چگونه رژیم جنرال موتورز (GM) بگیریم؟+ راهنمایی کامل

در مورد رژیم جنرال موتورز یا همان GM چه می دانید ؟

آیا با عوارض این رژیم آشنایی دارید ؟ در مورد فواید آن چقدر اطلاعات دارید؟ این رژیم غذایی یک رژیم 7 روزه می باشد که ادعا می کند می تواند در طی یک هفته ، وزن شما را تا حدود 8 کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه باعث فرآیند سم زدایی بدن نیز می شود. در این مقاله از سایت چیذری دایت به بررسی رژیم جنرال موتورز GM Diet  می پردازیم. لازم به ذکر است که گرفتن این رژیم از طرف ما اصلا توصیه نمی شود زیرا عوارضی برای شما به دنبال خواهد داشت و فقط برای افزایش آگاهی شما ، این مقاله تهیه شده است .

رژیم جنرال موتورز و عناصر تشکیل دهنده آن

محتوای اصلی این رژیم بیشتر آب است : میوه ها، سبزیجات، شیر و سوپ همچنین 6 الی 8 لیوان آب در روز . ( توجه : مواد سمی به صورت چربی در بدن ذخیره می شوند. روش جی ام می تواند به چربی سوزی سریع بدن کمک کند . )

بعد از هفت روز پیروی از این رژیم بدن سم زدایی می شود و سالم تر می شود. بعد از کامل کردن فرایند سم زدایی، ممکن است بفهمید که دیگر می توانید غذاهای فرآوری شده و غیر سالمی را باعث چاقی اتان می شدند را برای همیشه از رژیم خود حذف کنید. برنامه اصلی رژیم جنرال موتورز می تواند برای افرادی که از برنامه منظم غذایی پیروی می کنند تغییر یابد .

برای مثال، افرادی که از رژیم هندی یا رژیم گیاهخواری پیروی می کنند. از این رو، این برنامه محدودیتی برای برخی از رژیم ها محسوب نمی شود.میوه ها و سبزیجاتی که در این رژیم خورده می شوند و مقدار آبی که نوشیده می شود به هضم سریع تر غذا کمک می کند. این امر می تواند به کاهش وزن سریع تر کمک کند چون بدن نمی تواند چیزی را که به آن نیاز ندارد را کنترل کند .

به وسیله نوشیدن روزی 6 الی 8 لیوان در روز ، بدن یاد می گیرد که نباید آب را ذخیره کند چون تمام آبی را که لازم دارد را هر روز دریافت می کند.برنامه جی ام می تواند برای افرادی مفید واقع شود که مبتلا به یبوست هستند، چون این رژیم به حرکات منظم روده کمک می کند ( که برای سلامتی کل بدن ضروری است ) . این عمل به بدن کمک می کند تا مواد فاسد و سموم که باعث می شوند احساس ناسالمی کنید، از بدن دفع شوند .

مواد غذایی مجاز در رژیم ژنرال موتورز
مواد غذایی مجاز در رژیم ژنرال موتورز

مواد غذایی مجاز به مصرف در رژیم لاغری جنرال موتورز

رژیم غذایی GM به هفت روز تقسیم می شود و برای هر روز قوانین خاصی دارد. توصیه می شود که هر روز 8 تا 12 لیوان آب بنوشید تا در طول رژیم بدنتان هیدراته باقی بماند . اگر چه ورزش برای کاهش وزن در این رژیم لاغری ضروری نیست، اما می توانید به طور اختیاری ورزش هم بکنید .

با این حال، این رژیم لاغری در سه روز اول ورزش را پیشنهاد نمی دهد. هر روز می توانید 2 تا 3  کاسه سوپ شگفت انگیز رژیم لاغری جنرال موتورز که حاوی کلم، کرفس ، گوجه فرنگی ، پیازو فلفل دلمه ای می باشد ، بخورید .

رژیم جنرال موتورز هندی گیاهی / غیر گیاهی چیست ؟

رژیم جنرال موتورز بسیار محبوب بوده و شامل مجموعه ای از دستورالعمل های محدود کننده رژیم غذایی است. با جایگزین کردن غذاهای گوشتی با سبزیجات، این رژیم غذایی می تواند به یک برنامه رژیم غذایی گیاهی GM نیز تغییر یابد .

نسخه معمولی رژیم غذایی GM هندی که هم می تواند برنامه رژیم گیاه خواری GM و هم برنامه رژیم غذایی غیر گیاه خواری GM باشد ، این است .

روز ۱: خوردن میوه ها به جز موز

روز ۲: روز خوردن سبزیجات است

روز ۳: ترکیب میوه ها و سبزیجات به جز موز و سیب زمینی

روز ۴: شما می توانید برای ناهار و شام، شیر کم چربی و موز و سوپ مصرف کنید

روز ۵: گوشت قرمز بدون چربی و گوجه فرنگی، برنج قهوه ای. برای یک برنامه رژیم غذایی GM گیاهی ، گوشت قرمز را با پنیر جایگزین کنید. علاوه بر این، می توانید خیار و پنیر را اضافه کنید .

روز ۶: گوشت قرمز بدون چربی با انواع سبزیجات و برنج قهوه ای توصیه می شود .

روز ۷: به سمت آب میوه های تازه، برنج قهوه ای و سبزیجات بروید .

برنامه ۷ روزه فوق، شبیه به یک برنامه رژیم غذایی معمول GM است . با این حال، در این سایت، ما هیچ برنامه رژیم غذایی را تبلیغ نمی کنیم .

هدف پیروان این رژیم غذایی چیست ؟

  • کاهش اضافه وزن بدن
  • بهبود خلق و خو و احساسات که این به دلیل اثر این رژیم بر پاکسازی و سم زدایی بدن می باشد
  • مصرف کالری مناسب
  • داشتن تناسب اندام و حفظ حجم بدنی نسبت به وزن بدن
  • پیشگیری از مشکلات چاقی که شامل آرتریت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی می باشد

توصیه می شود که این رژیم غذایی را با ورزش مناسب ترکیب کنید تا از خستگی و سایر خطرات مربوط به سلامتی جلوگیری کنید و وزن مطلوب خود را بدست آورید .

گرچه اتفاق نظری جامع در مورد رژیم لاغری جنرال موتورز وجود ندارد، اما بررسی اجزای این رژیم، حقایق قابل توجهی را در مورد آن آشکار کرده است .

این رژیم غذایی، مصرف زیاد سبزیجات و میوه ها را توصیه می کند که ثابت شده باعث کاهش وزن می شود. این امر به دلیل میزان کالری کم میوه ها و سبزیجات نسبت به میزان کالری است که برای سوزاندن آن ها به کار می رود. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی بیش از ۱۳۳۰۰۰ شرکت کننده انجام شد، مشاهده شد افرادی که میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای بیشتری مصرف می کنند، در یک دوره ی چهار ساله کمتر دچار تغییر وزن می شوند .

این رژیم غذایی مصرف برخی غذاها و نوشیدنی های چاق کننده مانند نوشیدنی های شیرین و الکلی که دارای کالری زیادی هستند و باعث افزایش وزن می شوند را محدود می کند. با وجود اینکه رژیم جنرال موتورز قوانین سختی در مورد غذاهایی که در هر روز رژیم تان می توانید مصرف کنید دارد، ولی به شما اجازه می دهد نوع گوشت، میوه و سبزیجات را بر اساس میل خودتان انتخاب کنید .

Gm-diet
Gm-diet

معایب رژیم جنرال موتورز چیست ؟

رژیم جنرال موتورز معایبی نیز دارد از جمله :

هیچ تحقیقی در مورد این رژیم انجام نشده است

بزرگترین مشکل رژیم جنرال موتورز این است که هیچ تحقیقی در مورد عملکرد آن انجام نشده است. غیر از برخی داستان‌های بی‌پایه و اساس ، هیچ مطالعه‌ای صحت ادعاهای این رژیم را تأیید نمی‌کند .

ظاهرا برخی از غذاهای این رژیم کالری منفی دارند، به عبارت دیگر کالری که بدن باید برای هضم این غذاها بسوزاند بیشتر کالری خود غذاست ولی هیچ مدرکی این ادعا را ثبات نمی‌کند .

درست است که کالری موردنیاز برای هضم برخی غذاها بیشتر از کالری دریافتی از آنهاست، ولی غذاهای موجود در رژیم جنرال موتورز جزو این غذاها نیستند .

رژیم جنرال موتورز فاقد برخی مواد مغذی ضروری است

این برنامه‌ی غذایی توازن مناسبی ندارد و ممکن است در بعضی روزها به‌خاطر مقدار کم برخی درشت‌مغذی‌ها احساس گرسنگی شدید کنید. به‌عنوان مثال در بیشتر روزها مقدار پروتئین موجود در این رژیم بسیار کم است که می‌تواند تأثیرات منفی بر بدن داشته باشد زیرا مطالعات متعدد از نقش پروتئین‌ها در کاهش اشتها و کمک به کاهش وزن حکایت دارند. در مطالعه‌‌ای شش ماهه که ۶۵ نفر در آن شرکت داشتند، کسانی که رژیم سرشار از پروتئین را دنبال می‌کردند در قیاس با کسانی‌ که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند، به‌طور متوسط ۳/۸ کیلوگرم بیشتر وزن از دست دادند .

کمبود سایر مواد مغذی ضروری ، یکی دیگر از مهمترین ایرادات این رژیم است . به‌عنوان مثال در سه روز اول مقدار چربی ، ویتامین B۱۲، آهن ، کلسیم و برخی مواد دیگر بسیار کم است .

ممکن است کاهش وزن رژیم جنرال موتورز موقتی باشد

بیشتر وزنی که در این رژیم غذایی کاهش می‌یابد،‌ آب است ، نه چربی . وقتی کالری دریافتی‌ را کاهش دهید، بد‌ن‌تان دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی می‌گردد . به همین دلیل بدن‌ گلیکوژن، مولکول‌هایی که انرژی را ذخیره می‌کنند و در کبد و عضلات وجود دارند، می‌شکند تا انرژی لازم برای بدن را فراهم کند .

گلیکوژن محتوی مقدار زیادی آب است . بنابراین با شروع تجزیه‌ی گلیکوژن ، آب بدن کم می‌شود و به‌سرعت وزن‌ کم می‌کنید . متأسفانه کاهش وزن با این روش معمولا موقتی است و با شروع دوباره‌ی رژیم غذایی معمول وزن‌تان افزایش می‌یابد .

برای کاهش وزن درازمدت و پایدار باید رژیم غذایی متوازن را با تمرینات ورزشی همراه کنید . تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که این روش ، بهترین روش برای کاهش وزن است .

برخی دیگر از عوارض رژیم جنرال موتورز

  • از دست دادن انگیزه لازم برای ادامه این رژیم به خاطر خوردن یکنواخت میوه و سبزیجات .
  • به علت عدم توجه به ورزش، معمولا کارایی آن برای کاهش وزن همیشگی نیست .
  • معمولا افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند دچار سرگیجه و گرسنگی زیادی می‌شوند .
  • احساس خستگی، ریزش مو، کم خونی از برخی از عوارض رزیم جنرال موتورز است .
  • رژیم جنرال موتورز اجازه مصرف حبوبات را به فرد نمی‌دهد. زیرا حبوبات کالری بالایی دارند .

باید ها و نباید های رژیم جنرال موتورز که باید بدانید

  • روزانه 8 تا 12 لیوان آب بخورید تا بدن شما به‌اندازه کافی آب دریافت کرده باشد .
  • اگرچه ورزش کردن در این رژیم اختیاری است اما توصیه می‌شود در سه روز اول رژیم جنرال موتورز ورزش کنید .
  • اجازه دارید در این رژیم روزانه 3 کاسه سوپ تهیه‌شده از سبزیجات (کلم بروکلی، فلفل، کرفس، گوجه‌فرنگی، پیاز) مصرف کنید .
  • لوبیاها به دلیل اینکه کالری بالایی دارند و ممکن است باعث افزایش وزن شوند در این رژیم مجاز نیستند .
  • چای سبز و قهوه بدون شیرین‌کننده مجاز است. مصرف سایر نوشیدنی‌ها مثل نوشابه و … ممنوع است .
  • برخی مواد غذایی را می‌توان جایگزین هم کرد. به‌طور مثال از شیر سویا به‌جای شیر و از پنیر (به‌ویژه پنیر کاتیج) به‌جای گوشت استفاده کرد .
  • پس از پایان دوره، رژیم جنرال موتورز توصیه می‌کند به‌منظور حفظ وزن از رژیم کم کربوهیدرات و پرپروتئین رعایت شود .

پس از رژیم متوجه کاهش وزنی حدود 4 – 8 کیلوگرم خواهید شد، خواهید دید که پوستتان بسیار شفاف‌تر از قبل شده و دستگاه گوارشتان بهتر از قبل عمل می‌کند ، برای همه افرادی که برای کم کردن اضافه‌وزن به خودشان گرسنگی می‌دهند این سالم‌ترین و سریع‌ترین راه برای پایین آوردن وزن است .

توجه : این رژیم حداکثر 1 بار در ماه پیشنهاد میشود ، پیش از هر رژیم غذایی برای کاهش وزن حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از ویتامین ها و مکمل های غذایی با تجویز پزشک استفاده نمایید .

مهمترین نکته در رژیم این است که به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانید، گرسنگی کشیدن نتیجه عکس می‌دهد ، این برنامه میزان و نوع دقیقی از مواد غذایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا مطمئن شوید که همیشه سیر هستید .

ترفند های مفید در رژیم جنرال موتورز

  • برای جلوگیری از بی حالی یک لیوان حاوی: آب گرم، عسل و عصاره لیمو را میل کنید. این نوشیدنی را قبل از صبحانه مصرف کنید .
  • میوه ها را خام مصرف کنید و کمتر آبمیوه مصرف کنید .
  • بعد از مصرف میوه ها آب میل نکنید. 1 ساعت صبر کنید .
  • از مصرف قهوه، چای خودداری کنید .
  • درست است باشگاه نمی‌روید اما صبح نیم ساعت قدم بزنید .
  • اگر سالاد درست می‌کنید به جای روغن از سرکه، سیر و لیمو استفاده کنید .
  • در ضمن حبوبات نیز در این 7 روز مصرف نکنید حاوی امگا 6 هستند .
لاغری با رژیم ژنرال موتورز
لاغری با رژیم ژنرال موتورز

آیا رژیم جنرال موتورز کار می کند ؟

رژیم جنرال موتورز ، به طور عمده برای ارتقاء و حفظ سلامت و تناسب کارکنان جنرال موتورز توسعه یافت. با این حال، اثربخشی آن هنوز یک علامت سوال است. در حالی که موفق به از بین بردن وزن اضافی در مدت زمان اندک شده است، چندین عارضه جانبی نیز از این رژیم حاصل شده است .

برای به دست آوردن مزایای استفاده از این رژیم، باید برای شرایطی سخت خود را آماده کنید. این یک رژیم غذایی سخت است. در پی رعایت رژیم غذایی، نظارت پزشکی مناسب و مشاوره منظم با پزشک لازم است .

نکته قابل توجه این است که اگر این رژیم غذایی را به طور صحیح بگیرید، قطعا باعث کاهش وزن شما خواهد شد. اگر این رژیم غذایی را استفاده کردید، حتما نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید .

گردآوری: چیذری دایت

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها