اسموتی خوشمزه و ضد ریزش مو

امروز میخواهم شما را با یک اسموتی خوشمزه و ضد ریزش مو آشنا کنم . همانطور که میدانید ریزش مو به دلیل عوامل مختلفی بروز می‌کند . برای مقابله با این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن توسط پزشک متخصص مشخص شود . در موارد ارثی کار چندانی برای درمان آن نمی‌شود انجام داد . اما در مواردی که علت دیگری دارد می‌توان با مصرف مواد غذایی مناسب با این مشکل مقابله کرد .

در واقع حتی اگر ریزش مو ارتباط مستقیمی با تغذیه نداشته باشد ، شما می‌توانید با مصرف روزانه مواد غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های گروه B ، سلنیوم ، روی و غیره با این مشکل مقابله کنید .

علت ریزش مو چیست؟

در مسئله‌ی ریزش مو در گام اول باید علت اصلی مشکل بررسی و مشخص شود . از مهم‌ترین فاکتورهای ریزش مو می‌توان به تغییر فصل بخصوص در پاییز و بهار اشاره کرد . علاوه بر این ، کمبود ویتامین‌ها ، تغییرات هورمونی ، استرس ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آسیب‌رسان برای پوست سر و مسائل ژنتیکی از دیگر عوامل موثر در ریزش مو هستند .

اکثر خانم‌ها و همچنین آقایان از رشد کند موهایشان شکایت دارند . اگر شما هم جزو این دو طیف افراد هستید یعنی دچار ریزش مو شده‌اید و یا از رشد کند موهایتان ناراضی هستید حتماً این اسموتی را آماده و میل کنید .

دستور اسموتی جو دوسر ، انجیر و مخمر آب جو

اسموتی خوشمزه و ضد ریزش مو
اسموتی جو دوسر ، انجیر و مخمر آب جو

جو دوسر یکی از غلات مغذی و ایده آل برای مقابله با ریزش مو است . به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی ویتامین‌های ب کمپلکس و مواد معدنی مورد نیاز سلامت موها مانند زینک ( روی ) و آهن است .

ترکیب آب با انجیر تازه یا خشک برای ارتقای سلامت موها فوق‌العاده است . چون انجیر نیز سرشار از زینک است و طعم شیرینی به این اسموتی می‌دهد . استفاده از مخمر آب جو ( Brewer’s yeast ) نیز برای پایان دادن به مشکلات پوست و مو موثر است و به کنترل و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند .

طرز تهیه اسموتی ضد ریزش مو :

برای تهیه‌ی این اسموتی به یک قاشق جو دو سر پخته با یک لیوان آب ( آب آن را دور نریخته و در تهیه‌ی اسموتی استفاده کنید ) ، 2 عدد انجیر تازه یا خشک ( اگر از انجیر خشک استفاده می‌کنید از یک ساعت قبل آن را در آب خیس کنید ) و یک قاشق غذاخوری پودر مخمر آب جو نیاز دارید . می‌توانید مقدار کمی عسل نیز به این اسموتی اضافه کنید و آن را میل کنید .

نوش جان

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها