آیا چای سبز در پیشگیری و درمان سرطان سینه موثر است؟

آیا مصرف چای سبز می تواند نقش مهمی در پیشگیری و حتی درمان سرطان سینه داشته باشد؟

در مورد مزایای چای سبز بسیار شنیده ایم اما در میان موارد متعدد چندین ادعا مطرح شده است .

وجود یک ماده شیمیایی موجود در این نوشیدنی می توانند سلاح قدرتمندی در برابر سرطان سینه باشد اما قبل از هر چیز باید با دلایل علمی مصرف این معجزه طبیعی آشنا شویم .

چای سبز گیاهی بومی در منطقه آسیا است که در حال حاضر در سراسر جهان مورد اقبال عمومی قرار گرفته است .

 

آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد

آیا چای سبز در پیشگیری و درمان سرطان سینه موثر است؟ 3

شهرت ضد سرطانی بودن چای سبز به دلیل وجود پلی فنول ها و سایر مواد شیمیایی موجود در آن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند . آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از سلول‌های شما در برابر رادیکال های آزاد ( مواد شیمیای که فرایند پیری را تسریع بخشیده و باعث پیشرفت سرطان در انسان و سایر موجودات میشوند) محافظت می کنند .
مثال دیگر برای مواد آنتی اکسیدان وجود لیکوپن در گوجه فرنگی پخته شده و ویتامین در هویج است

یکی از آنتی اکسیدان های شناخته شده که منحصرا در چای سبز وجود دارد اپیگالوکاتچین۳گالات(EGCG) است .

امروز درباره دو سناریوی متفاوت صحبت می‌کنیم یک مسئله تأثیر مصرف چای سبز در پیشگیری از بیماری سرطان پستان و دیگری نقش آن در کمک به درمان این بیماری می باشد هر دو مورد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم .

 

نقش چای سبز در پیشگیری از سرطان سینه

آیا چای سبز در پیشگیری و درمان سرطان سینه موثر است؟ 5

بسیاری از مطالعات به بررسی نقش چای سبز در پیشگیری از سرطان سینه پرداخته اند مطالعات نشان دادند در مناطقی که مصرف چای سبز در آن مناطق شایع تر است درصد ابتلا به سرطان سینه نیز کمتر از سایر نقاط می‌باشد ، این مسئله می‌تواند به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در چای سبز باشد .

مطالعه دیگری بر روی ۱۰۰ هزار نفر انجام شد ، در این مطالعه افراد از نظر سرطان‌های پروستات، ریه و تخمدان مورد بررسی قرار گرفتند . نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که روزانه یک فنجان چای سبز مصرف می کنند به میزان بسیار کمتری مبتلا به این نوع سرطان‌ها می‌شود ـ بنابراین به نظر می‌رسد مصرف چای سبز حتی به اندازه ی یک فنجان در طول روز ریسک ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد.

 

نقش چای سبز در درمان سرطان سینه

آیا چای سبز در پیشگیری و درمان سرطان سینه موثر است؟ 7

آیا نوشیدن چای سبز برای کسانی که در حال حاضر مبتلا به این بیماری هستند نیز مفید است؟ به عبارت دیگر آیا نوشیدن این چای می‌توانند روند پیشرفت این بیماری را کنترل کند؟
تاکنون اکثر مطالعات در آزمایشگاهها بر روی سلول ها و یا بر روی موش‌ها انجام گرفته است، اما نتایج این مطالعات دلگرم کننده هستند.

اگر شما در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستید می دانید که اکثر درمان ها با عوارض جانبی قابل توجهی همراه هستند . در این مطالعات چای سبز به عنوان جایگزین درمان های متعارف مورد استفاده قرار نمی گیرد ، بلکه به عنوان کمک درمان یکی از بهترین راههای درمان فعلی است. اخبار مربوط به درمان سرطان سینه با چای سبز بسیار امیدوار کننده هستند. به عقیده برخی از محققان چای سبز می‌تواند در آینده بخشی از طرح درمان سرطان سینه باشد .

❌ به نظر می رسد چای سبز می تواند مانع رشد سرطان شود .

مطالعات متعدد نشان داده اند که تقسیم سلولهای سرطانی سینه و افزایش اندازه تومور (هرچند در محیط آزمایشگاه و بر روی موش‌ها انجام شده است) توسط مواد موجود در چای سبز کاهش یافته اند .

❌ مطالعات نشان دادند چای سبز می توانند جلوی متاستاز سلول های سرطانی را بگیرد .

از آنجایی که اکثر مردم در اثر متاستاز سلول های سرطانی به جای تومور اولیه جان خود را از دست می‌دهند این خبر می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد . در این مطالعات دیده شد دادن چای سبز به موش ها می تواند از متاستاز سلول های سرطانی به ریه و کبد (رایج ترین مکان ها برای گسترش سرطان سینه) جلوگیری کند .

❌ چای سبز می توانند به مرگ سلول‌های سرطانی سینه کمک کند.

سلول‌های طبیعی بدن به تدریج صدمه می بینند یا پیر می‌شوند و از بین می‌روند اما سلول‌های سرطانی راهی برای جاودانگی پیدا کرده اند و اینجاست که چای سبز با مرگ سلولهای سرطانی سینه به بهبود این بیماری کمک می کند .

فراموش نکنید حتما قبل از مصرف چای سبز با پزشک تان درباره رژیم غذایی خود به خصوص، مکمل های غذایی و یا ویتامین هایی که در طول درمان سرطان خود استفاده می کنید صحبت کنید زیرا مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی در طول درمان سرطان می تواند با اثرات شیمی درمانی و پرتودرمانی مداخله کنند .

منبع :

verywell

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرسانا
مرسانا
4 سال قبل

ببخشید ایا چایی سبز برای کیست سینه ضررداره،

مرجان
مرجان
6 سال قبل

ممنون مطلب مفیدی بود….