8 ماده غذایی خوشمزه برای کوچک کردن شکم

چاقی شکمی یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در سراسر جهان است

کوچک کردن شکم دغدغه خیلی از افراد است . چاقی شکمی در اکثر مواقع در نتیجه داشتن یک رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک و ورزش به وجود می آید .

واقعیت این است که امروزه، چاقی و اضافه وزن به خصوص چاقی شکمی یکی از بزرگترین مشکلات سلامت در سراسر جهان است .

برای بسیاری از مردم کوچک کردن شکم و از دست دادن چربی های اضافی آن یک کار پیچیده و سخت به نظر میرسد ، اما برای رسیدن به سلامتی و پیشگیری از مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا ، سندرم متابولیک، بیماری های قلبی، از دست دادن حافظه، دیابت و برخی از انواع سرطان کم کردن وزن و از بین بردن این چربی های اضافی کاری ضروری به نظر میرسد .

ممکن است خیلی از افراد برای اینکه زودتر به نتیجه برسند به روش های وسوسه انگیزی مانند گرفتن قرص های لاغری متوسل شوند ، اما واقعیت این است که اکثر این قرص ها اثرات جانبی منفی متعددی بر روی سلامتی دارند و نباید از آنها استفاده کرد .

شما با استفاده از مواد غذایی زیر در رژیم غذایی خود ، میتوانید  آسان تر به هدف خود رسیده و هر چه سریعتر از شر چربی های شکمی خلاص شوید .

 

سیب و کوچک کردن شکم
سیب و کوچک کردن شکم

سیب و کوچک کردن شکم

انواع سیب برای از دست دادن چربی شکم مفید است . آنها حاوی مقدار زیادی فیبر محلول هستند . وجود فیبر در سیب باعث ایجاد حس سیری در شما ، بدون نیاز به خوردن مقادیر زیادی غذا می شود .

به علاوه، سیب سرشار از آنتی اکسیدان و حاوی پکتین است . پکتین با محدود کردن جذب چربی در بدن به کم شدن ذخایر چربی بدن و کوچک کردن شکم و لاغری عمومی کمک می کند . فراموش نکنید که سرکه سیب هم به لاغری کمک می کند .

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن

گوجه فرنگی به لطف وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در آن برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. همچنین گوجه فرنگی به عنوان میوه ای برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان شناخته شده است .

به خاطر ماهیت اسیدی و وجود لیکوپن، مصرف گوجه فرنگی برای از دست دادن چربی های شکم بسیار مفید می باشد. علاوه بر این، مصرف گوجه فرنگی به تولید انرژی از چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند، بنابراین اگر شما به طور منظم گوجه فرنگی بخورید در یک زمان کوتاه متوجه نتایج مثبت خواهید شد .

اگر شما گوجه فرنگی را به صورت خام مصرف کنید، قسمت اعظم لیکوپن آن، به دلیل هضم نشدن ، از بدن دفع می شود . با پختن گوجه فرنگی لیکوپن بیشتری جذب بدن شما خواهد شد .

سیر و کوچک کردن شکم
سیر

سیر کمک به لاغری شکم

سیر یکی دیگر از مواد غذایی سالم است که به کوچک کردن شکم کمک می کند . این به دلیل وجود آلیسین بالا در آن است . آلیسین یک ماده شیمیایی است که به کاهش کلسترول بد (LDL) خون کمک می کند .

آلیسین همچنین مانع از تجمع چربی ها در بدن و از دست دادن چربی های شکمی می شود . برای بهره مندی از این خواص سیر کافی است هر روز صبح دو حبه سیر بخورید .

بادام مانع پرخوری و ریزه خواری

بادام باعث کاهش کلسترول خون می شود . این میوه خشک غنی از فیبر و تریپتوفان است بنابر این خیلی زود شما را سیر می کند و مانع پرخوری و ریزه خواری در شما می شود .

علاوه بر این، بادام، حاوی مقادیر بالایی پروتئین است که باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی بدن می شود .

بادام ماده غذایی زود هضم است که به بهبود وضع اجابت مزاج نیز کمک می کند .

البته، باید به یاد داشته باشید که خوردن بیش از حد بادام کالری اضافی زیادی را به رژیم غذاییتان اضافه می کند. شما حداکثر می توانید 25 گرم بادام را به صورت روزانه مصرف کنید .

خیار
خیار

خیار سرشار از فیبر

این میوه برای پوست و چشم ما بسیار مفید است و همچنین سرعت کاهش وزن را زیاد می کند . خیار سرشار از فیبر هستند و به سیری زودرس کمک می کند . علاوه بر این، خیار به دلیل اینکه آب زیادی دارد کالری کمی دارد (حدود 45 کالری ) . بنابراین اگر قصد کوچک کردن شکم را دارید از خوردن خیار غافل نشوید .

همچنین خیار خاصیت ادرار آور و سم زدایی نیز دارد و تاثیرات مفیدی را برای مو و ناخن شما به ارمغان می آورد .

جو دو سر کم کالری و عالی برای لاغری

جو دو سر، یکی از دانه های بسیار مفید برای بدن شما می باشد. کم کالری است و به تنظیم سوخت و ساز سلولی و پاکسازی بدن کمک می کند .

اگر دکتر به شما گفته است که در معرض شروع مشکلات قلبی قرار دارید ، خوردن جو دو سر برایتان بسیار مفید است :

  • به شما کمک کند تا سطح کلسترول خونتان را کاهش دهید.
  • به بهبود گردش خون کمک می کند .

علاوه بر همه این خواص  جو دو سر به کاهش وزن و کوچک کردن شکم هم کمک می کند .

لوبیا سبز و لاغری شکم
لوبیا سبز

 لوبیا سبز و کمک به لاغری شکم

لوبیا سبز حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها ، پروتئین و فیبر است .

هنگامی که قصد کوچک کردن شکم تان را دارید، خوردن لوبیا سبز به شما کمک می کند تا خیلی زود احساس سیری کنید ، بدون اینکه کالری زیادی دریافت کرده باشید .

عسل و آب کردن چربی های اضافی شکم

مصرف یک قاشق مربا خوری عسل وقتی که شما از خواب بیدار می شوید و قبل از اینکه به رختخواب بروید به کوچک کردن شکم و آب کردن چربی های اضافی شکمی کمک خواهد کرد. عسل یکی از قدیمی ترین مواد غذایی است که برای مقاصد درمانی از آن استفاده می شود .

عسل اگر چه شیرین است، اما به یاد داشته باشید که آن مثل قند و شکر نیست، چرا که قند و شکر هیچ نوع ارزش غذایی مثل عسل ندارند .

می توانید از عسل برای شیرین کردن چای و قهوه خود استفاده کنید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahsa
Mahsa
4 سال قبل

سلام من ۲۴سالمه وزنمم ۵۹ قدمم ۱۶۳ هیکلم مناسبه اما چن وقته شکم پهلوی بدی دراوردم که خیلی اعتماد بنفسم پایین اومده حدود ۳ماهه باشگاهم میرم اما تاثیر نداره

نصراله اتحادیه
نصراله اتحادیه
4 سال قبل

سلام خیلی مفید وعلمی است.باتشکر

سهیلا
سهیلا
4 سال قبل

عالی بود ممنونم

حمید اسدی
حمید اسدی
5 سال قبل

بسیار عالی است خسته نباشید مطالبتان سرشار از اطلاعات بود