پوست لیموترش و تسکین دردهای مفصلی

پوست لیمو ترش خواص درمانی فراوانی دارد . اکثر ما عادت داریم فقط از آب لیموترش استفاده کنیم و پوست آن را به خاطر طعم تلخش دور می اندازیم. اما باید بدانیم که نیمی از خواص و مواد مغذی لیموترش در پوست آن وجود دارد که علاوه بر بهبود سلامتی باعث تسکین دردهای مفصلی هم می شود .

 

در پوست لیمو ترش چه ترکیباتی وجود دارد؟

در پوست لیموترش علاوه بر ویتامین C، اسیدسیتریک، اسیدمالیک، اسیدفورمیک، هسپریدین یا پکتین ترکیبات مهم دیگری مثل عصاره روغنی سیترون، سیترونل و فلاندرن وجود دارد. این ترکیبات باعث می شوند که پوست لیموترش ارزش درمانی زیادی داشته باشد.

خواص پوست لیمو ترش

خواص پوست لیمو ترش

  • پوست لیموترش خاصیت ضدعفونی کننده قوی دارد .
  • برای مقابله با تب هم درمان بسیار خوبی محسوب می شود.
  • اثر ضد درد و ضد التهابی دارد .
  • حاوی سالوسترول Q 40  و لیمونن می‌باشد که با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.
  • به دلیل وجود فلاونوییدهای پلی‌فنول موجود در آن به کاهش سطح کلسترول خون  کمک می کند .
  • به دلیل وجود پتاسیم باعث حفظ فشارخون در سطح نرمال می‌شود .
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تا حد زیادی در سم‌زدایی پوست و جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه و … نقش دارد .
  • دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری‌های عفونی و سرطان پیشگیری می‌کند.

درد مفاصل

طرز تهیه داروی طبیعی با پوست لیمو ترش برای تسکین درد مفاصل

وچود عصاره های روغنی معطر موجود در پوست لیمو ترش باعث کاهش درد در مفاصل می شوند. زیرا به آرامش و شل شدن عروق خونی کمک کرده و اثر ضدالتهابی خوبی دارند و به همین علت به تسکین چشم گیر درد کمک می کنند .

 

مواد لازم

لیموترش ارگانیک

روغن زیتون بکر

برگ اوکالیپتوس

باند

پوست لیمو ترش

طرز تهیه و استفاده

سعی کنید حتما از لیموترش های ارگانیک استفاده کنید.خب برای شروع دو عدد لیموترش سالم بزرگ انتخاب کنید و پوست آن را به دقت بگیرید.حال پوست ها را داخل یک ظرف درب دار ریخته و روی آنها مقداری روغن زیتون بکر بریزید تا جایی که روغن به طور کامل روی پوست لیموترش را فرا بگیرد. حالا نوبته اضافه کردن برگ اکالیپتوس است  ، چند برگ اوکالیپتوس به این مخلوط اضافه کرده و در ظرف را ببندید . اجازه بدید مواد به مدت 2 هفته استراحت کنند.

بعد از طی این زمان میتوانید از این دارو برای تسکین درد های مفصلی استفاده کنید . برای این کار، یک گاز یا باند تمیز را به این دارو آغشته کنید  و روی مفصل دردناک بگذارید و با شال پشمی خوب آن را ببندید. سعی کنید این کار را شب ها انجام دهید تا مفصل دردناک یک شب تمام و بدون حرکت در تماس با داروی پوست لیموترش بماند. فردا صبح شاهد کاهش چشمگیر درد در مفصل دردناک خواهید بود .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها