ارتباط تغذیه با شیر مادر و کبد چرب فرزند

مطالعه محققان استرالیایی نشان می دهد تغذیه با شیر مادر با فواید بسیار زیادی برای سلامت نوزاد همراه است؛ یکی از این فواید کاهش خطر ابتلا به کبد چرب غیرالکلی در سنین نوجوانی است.

 

پژوهش های اخیر نشان دادند مادرانی که از نظر شاخص توده بدنی یا BMI در محدوده نرمال هستند و حداقل شش ماه به کودکشان شیر داده اند فرزندشان را در مقابل بیماری کبد چرب در سنین نوجوانی حفاظت می کنند.

 

بر اساس این مطالعات نوزادانی که حداقل به مدت شش ماه با شیر مادر تغذیه شده اند در مقایسه با نوزادانی که کمتر از شش ماه از شیر مادر تغذیه کرده اند سه برابر کمتر در معرض ریسک ابتلا به کبد چرب در نوجوانی قرار میگیرند.

 

آنها همچنین دریافتند شاخص توده بدنی مادر قبل از بارداری، میزان چربی بدن و سلامت عمومی مادر هم با کاهش ریسک ابتلا با این بیماری در فرزند ارتباط دارد.

 

نوزاد مادرانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹هستند، نصف سایر نوزادان در معرض خطر ابتلا به بیماری های کبدی قرار دارند.

 

به گفته محققان، مطالعات قبلی نیز همواره ارتباط بین سلامت متابولیکی مادر و پیامدهای سلامت کودک، از جمله ابتلا به دیابت، سندروم متابولیک، چاقی و بیماری کبد چرب غیرالکلی را نشان داده است.

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها