افراد مسن در زمستان بیشتر مراقب قلب شان باشند

زمستان و سرمای هوا تصاویر زیبایی از طبیعت برفی را هم برای ما تداعی می‌کند اما محققان دریافتند آب‌وهوای سرد می تواند بر سلامت قلب افراد به خصوص افراد مسن و بخصوص افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اثرگذار باشد .

با فرارسیدن این فصل و سردشدن هوا تعداد بیماران قلبی که به بیمارستان ها و اورژانس یا مطب متخصص قلب و عروق مراجعه می کنند بیشتر می شود .

افراد مسن در زمستان بیشتر مراقب قلب شان باشند 3

سرما با تشدید اسپاسم عروق و با افزایش ترشح هورمون های سمپاتیک باعث افزایش ضربان و انقباض عضله قلب و افزایش کار آن میشود و زمانی که  یک فرد مبتلا به بیماری قلبی در معرض هوای سرد قرار می گیرد میتواند بعنوان یک عامل تشدید کننده آنژین قلبی سبب بروز حمله قلبی و یا سکته قلبی شود.

کودکان و افراد مسن بین 60 تا 85 سال به علت عدم توانایی در برقراری ارتباط و فعالیت بدنی پایین نیز در این فصل جزو گروههای آسیب پذیر محسوب می شوند .

 

عوامل دیگری که ممکن است در فصل زمستان بر سلامت قلب تاثرگذار باشد، کاهش تحرک و فعالیت بدنی، افزایش مصرف کافئین و عدم مصرف آب کافی به دلیل کاهش حس تشنگی است.

افراد مسن در زمستان بیشتر مراقب قلب شان باشند 5

بنابر این بهتر است بیماران قلبی برای پیشگیری از مشکلات قلبی در این فصل به توصیه های زیر توجه نمایند :

 

– رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از سبزیجات، میوه ها،مغز ها و آجیل و غلات کامل بیشتر در برنامه غذایی تان استفاده کنید .

– از خرما و انواع خشکبار و مغزهای آجیلی بیشتر استفاده کنید زیرا علاوه بر اینکه کالری مورد نیازتان را تامین می کند ،به  دلیل فیبر بالایی که به بدنتان میرساند  از یبوست ناشی از کاهش فعالیت فیزیکی در این فصل ،پیشگیری می کند.

– در این فصل مصرف غذاهای سنگین و غذاهای بی‌ارزش را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

– دور الکل و سیگار یک خط قرمز بکشید، زیرا فشارخونتان را بالا می برد  و به قلبتان فشار مضاعف وارد می کند .

– سعی کنید ورزش و فعالیت بدنی منظمی داشته باشید.

– علائم و نشانه‌های بیماری قلبی را بشناسید و  در صورت مواجه با آن سریع به پزشک مراجعه کنید .

– به دلیل شیوع ابتلای به انواع عفونت های تنفسی مثل سرماخوردگی و آنفلو آنزا یا ذات الریه و… دراین فصل توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی با شروع فصل سرما به صورت سالانه واکسن آنفلوآنزا جدید تزریق کنند و حدالامکان هر سه تا پنج سال یکبار واکسن ذات الریه یا پنوموواکس دریافت کنند.

– از تردد در مکان های شلوغ و عفونی و تماس با بیماران مبتلا به آنفلوآنزا یا عفونت های مسری بپرهیزید. در روزهایی که هوا آلوده است در منزل بمانید و اگر مجبور شدید منزل را ترک کنید حتما جلوی مجاری تنفسی خود را با ماسک یا شال گردن گرم بپوشانند .

– در صورت وجود هر گونه عفونت یا تب بالا از خود درمانی اجتناب کرده و در اسرع وفت به پزشک معالج خود مراجعه کنید .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها