کاهش وزن و سلامتی با کلم بروکلی، لیمو و سیر

استفاده از میان وعده تهیه شده با کلم بروکلی، لیمو و سیر در برنامه غذایی کاهش وزن علاوه بر جلوگیری از تکثیر باکتری ها، می تواند به شما در از دست دادن وزن بیشتر نیز کمک کند زیرا به بدن برای سوزاندن چربی بیشتر کمک کرده ، همچنین باعث می شود شما احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید .
میان وعده تهیه شده با  کلم بروکلی، لیمو و سیر می تواند تاثیرات شگفت آوری برای کاهش وزن و سلامتی شما داشته باشد .
کلم بروکلی معمولا به عنوان یک غذای رایج در رژیم های کاهش وزن محسوب می شود، اما زمانی که شما به آن لیمو و سیر را هم اضافه می کنید، مزایای بیشتری نصیبتان خواهد شد. به همین دلیل من می خواهم امروز شما را با این میان وعده شگفت انگیز آشنا کنم .

آماده هستید ؟

کلم بروکلی، لیمو و سیر

آشنایی با خواص کلم بروکلی، لیمو و سیر برای کاهش وزن و سلامتی

کمک به کنترل وزن

کلم بروکلی، لیمو و سیر هر سه کم کالری هستند. از سوی دیگر، این مواد غذایی سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند که به شما در مراقبت از بدن و انجام صحیح تمام فعالیت های اساسی آن کمک می کند.

? کلم بروکلی یک گیاه غنی از کلسیم، آهن و ویتامین A، C و E است. همچنین فیبر بسیار زیادی دارد که هضم را بهبود می بخشد.

? این سه ماده غذایی به شما کمک می کنند تا PH بدن خود را تنظیم کنید و سموم اضافی را از بدن خود پاکسازی کنید . همه این ها عملکرد کلی بدن شما را بهبود می بخشد و باعث می شود خون شما قلیایی شود.

? کلم بروکلی به همراه لیمو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به هضم بهتر غذاها کمک می کند همچنین برای از بین بردن چربی های بدن و چربی های مضر خون نیز بسیار مفید است .

? سیر حاوی آلیسین است که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند. سیر همچنین یک ضد التهاب عالی است و به کاهش تجمع مایعات در بدن کمک می کند. فراموش نکنید که روی موجود در کلم بروکلی می تواند تاثیر ترکیبات موجود در سیر را افزایش دهد.

مبارزه با کم خونی

کلم بروکلی
آهن موجود در کلم بروکلی به مبارزه با کم خونی کمک می کند . البته زمانی که شما در کنار کلم بروکلی از ویتامین C موجود در لیمو نیز استفاده می کنید، جذب این ماده معدنی را بسیار بیشتر خواهید کرد .
این میان وعده پرخاصیت برای هر نوع برنامه کاهش وزن نیز مفید است و به شما کمک میکند تا در تمام روز قدرت و انرژی خود را حفظ کنید .

کلم بروکلی، لیمو و سیر ، ایده آلی برای خانم هایی که بیش از 40 سال سن دارند

اگر در سنین یائسگی قرار دارید باید بدانید مصرف این میان وعده علاوه بر تاثیرات مفیدی که بر کاهش وزن و سلامتی شما دارد ، ترکیب کلم بروکلی، سیر و لیمو همچنین به شما کمک می کند تا به خوبی با دوران یائسگی مواجه شوید.
کلم بروکلی دارای کلسیم و فیتواستروژن است که میزان آن ها با افزودن سیر و لیمو به کلم بروکلی افزایش می یابد.

تقویت سیستم ایمنی

هنگامی که شما برای از دست دادن وزن رژیم لاغری می گیرید و کالری دریافتی روزانه خود را کم می کنید ، به خصوص اگر بدون نظر مشاور تغذیه از انواع رژیم های لاغری اینترنتی و..استفاده می کنید ، اغلب ممکن است در دریافت پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین های مختلف دچار کمبود شوید .
به همین دلیل گاهی اوقات رژیم های کم کالری می تواند تاثیر منفی روی سلامتی شما داشته باشند.
یکی از راه های جبرانی در رژیم های کاهش وزن این است که ترکیب کلم بروکلی ، لیمو و سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و حداقل دو تا سه بار در هفته از این میان وعده مغذی استفاده کنید . استفاده از این میان وعده به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

کلم بروکلی، لیمو و سیر برای سلامتی دستگاه گوارش

کلم بروکلی مانع تکثیر باکتری هایی می شود که باعث مشکلات زیادی در زمینه گوارش هستند مثل هلیکوباکتر پیلوری.
در لیمو موادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مواد غذایی را به خوبی هضم کنید و مواد مغذی بیشتری را جذب کنید.
این سه ماده عذایی در کنار هم به طور چشمگیری به بهبودی وضعیت سلامتی شما کمک می کنند، کمک می کنند تا چربی بیشتری بسوزانید و انرژی خود را برای تمام روز حفظ کنید .

طرز تهیه میان وعده بروکلی، لیمو و سیر  

کلم بروکلی

مواد اولیه :

1 عدد کلم بروکلی تازه
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر (16 گرم)
آب 1 عدد لیمو ترش تازه
1 قاشق چای خوری پوست لیموی رنده شده (5 گرم)
فلفل (به اندازه دلخواه)
چند حبه سیر خرد شده

روش تهیه :

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلم بروکلی را شستشو داده و آن را به اندازه قطعات کوچک برش بزنید.
مقدار کمی آب را در یک قابلمه بریزید و بروکلی را به مدت 30-40 دقیقه در آن قرار دهید تا کمی پخته و نرم شود . همچنین میتوانید کلم بروکلی را بخارپز کنید .
هنگامی که کلم بروکلی به اندازه کافی و دلخواه شما نرم و پخته شد ، آن را از قابلمه در آورید و در مخلوط آب لیمو، روغن زیتون، سیر خرد شده و فلفل قرار دهید و مخلوط کنید .از آنجا که کلم بروکلی پخته شده است تنها کاری که لازم است انجام دهید ، این است که آن را با مواد جدید کمی تفت دهید تا مزه ها با هم آمیخته شوند . همه مواد را در تابه ای ریخته و در حرارت کم به مدت 15 دقیقه تفت دهید، فقط کافی است تا کلم ها کمی ترد شوند .مواد را گهگاهی هم بزنید و مواظب باشید تا نسوزند . هنگامی همه چیز آماده شد ، پوست لیمو رنده شده را به مواد اضافه کنید . حتما از طعم خوشمزه این میان وعده پر خاصیت لذت خواهید برد .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها