسازی کبد و کیسه صفرا به بهبود هضم چربی ها کمک می کند . همچنین برای برطرف کردن سنگ کیسه صفرا و پاکسازی کانال های که صفرا را به روده می برند توصیه می شود .

باید چکار کنم؟

برگ بولدو را از فروشگاه های گیاهی یا عطاری ها تهیه کرده و با استفاده از آن چای بولدو را تهیه کنید .

به مدت یک هفته روزی 2 بار از این چای گیاهی بنوشید.

آب تربچه و کبد چرب

وجود مقادیر زیادی از مواد  آنتی اکسیدانی در تربچه به شکستن چربی های تجمع یافته در کبد کمک کرده و بدین طریق منجر به بهبود توانایی سم زدایی کبد می شود .

آب تربچه
آب تربچه

خوردن تربچه همچنین به کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون (دوچربی که درمان کبد چرب را سخت می کنند) کمک می کند .

باید چکار کنم؟

چند تربچه را به همراه یک فنجان آب در یک مخلوط کن بریزید و کاملا آن را میکس کنید سپس مخلوط را از صافی عبور داده و آب ترچه را نوش جان کنید .

چای برگ چغندر و درمان طبیعی کبد چرب

مصرف کنسانتره برگ چغندر به شکل چای به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدانی و عوامل سم زدای موجود در آن، به بهبود عملکرد کبد و هضم ترکیبات چربی کبد کمک می کنند .

مواد فعال موجود در برگ چغندر با از بین بردن سموم به کاهش التهابات ناشی از کبد چرب کمک می کند .

باید چکار کنم؟

تعدادی برگ چغندر را در یک قابلمه آب، به مدت 5  دقیقه بجوشانید سپس آن را از صافی رد کنید . 2 تا 3 لیوان  از این چای را در طول روز به مدت دو هفته استفاده کنید .

آب گریپ فروت عالی برای کبد چرب

آب گریپ فروت تازه یک راه حل عالی برای کمک به درمان کبد چرب است .

آب گریپ فروت
آب گریپ فروت

وجود ترکیب نارنژین در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. این ترکیب دارای اثرات ادرارآور نیز می باشد، که با حذف مایعات به کاهش التهاب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب کمک می کند .

گریپ فروت همچنین با علایم سندرم متابولیک نیز مبارزه می کند .

باید چکار کنم؟

آب شش عدد گریپ فروت تازه را بگیرید و آن را با یک قاشق چای خوری عسل شیرین کنید .

این آبمیوه طبیعی را بدون هیچ ماده غذایی دیگر، به صورت ناشتا به مدت حداقل 2 هفته متوالی استفاده کنید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
2 سال قبل

سایت شما تلفیقی است از طب سنتی و طب جدید و آنلاین،از زحماتتون ممنون