رژیم غذایی پیشنهادی برای آب کردن شکم و پهلوها

چاقی شکمی خطرناک است

خیلی از افراد ممکن است اضافه وزن زیادی نداشته باشند . اما از بابت چاقی ناحیه شکم و پهلوها ناراحت هستند . واقعیت این است که جدا از بحث زیبایی ، افزایش سایز دور شکم و پهلو ها و تجمع چربی در این نواحی می تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله افزایش ریسک ابتلا به انواع بیماریهای قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون بالا و … شود . امروز میخواهیم با روشهای آب کردن شکم و پهلو ها بیشتر  آشنا شویم .

برای آب کردن شکم و پهلوها موارد زیر را رعایت کنید :

برنامه ی غذایی سالمی داشته باشید

برنامه غذایی سالم
برنامه غذایی سالم

برنامه غذایی سالم ، برنامه ای است که همه مواد مغذی ضروری برای درست کار کردن بدن را در خود داشته باشد . در این برنامه غذایی شما باید از همه گروه های غذایی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه خود استفاده کنید .

این رژیم باید شامل : غلات کامل ، میوه‌های تازه ، سبزیجات تازه ، حبوبات ، مغزها ، لبنیات کم چرب و پروتئین های کم چرب باشد .

برای داشتن یک برنامه ی غذایی سالم می توانید از رژیم آنلاین کمک بگیرید . این برنامه بر اساس قد ، وزن ، سن و جنسیت و شرایط سلامتی و سلیقه شخصی شما تنظیم می شود . اگر در این مورد سوالی داشتید بفرمایید تا راهنمایی تان نمایم .

فعالیت بدنی مناسب داشته باشید

آب کردن پهلو ها و شکم با ورزش
آب کردن پهلو ها و شکم با ورزش

پژوهش  ها نشان می دهد که تنها رژیم غذایی برای آب کردن شکم و پهلوها کافی نیست . برای آب کردن چربی هایی که دور شکم جا خوش کرده اند لازم است که حتما ورزش کنید .

در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید . اگر نمی توانید ، پیاده روی کنید . اگر بهانه می کنید که وقت ندارید سعی کنید بعد از کار چند ایستگاه مانده به منزل از اتوبوس یا تاکسی پیاده شده و مسیر را تا خانه پیاده بروید . خلاصه به هر طریقی که می توانید ورزش کنید .

خواب کافی داشته باشید

آب کردن شکم و پهلوها با خواب کافی

افراد بزرگسال بهتر است 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب داشته باشند . هنگامی که شما نتوانید یک خواب خوب داشته باشید ، سطح کورتیزول ( هورمون استرس ) در شما بالا می رود و این موجب می شود که ولع شما نسبت به دریافت مواد غذایی شیرین افزایش یابد . بدین ترتیب رهایی از شر چربی شکمی برای شما که عادت به خواب کافی منظم ندارید کار بسیار سختی خواهد شد .

همچنین خواب کافی ، تولید هورمون لپتین ، هورمونی که اشتهای شما را کنترل می کند را افزایش می دهد .

مواد غذایی مفید و مضر را بشناسید

الف – غذاهای مفید

مصرف مواد غذایی زیر برای آب کردن چربی های شکم و پهلو ها می تواند موثر باشد .

چربی های اشباع نشده مونو

تحقیقات نشان می دهد تجمع چربی ها در شکم داوطلبانی که تغذیه ای سرشار از چربی های اشباع نشده ی مونو ( MUFA ) داشته اند کمتر بوده است . برعکس افرادی که رژیمی سرشار از گلوسیدها ( نان و مشتقاتش ، مواد غذایی شیرین ، سیب زمینی ) دارند بیشتر از ناحیه ی شکم چاق می شوند . به علاوه این داوطلبان از مقاومت انسولین نیز رنج می بردند .

بادام

بادام دارای چربی های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع است که از پرخوری جلوگیری می کند و به آب کردن شکم کمک می کند . تحقیقات نشان می دهد که بادام می تواند گرسنگی را سرکوب کند و با بیماری های قلبی مبارزه نماید . بادام سرشار از منیزیم است که باعث ساختن ماهیچه ها و کوچک کردن چربی ها می شود .

زنجبیل

زنجبیل یک عامل گرمازا است که دمای بدن را افزایش می دهد . این مسئله باعث می شود که چربی ها به سرعت سوزانده شوند و تولید کورتیزول که تنظیم انرژی را در بدن به عهده دارد ، سرکوب می کند .

تخم شربتی (دانه چیا )

دانه های چیا یا همان تخم شربتی سرشار از امگا 3 ، آنتی اکسیدان ، کلسیم ، آهن و فیبر هستند . برای آب کردن شکم می توانید ، 4 تا 8 قاشق سوپ خوری از تخم شربتی را در طی روز مصرف کنید تا احساس گرسنگی شما را تخفیف دهد و در نتیجه چربی اضافه در بدن شما آب شود .

چای سبز

چای سبز دارای ماده موثری به نام کاتچین است . این ماده موثر باعث افزایش متابولیسم چربی ها می شود . روزانه می توانید تا 2 لیوان چای سبز بنوشید .

آب و لیمو

کبدی که تحت استرس قرار گرفته باشد نمی تواند به درستی چربی را متابولیزه کند . به منظور سم زدایی کبد می توان از آب لیمو استفاده نمود . این ترکیب آنزیم های سم زدایی کننده در کبد را افزایش می دهد .

ب – غذاهای مضر

مصرف زیاد غذاهای چرب و شیرین یکی از دلایل چاقی شکمی است .

از مصرف چربی های ترانس بپرهیزید

نتایج پژوهش ها نشان می دهد مصرف چربی های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم باعث تجمع چربی ها در ناحیه ی شکم می شود . چربی های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی های گیاهی به وجود می آیند و در تمام محصولات صنعتی حاوی روغن های نباتی هیدروژنه وجود دارند .

در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید . اگر اسم چربی های ترانس و روغن های هیدروژنه را دیدید از خرید آن منصرف شوید .

مصرف چربی های امگا 6 را کاهش دهید

چربی های خانواده ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت را کمتر و در عین حال چربی های اشباع نشده ی مونو مثل روغن زیتون ، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو را بیشتر مصرف کنید . از این نکته تغذیه ای می توانید برای آب کردن شکم و پهلوها استفاده کنید .

برای آب کردن شکم ، مصرف سرخ کردنی ها و سوسیس و کالباس ممنوع است

شیرینی جات عامل اصلی چاقی شکمی

نوشابه های گازدار ، آبمیوه های مصنوعی ، کیک ، شیرینی ، قند ، شکر و خلاصه هر ماده ی غذایی شیرین مصنوعی که موجب ترشح انسولین شود ، می تواند باعث تجمع چربی در ناحیه ی شکم و پهلوها شود . برای لاغر شدن و آب کردن شکم حتما از خوردن انواع شیرینی جات پرهیز کنید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عماد
عماد
4 سال قبل

سلام بنده مدت هاست که بدنسازی میرم ولی هنوز چربی دور شکم و پهلو دارم و نتونستم خیلی عضله سازی کنم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید..26 سالمه قد 180 و وزن 77

sepide
sepide
6 سال قبل

سلام خسته نباشید
من 23 سالمه قدم 166 وزنم 77 کیلو
فوق العاده چاق و بد به نظر میرسم شکمم خیلی بزرگه پهلوهامم همینطور
سه روزه شروع کردم روزی 40 دقیقه پیاده روی میکنم میشه بگید چی بخورم و چه ورزشی انجام بدم؟؟؟تا عید نوروز میخوام 60 کیلو بشم:(
یه برنامه ورزشی و غذایی خوووب میخوام
درضمن من کارمندم و همش پشت میز نشینم

رسول
رسول
6 سال قبل

سلام من لاغرم ولی شکمم نازگیا چاق شده قدم ۱۸۵وسنم۲۵و وزنم هفتاد کیلو میشه ی برنامه غذایی بگید ممنون میشم

سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
پاسخ به  رسول
6 سال قبل

سلام
همراه گرامی وزن ایده آل شما 80-85 کیلو است . یعنی حدود 10 کیلو کمبود وزن دارید . جهت دریافت برنامه غذایی لطفا پس از مطالعه شرایط دریافت رژیم از طریق تلگرام پیام دهید تا برای دریافت رژیم بیشتر راهنماییتون کنم . اما برای اینکه همراه با رعایت رژیم به اصطلاح شکم نیاورید باید حتما در کنار برنامه رژیمتون برنامه ورزشی هم داشته باشید که همزمان با برنامه غذایی توضیحات مربوطه خدمتتون داده میشه .