دلمه قارچ با مرغ؛ غذایی رژیمی و کم چرب

دلمه قارچ با مرغ؛ یک غذایی رژیمی و کم چرب محسوب می شود که برای افرادی که نرمی استخوان دارند، همچنین برای افرادی که چربی خون بالا دارند یا مبتلایان به بیماریهای قلبی عروقی می تواند مفید باشد .قارچ یکی از منابع گیاهی ویتامین D محسوب می شود . مصرف 200 گرم قارچ در روز نیاز شما به این ویتامین را مرتفع می کند به همین دلیل مصرف قارچ همراه شیر و سایر لبنیات مثل پنیر می تواند سبب تقویت استخوان‌ها ‌شود.همچنین مصرف قارچ میتواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد و بنابر این انتخاب این غذا برای افرادی که کلسترول بالایی دارند مناسب است .

 

مواد لازم:

قارچ                                             700 گرم

سینه مرغ                                       400 گرم

فلفل دلمه                                         یک عدد بزرگ

پیاز                                               یک عدد متوسط

پنیر موزارلا                                    150 گرم

سس بشامل                                     4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون                                   2 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی                            2 قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه                   به مقدار لازم

 

دلمه قارچ با مرغ مشاور تغذیه و رژیم درمانی سارا چیذری

طرز تهیه دلمه قارچ با مرغ

برای شروع  گوشت سینه مرغ را به صورت نگینی خرد کنید و روغن زیتون را در یک تابه نچسب ریخته و پیاز را در روغن تفت دهید تا کمی آب آن جذب شده و به اصطلاح سبک شود .سپس تکه های گوشت سینه را به پیازها اضافه کنید و با مقداری زردچوبه و نمک به هم بزنید . حال در ظرف را ببندید و اجازه دهید گوشت مرغ کمی بخارپز شود وقتی مقداری پخته شد در تابه را بردارید تا آب غذا کاملا کشیده شود .در این مرحله فلفل دلمه هایی را که نگینی خرد کرده اید به مواد اضافه کنید و آن را کمی تفت دهید . حال سس گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد 3-4 دقیقه خوب روی حرارت با هم مخلوط شوند سپس زیر غذا را خاموش کنید .

خب برای درست کردن دلمه قارچ و مرغ ،الان نوبت درست کردن قارچ هاست . اول پایه قارچ ها را بکنید و قسمت های سیاه داخل کلاهک قارچ را هم خارج کنید . 1 قاشق آرد را با شیر سرد و کمی نمک و فلفل روی گاز بگذارید و آن را مرتب هم بزنید تا غلیظ شود این سس را که سس بشامل هم می گویند مقداری داخل قارچ ها بمالید و سپس مخلوط آماده شده مرغ را داخل قارچ بریزید و روی آن را با پنیر موزارلا رنده شده بپوشانید .

دلمه ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت 10 دقیقه در فر که از قبل آن را گرم کرده اید در دمای 180 درجه  بگذارید تا قارچ ها بپزند فقط حواستان باشد اگر بیش از 10 دقیقه قارچ ها داخل فر بمانند آب میندازند .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها