آلوئه ورا و هفت استفاده شگفت انگیز از آن

آلوئه ورا گیاهی است که در حال حاضر خیلی از افراد از ژل آن به طور شناخته شده و گسترده ای برای از بین بردن آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم ها استفاده می کنند. اما آیا می دانستید که از این گیاه مورد علاقه خود می توانید برای مصارف خیلی بیشتر از تسکین آفتاب سوختگی استفاده کنید ؟

 

تاریخچه استفاده از آلوئه ورا

ردپای استفاده از آلوئه ورا میتوان از 6000 سال  قبل در مصر باستان جستجو کرد. آنها این گیاه را به عنوان “گیاه جاودانگی” می شناختند و آن را به عنوان یک هدیه همراه اجساد فراعنه مصر دفن می کردند .

قدمت استفاده دارویی از این گیاه حتی به قبل از مصر باستان می رسد . آلوئه ورا به عنوان یک گیاه بومی در شمال آفریقا، جنوب اروپا، و جزایر قناری وجود داشته است . امروزه آلوئه ورا بیشتر در آب و هوای گرمسیری در سراسر جهان تکثیر می شود .بهبود علائم بیماری سوزش سر دل یا ریفلاکس معده و کند کردن پیشرفت سرطان پستان و خیلی خواص دیگر از مزایای استفاده از این گیاه است . محققان به تازگی شروع به تحقیق و گره گشایی از سایر خواص این گیاه جهانی و فراورده های جانبی آن کرده اند .

 تسکین سوزش سر دل

آلوئه ورا و تسکین سوزش سر دل

بیماری ریفلاکس معده (GERD) یک اختلال گوارشی شایع است که اغلب به شکل سوزش سر دل خود رانشان می دهد. نتایج بررسی ها تا سال 2010 نشان می دهد که مصرف 1 تا 3 اونس ژل آلوئه در هنگام صرف غذا می تواند به شدت علائم GERD را کاهش دهد .

همچنین استفاده از آلوئه ورا همراه غذا می تواند باعث بهبود سایر مشکلات مربوط به هضم غذا شود. سمیت پایین این گیاه باعث شده است که از آن به عنوان یک درمان بی خطر و ملایم در بیماری سوزش سردل استفاده شود .

کمک به حفظ تازگی محصولات کشاورزی

کمک به حفظ تازگی محصولات کشاورزی

مطالعه ای در سال 2014 توسط انتشارات دانشگاه کمبریج  منتشر شد که در این مطالعه گیاه گوجه فرنگی جهت حفظ ماندگاری و تازگی توسط ژل آلوئه ورا پوشش داده شد. این گزارش نشان داد که پوشش ژل آلوئه ورا باعث توقف رشد بسیاری از انواع باکتری های مضر در سبزیجات می شود .

این مطالعه روی میوه سیب هم انجام شد و نتایج مشابهی را نشان داد . این به این معنی است که ژل این گیاه می تواند به حفظ ماندگاری و طراوت و افزایش عمر مفید انواع میوه ها و سبزیجات تازه بدون نیاز به استفاده از مواد شمیایی و سموم خطرناک کمک کند .

آلوئه ورا یک جایگزین طبیعی و گیاهی برای دهانشویه های شیمیایی

یک جایگزین طبیعی و گیاهی برای دهانشویه های شیمیایی

در یک مطالعه که در سال 2014 در مجله اتیوپی علوم بهداشت منتشر شد، محققان دریافتند عصاره آلوئه ورا یک جانشین بی خطر و موثر نسبت به انواع دهانشویه های شیمیایی است . عصاره این گیاه حاوی مقدار کافی ویتامین C است که می تواند پلاک های دندانی را از بین ببرد . همچنین اگر شما دچار تورم و خونریزی از لثه هایتان هستید می توانید از عصاره آلوئه ورا برای تسکین علائم تان استفاده کنید .

آلوئه ورا و دیابت

 

کاهش قند خون افراد دیابتی با ژل آلوئه ورا

خوردن دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا در روز می تواند از بالا رفتن قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری کند ، این  مطالعه در مجله بین المللی العلاج بالنباتات به چاپ رسیده است . این بدان معناست که آلوئه ورا ممکن است در آینده در درمان دیابت مورد استفاده قرار گیرد .

اما افراد مبتلا به دیابت که همزمان از داروهای کاهنده قند خون استفاده می کنند ، باید در هنگام مصرف آلوئه ورا احتیاط کنند . زیرا مصرف همزمان این گیاه با داروهای دیابت می تواند منجر به کاهش شدید و خطرناک قند خون افراد دیابتی شود .

آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی

 یک ملین طبیعی

آلوئه ورا همچنین یک ملین طبیعی محسوب می شود . تعدادی از مطالعات از مزایای این گیاه در کمک به هضم غذا نیز حکایت دارد .

یک تیم از دانشمندان نیجریه مطالعه ای را بر روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و متوجه شدند که ژل های ساخته شده از گیاهان آلوئه ورا به طور کلی قادر به از بین بردن یبوست هستند . اما مطالعه دیگری که توسط موسسه ملی بهداشت انجام شد نشان داد مصرف عصاره تمام برگ  این گیاه باعث رشد تومور در روده بزرگ موش های صحرایی آزمایشگاهی شد .

در سال 2002 ،اداره کل غذا و داروی ایالات متحده آمریکا تشخیص داد که باید تمام محصولات ملین  آلوئه ورا از بازار ایالات متحده حذف یا دوباره فرموله شوند.

کلینیک مایو توصیه می کند که میتوان از آلوئه ورا برای از بین بردن یبوست استفاده کرد، اما به میزان کم. آنها توصیه می کنند که یک دوز به میزان 0.04-0.17 گرم از ژل خشک شده آلوئه ورا برای این منظور کافی است.

با این حال اگر مبتلا به بیماری کولیت ،کرون یا بواسیر هستید شما نباید از آلوئه ورا استفاده کنید. زیرا می تواند به گرفتگی شدید شکمی و اسهال منجر شود . همچنین اگر در حال مصرف داروهای دیگر هستید باید مصرف این گیاه را متوقف کند. زیرا آلوئه ورا ممکن است توانایی بدن شما را برای جذب سایر داروها کاهش دهد .

aloe-vera-for-skin

آلوئه ورا  و مراقبت از پوست

شما می توانید از این گیاه برای حفظ شفافیت و طراوت پوستتان و آبرسانی به آن استفاده کنید . آلوئه ورا گیاهی است که در آب و هوای ناپایدار و خشک رشد می کند و برای زنده ماندن در این شرایط سخت در برگهای خود مقدار زیادی آب ذخیره می کند .

در این برگ های متراکم از آب ، ترکیبات گیاهی خاصی به نام کربوهیدرات های پیچیده نیز یافت می شود که آلوئه ورا را به یک مرطوب کننده عالی پوست صورت تبدیل کرده است .

آلوئه ورا برای مبارزه با سرطان پستان

آلوئه ورا برای مبارزه با سرطان پستان

یک مطالعه جدید منتشر شده  مبتنی بر شواهد طب مکمل و جایگزین نشان داد ، ترکیبی به نان امودین آلوئه، در برگهای گیاه وجود دارد که در کاهش رشد سرطان سینه می توانند موثر باشند . با این حال، مطالعات بیشتری برای تائید این نظریه مورد نیاز است .

لطفا توجه کنید

محصولات متنوعی از گیاه آلوئه ورا و ژل و عصاره های مختلف آن ساخته شده است. محققان به کشف روش های جدید برای استفاده از خواص درمانی این گیاه ادامه می دهند. اما اگر شما قصد استفاده از آلوئه ورا را به شیوه ای دارویی دارید، به خصوص اگر شما از داروهای خاصی استفاده میکنید حتما با دکتر خود در این مورد مشورت کنید .

منبع :

healthline

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها