دیر شام خوردن خطرناک است

متاسفانه در جامعه ما اکثر خانواده ها تا دیر وقت بیدارند و خیلی دیر شام میخورند . آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد! دیر شام خوردن، بدن را همانند روز درحالت آماده باش نگه می‌دارد و ترشح هورمون‌های استرس، مانع از پایین آمدن فشار خون به طور طبیعی در هنگام خواب میشود .

دیر شام خوردن و افزایش فشار خون

برای اولین بار، یک مطالعه که نتایج آن هم در بزرگ‌ ترین کنفرانس قلب جهان ارائه شد، نشان داد دیر خوردن شام با انواع مرگ‌آور فشار خون بالا که به حملات قلبی می‌انجامد در ارتباط است .

پر فشاری خون و دیر شام خوردنپر فشاری خون و دیر شام خوردن

این تحقیق در کشور ترکیه انجام شد و در آن بیش از 700 نفر بین رنج سنی 18 تا 65 سال مبتلا به فشار خون بالا شرکت داشتند . این افراد از نظر نوع غذای مصرفی، میزان مصرف نمک، منظم بودن مصرف صبحانه و زمان شام خوردن مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این بررسی نشان داد دیر شام خوردن، میتواند منجر به بالا رفتن فشارخون در طول شب شود .

این مطالعه نشان داد افرادی که زمان بین شام خوردن و خوابشان کمتر از دو ساعت فاصله داشت ، بیش از افرادی که یک رژیم غذایی پرنمک داشتند فشار خونشان در طول شب بالا رفته بود .

دیر شام خوردن و چاقی و اضافه وزن

دیر شام خوردن و پرخوری
دیر شام خوردن و پرخوری

یکی از دلایلی که توصیه میشود حتما سعی کنید شامتان را حتما زود هنگام میل کنید این هست :

زمانی که شما دیر شام می خورید ریتم طبیعی بدنتان را به هم می‌زنید و این باعث میشود ترشح هورمونی به نام گرلین که مسئول کنترل گرسنگی و سیری در بدن شما هست دچار اختلال بشود . این هورمون معمولا روزها ساعت ۸ صبح در بدن ترشح میشود و تا روز بعد ساعت ۸ صبح دیگر ترشح نمی شود .

اگر شما جزو افرادی باشید که شبها زود شام میخورید معمولا صبح ها حول و حوش ساعت هشت صبح احساس گرسنگی دارید . این به دلیل ترشح به موقع هورمون گرلین هست . اما دیر شام خوردن باعث میشود ترشح این هورمون دچار اختلال شده و بنابراین شما در طول روز بعد مدام احساس گرسنگی خواهید داشت و همین قضیه می تواند منجر به پرخوری در طول روز و چاقی و اضافه وزن شما شود .

به گفته محققان ، دیر شام خوردن ، باعث میشود بدن خود را در حالت آماده باش قرار دهد و این حالت ، باعث تولید هورمون‌های استرس مثل آدرنالین شده و ریتم شبانه‌روزی بدن را به هم می‌ریزد .

متاسفانه  زندگی مدرن، عادت‌های غذایی نامطلوبی مثل دیر شام خوردن در افراد ایجاد شده است که می‌توانند کشنده باشند . به طور طبیعی، بدن هنگام شب برای خواب آماده می‌شود ، اما این در صورتی است که شما دیر شام نخورید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها