لاغری به شیوه رژیم کانادایی یا استفاده از دستگاه های لاغری !

آیا استفاده از انواع دستگاه های لاغری راه حل مناسبی برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری است ؟

امروزه مسئله تناسب اندام و لاغری به یک چالش تبدیل شده است و اکثر افراد به دنبال این هستند که اندام متناسبی داشته باشند . فارغ از بحث زیبایی و تاثیر اندام متناسب در وضع ظاهری افراد ، داشتن تناسب اندام نشان از سلامت فرد دارد .

فردی که دچار چاقی و به خصوص چاقی شکمی نیست به طور معمول از بسیاری از بیماری هایی که امروزه ثابت شده است می‌توانند به علت چاقی به وجود بیایند ، مانند دیابت ، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها در امان است .

اندام متناسب به ما نشان می‌دهد که توزیع چربی در بدن ما چگونه است و این قضیه حکایت از نوع تغذیه فرد در طول زمان دارد.
بافت چربی
یادمان باشد که متغیر ترین بافت بدن هر فرد بافت چربی بدن اوست یعنی دور شکم ، دور ران ها، بازو ، سینه ها، باسن و سایر قسمت ها می تواند محل تجمع بافت چربی باشد .
بدن برای ذخیره انرژی خود بافت چربی را در این نواحی جمع و ذخیره می‌کند. نکته جالب اینجا است که این توزیع چربی و ذخیره آن در بدن افراد مختلف کاملا ژنتیکی است.

توزیع بافت چربی در بدن
یعنی کسی ممکن است به طور ژنتیکی وقتی چاق می‌شود ابتدا صورتش چاق تر شود و فرد دیگر ممکن است ابتدا پهلو بیاورد و فرد دیگری به طور ژنتیکی ممکن است به دنبال چاقی ، شکم بزرگتری پیدا کند.

آیا استفاده از انواع دستگاه های لاغری بی خطر است ؟

امروزه متاسفانه تبلیغات مختلفی از طریق فضاهای مجازی و برخی رسانه‌ها به گوش ما میرسد که ادعا می کنند بدون اینکه شما بخواهید برنامه رژیمی خاصی داشته باشید و یا ورزش کنید ، می توانید با مصرف محصولات ما و یا استفاده از دستگاه های لاغری ما از شر چاقی و چربی های اضافی بدنتان خلاص شوید و آنها را به طرق مختلف بشکنید از بدنتان خارج کنید!

دستگاه لاغری

باید بدانید که چربی در بدن ما یک بافت مرده نیست بلکه یک بافت کاملا زنده و فعال است که در حال تولید انواع هورمون ها است . این هورمون ها بر روی متابولیسم بدن ما تاثیر گذاشته و بدن را در حالت تعادل نگه میدارد.

حال اگر ما بخواهیم با استفاده از این روش ها و دستگاه های لاغری مختلف که هر کدام به شیوه ای مانند استفاده از صدای خاص، سرمای مخصوص ، فشار و لرزش ، می خواهند سلول‌های چربی را از بدن دفع کنند ، این چربی های ذخیره شده را از بدنمان خارج کنیم ، در واقع چربی ها را از امن‌ترین محلی که می‌توانند در بدن ذخیره شوند جدا کرده و آنها را به داخل گردش خون و قسمت هایی از بدن می فرستیم که نمی دانیم برای سلامت ما مفید هستند یا خیر . بنابراین این گونه روش ها ممکن است مشکلاتی را در آینده برای ما به وجود آورند .

وقتی فردی چاق می‌شود به طور ژنتیکی بدن محاسبه می‌کند که این چربی های اضافی در کدام قسمت از بدن فرد به صورت امن تجمع پیدا کند . مثلا فردی که به دنبال چاقی ابتدا شکمش بزرگتر میشود ، این قسمت از بدن وی امن ترین جای ممکن برای ذخیره چربی های اضافی بدن اوست و وقتی ما بخواهیم با این روشها چربی های اضافه را به اصطلاح به یکباره از بدن فرد خارج کنیم در واقع بخشی از این چربی های اضافی می توانند وارد گردش خون شده و به سایر قسمت های بدن مثل غلاف های عصبی بروند .

امروزه ثابت شده بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون می‌تواند به دلیل تجمع نادرست چربی ها به دور غلاف های عصبی فرد اتفاق بیفتد . یعنی با این روش ها ما چربی را از امن ترین قسمت بدن جدا میکنیم و آن را به قسمتهایی از بدن می فرستیم که نمیدانیم ممکن است چقدر برای سلامت ما در آینده خطر آفرین باشد .

تغذیه سالم

اما زمانی که شما با استفاده از برنامه غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی می خواهید وزن کم کنید در واقع در این روش سلول‌های چربی به مرور کوچکتر شده و در یک فرآیند زمانی مشخص این اتفاق می افتد و در طول این مدت سلامتی شما بیشتر می‌شود .

یعنی در طول این مدت  ، تری گلسیرید و کلسترول بد خونتان کاهش یافته و همچنین میزان انسولین و قند خونتان نیز افت می‌کند. یعنی اینکه شما با کاهش وزن اصولی می توانید بر میزان سلامتی خود بیافزایید .

اما اگر شما بخواهید مقدار زیادی از این سلول‌های چربی را با جراحی و یا با استفاده از انواع دستگاه های لاغری از بدنتان به یکباره خارج کنید چه اتفاقی می افتد ؟

در واقع با این روش های غیر طبیعی شما سیستم مدیریت هوشمند بدنتان را دچار اختلال می کنید . برای فهم بهتر این موضوع مثالی را خدمتتان عرض می‌کنم .

فرض کنید شما در طول ماه درآمد مشخصی دارید و حقوق مشخصی دریافت می کنید اگر قرار باشد میزان این درآمد شما کمتر شود اگر  این اتفاق به مرور بیفتد مثلا به میزان جزئی هر ماه مقداری درآمدتان کمتر شود ، شما میتوانید با حذف یکسری از خرج هایی غیر ضروری این کمبود بودجه را جبران کنید. اما اگر به یکباره حقوق شما قطع شود چی ؟ آیا امکان مدیریت وضع موجود وجود خواهد داشت؟!

برای سلولهای چربی ما هم دقیقا همین اتفاق می افتد وقتی انرژی دریافتی روزانه ما با یک رژیم غذایی اصولی و کم کالری و یا افزایش فعالیت بدنی کم شود این سلول ها آرام آرام کوچکتر میشوند و یا از بین می روند .
در واقع این سلولهای چربی با ترشح هورمون ها به نوعی به زبان ساده با سلول های دیگر وارد مکالمه می شوند . همانطور که قبلا اشاره کردیم سلول‌های چربی هورمون می سازند و این مسئله اینقدر حائز اهمیت است که مثلا در دوران بارداری با کوچکترین بالا و پایین رفتن این هورمون ها برخی خانم های باردار دچار دیابت بارداری می شوند. یعنی با تغییرات جزئی این هورمون ها بدن دچار واکنشی شدید می شود .

حال فرض کنید ما می خواهیم با روش‌های مختلف و استفاده از انواع دستگاه های لاغری به یکباره این سلول‌های چربی را برداریم چه اتفاقی می افتد؟

فردی که تا دیروز با ۲۵ کیلوگرم چربی اضافی زندگی می‌کرد و این چربی‌ها برایش هورمونهای تولید می‌کردند حالا به یکباره ۱۰ کیلوگرم ازاین چربی ها را با این روش ها در مدت زمان کوتاهی از دست می دهد . این تفاوت در سطح هورمون ها می‌تواند به سلامت و تعادل متابولیسم بدن فرد شوک زیادی وارد کند .

راهکار چیست ؟

اگر بخواهیم به تناسب اندام مناسب برسیم باید روزانه حداقل ۵۰۰ کالری کمتر از آنچه تا امروز دریافت می کرده ایم را دریافت کنیم مثلا اگر در طول روز ۳ قاشق غذاخوری از برنج ناهارمان و یک کف دست از نان صبحانه و ۱ کف دست از نان شام خود کم کنیم و سبزیجات بیشتری در روز دریافت کنیم و به فراوانی آب بنوشیم ، همچنین مصرف شیرینی جات و غذاهای پرچرب را در روز محدود کنیم و بر میزان فعالیت بدنی مان در طول روز بیفزاییم ، میتوانیم به طور متوسط هفته ای حداقل ۰/۵ کیلو کاهش وزن داشته باشیم .

عوارض استفاده از رژیم های غیر اصولی

غذای سالم و پر پروتئین
در کنار  تبلیغات مختلف برای استفاده از انواع دستگاه های لاغری ، امروزه رژیم های مختلفی از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود مانند انواع رژیم های پر پروتئین مثل رژیم اتکینز و رژیم کانادایی و … در این نوع رژیم‌ها شماباید پروتئین فراوانی در طول روز استفاده کنید. همچنین در این نوع رژیم ها کربوهیدراتها به شدت محدود یا حذف می شوند و بدن برای دفع نیتروژن حاصل از متابولیسم پروتئین ها باید آب زیادی را به سمت کلیه ها بفرستد .

شما بعد از رعایت این نوع رژیم ها معمولا وزن زیادی را از دست خواهید داد مثلا ممکن است در طول یک هفته بیش از چهار کیلوگرم از وزنتان را از دست بدهید . احتمالا در ابتدا خیلی خوشحال می شوید و فکر می کنید این کاهش وزن به خاطر از دست دادن چربی های اضافی در بدن شما به وجود آمده است. اما باید بدانید این میزان کاهش وزن در طول یک هفته ناشی از ، از دست دادن آب بدن شماست نه آب شدن چربی های اضافه !

از طرفی زمانی که شما به دنبال رعایت این نوع رژیم ها کربوهیدرات کافی دریافت نمی کنید در بدن موادی ایجاد میشود به نام کتون بادی ها .

کتون بادی ها یا همان اجسام ستونی مواد اسیدی هستند که در زمان گرسنگی زیاد و به دنبال ناشتایی و در اثر سوختن چربی ها در بدن تولید می شوند و توسط جریان خون در همه جای بدن پخش می‌شوند و شما میتوانید بوی بد آن را از طریق دهان فرد استشمام کنید . این مواد اسیدی می توانند روی فولیکول موها نیز تاثیر گذاشته و باعث ایجاد ریزش مو در فرد شوند .

صورت لاغر

در این حالت صورت فرد نیز تکیده شده و فروغ و شفافیت خود را از دست میدهد . همچنین این مواد به دلیل اسیدی کردن محیط بدن و خون باعث شسته شدن و دفع فلزات دو ظرفیتی مثل کلسیم و مس و فسفر و روی و آهن از بدن می شوند .
بنابراین به دنبال انجام این نوع رژیم ها شما می توانید به دلیل دفع کلسیم دچار پوکی استخوان شوید و یا به دلیل فقر آهن دچار کم خونی گردید . همچنین از دست دادن روی باعث می شود که سلول های پوششی پوست ،مو ،صورت زبان و دستگاه گوارش همه تحت تاثیر قرار گیرند و پوست صورت فرد کدر شده و اشتهای فرد نیز کاهش یابد.

از طرفی بدن ما بسیار هوشمند است و میخواهد خود را از شر این مواد اسیدی خلاص کند بنابراین دست به کار شده و این مواد را به هم می چسباند و از آنها کلسترول درست می‌کند و بدون اینکه فرد متوجه شود کلسترول خون وی به دنبال رعایت این رژیم ها به طور ناگهانی بالا می‌رود .

اینها همه اتفاقاتی هستند که در پشت پرده در بدن فرد ایجاد می شود و ما متوجه آن نمی شویم تا اینکه آزمایش خون بدهیم . این قضیه به اینجا ختم نمیشود و باز هم بدن سعی می کند به نوعی با این افزایش کلسترول خون مبارزه کند . در این مرحله کبد فرد وارد عمل شده و کلسترول بالا را به صورت نمک های صفراوی در می آورد .

از طرفی به دنبال این رژیم‌ها بدن ما برای دفع مواد زائد تحمیل شده در حال از دست دادن آب است در نتیجه کم آبی بدن نیز مزید علت شده و این نمک های صفراوی در بدن فرد به صورت سنگ های کیسه صفرا خود را نشان میدهند . لذا افرادی که رژیم های سخت و طولانی مدت دارند و یا رژیم های غلطی به نام انواع رژیم کانادایی یا اتکینز را تجربه می‌کنند می‌توانند دچار سنگ کیسه صفرا نیز شوند.

بنابراین بهتر است به جای رفتن به سمت انواع روش های نادرست و استفاده از انواع دستگاه های لاغری و رژیم های غلط به فکر این باشیم که بتوانیم با استفاده از یک برنامه رژیم غذایی سالم و افزایش سطح فعالیت بدنی و ورزش بدون عجله و در زمان مناسب به تناسب اندام و وزن ایده آل خود برسیم .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها