دانه های شگفت آور برای لاغری

همانطور که میدانید فیبرهای غذایی جزو ضروریات کاهش وزن محسوب می شوند و به همین دلیل امروزه زمانی که صحبت از لاغری به میان می آید بحث دانه ها نیز پررنگ تر می شود . بارها تاکید کرده ایم که رژیم یا ماده غذایی معجزه گری برای کاهش وزن وجود ندارد . لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام نیاز به تلاش و به ویژه برنامه غذایی سالمی دارد که نه تنها باعث چربی سوزی شود بلکه سلامتی ما را بهبود بخشد . با ما همراه باشید تا شما را با  ۴ نمونه از دانه های لاغری مفید برای کاهش وزن بیشتر آشنا کنیم .

یکی از این دانه های لاغری تخم کتان است

تخم کتان و دانه های لاغری
تخم کتان و دانه های لاغری

بی دلیل نیست که تخم کتان روز به روز شهرت بیشتری در بین مردم پیدا می کند . این دانه های کوچک حاوی میزان زیادی فیبر بوده و بهترین منبع گیاهی شناخته شده اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می شوند . همچنین  تخم کتان سرشار از میزان زیادی استروژن بوده و به طور خلاصه دانه های شگفت انگیزی هستند .

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که با مصرف تخم کتان ، فیبر بیشتری در مقایسه با مصرف غلات وارد بدن می شود .

این دانه ها برای مقابله با یبوست و کاهش میزان کلسترول خون موثر عمل می کنند و در مقایسه با ماهی نیز امگا ۳ بیشتری به بدن می رسانند. این بذرهای پرخاصیت نیز در عطاری ها به فروش می رسند .

می توانید این دانه ها را در ماست ، سالاد و غیره ریخته و مصرف کنید . مطمئن باشید از طعم آن نیز خوشتان می آید .

تخم شربتی همیار لاغری

دانه های لاغری و تخم شربتی
دانه های لاغری و تخم شربتی

حتماً در خصوص فواید و خواص تخم شربتی زیاد شنیده اید . این دانه های کوچک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب هستند . اگر به طور مرتب از این دانه ها مصرف کنید تأثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تدریجی وزن دارد .

یادتان باشد تخم شربتی تأثیر زیادی بر چربی خون دارد چون حاوی درصد زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشد . این اسیدهای چرب به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و همچنین افزایش کلسترول خوب کمک زیادی می کنند .

اگر می خواهید از خواص لاغر کنندگی تخم شربتی بهره ببرید لازم است که اول سری به عطاری ها یا سوپرمارکت محله تان بزنید و این دانه های ریز را تهیه کنید .

کافی است روزانه دو تا سه قاشق چای خوری تخم شربتی را به سالادها و ماستتان اضافه کنید و یا اینکه از آن شربت تهیه کنید . البته حتماً حواستان به شیرینی آن باشد چون قرار است با این دانه ها لاغر شوید . می توانید از شیرین کننده های طبیعی فاقد کالری مانند عصاره گیاه استویا استفاده کنید .

با خیساندن تخم شربتی ماده ای لغزنده و ژل مانند اطراف آن را می گیرد و دانه ها با جذب آب بزرگتر می شوند . این اتفاق در درون معده شما باعث می شود شما سریعتر احساس سیری کنید ، بنابراین از پرخوری جلوگیری می کند . ضمنا ماده لغزنده اطراف دانه ها باعث کند شدن تجزیه کربوهیدرات ها نیز می شود و بدین ترتیب از افزایش سریع قند خون پس از غذا نیز جلوگیری می کند .

دانه های شگفت آور برای لاغری 3

با دریافت یک رژیم اختصاصی میتونی خیلی سریع لاغر بشی !

با یک دوره رژیم لاغری اختصاصی برای خودت میتونی به وزن مورد نظرت برسی و پشتیبانی در شبکه های آنلاین دریافت کنی . فقط با هزینه 150 میتونی یک دوره یک ماهه رژیم کامل با برنامه تخصصی دریافت کنی.

دریافت رژیم آنلاین مخصوص لاغری

تخمه آفتابگردان و لاغری

تخم آفتابگردان و دانه های لاغری
تخم آفتابگردان و دانه های لاغری

در خصوص تأثیر تخمه آفتابگردان بر روی کاهش وزن باید بگوییم که این دانه ها باعث ایجاد احساس سیری می کنند ، در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارند و سرشار از اسید اولئیک ، لینولئیک ، پالمیتیک ، استئاریک ، آراشیدیک و لسیتین هستند .

ترکیبات مذکور به کاهش میزان چربی بد خون و افزایش چربی خون خوب کمک می کنند .

البته توصیه می کنیم از انواع خام ( بدون نمک ) آن ها استفاده کنید. چون نمک موجود در آن ها نه تنها تأثیری در کاهش وزن ندارند بلکه برعکس باعث تجمع آب در بافت ها شده و به کلیه ها آسیب می زند .

تخمه آفتابگردان به عملکرد خوب کبد نیز کمک می کند . فیبرهای موجود در این دانه ها به ویژه باعث کاهش جذب کلسترول در روده ها شده و اجازه نمی دهد چربی ها در بدن تجمع کنند .

اما حواستان باشد که نباید روزانه بیش از یک مشت کوچک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه ها استفاده کنید . چون بیش از این میزان باعث افزایش دریافت کالری می شود . بنابراین لازم است که حد تعادل را رعایت کنید . می توانید تخمه را به عنوان میان وعده میل کنید .

دانه های شگفت آور برای لاغری 3

با دریافت یک رژیم اختصاصی میتونی خیلی سریع لاغر بشی !

با یک دوره رژیم لاغری اختصاصی برای خودت میتونی به وزن مورد نظرت برسی و پشتیبانی در شبکه های آنلاین دریافت کنی . فقط با هزینه 150 میتونی یک دوره یک ماهه رژیم کامل با برنامه تخصصی دریافت کنی.

دریافت رژیم آنلاین مخصوص لاغری

دانه خردل دانه لاغری سرشار از امگا ۳

دانه خردل و دانه های لاغری
دانه خردل و دانه های لاغری

دانه خردل یکی دیگر از دانه های لاغری است که طعم خوبی دارد و شما می توانید برای خوشمزه تر کردن ماهی ، گوشت و سالادها از آن استفاده کنید . دانه خردل مکمل طبیعی امگا ۳ ، کلسیم ، فیبر ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پروتئین ، سلنیوم و زینک است .

این دانه های کوچک برای بهبود هضم غذا مفید هستند چون ترکیباتی دارند که باعث ترشح شیره معده می شود . توصیه می کنیم در آشپزی و تهیه غذاهایتان از این دانه ها غافل نشوید .

از آن ها برای سالادها و غذاهایی مانند ماهی ، بوقلمون یا مرغ و همچنین گوشت کم چرب استفاده کرده و از خواص لاغری آن ها بهره ببرید .

سارا چیذری مشاور تغذیه

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام را به دست آورید !

در کمتر از 2 دقیقه برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید. رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ در اسرع زمان آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Purya
Purya
5 سال قبل

باسلام..اگه میشه یه داروی گیاهی برای لاغری معرفی کنین که برای اوره وکراتین بالاضرری نداشته باشد