چرا لاغر نمی شوم ؟؟

واقعا چرا لاغر نمی شوم ؟؟ تحقیقات نشان داده است ، اگر شما وزن کم کنید و مجددا آن وزن کاهش یافته را کسب کنید ، از میزان بافت ماهیچه‌ای شما کاسته شده و در مقابل بر تجمع چربی در بدنتان افزوده می‌شود .

هنگام گرفتن رژیم غذایی ، زمانی که شما وزن کم می کنید ، هم بافت ماهیچه‌ای و هم چربی را از دست می‌دهید ، ولی آنچه مسلم است  هنگامی که وزن کم شده برمی‌گردد ، بیشتر بافت چربی است که اضافه می‌شود .

چربی از نظر متابولیکی ، از بافت ماهیچه‌ای کمتر فعال است ، بنابراین کاهش وزن‌های پیاپی و متعاقب آن افزایش وزن ، باعث می‌شود میزان متابولیسم پایه یا سوخت ‌و ‌ساز بدن کاهش یابد و در نتیجه کاهش وزن در دفعات بعد دشوارتر می‌شود .

اگرچه رژیم‌های غذایی یویویی ( رژیم های تکرار شونده ) جواب به درمان را سخت‌تر می‌کند ، ولی این فقط به دلیل کاهش سوخت و ساز یا متابولیسم بدن نیست ، بلکه به نظر می‌آید عوامل روحی و روانی ناشی از عدم وجود انگیزه برای رژیم غذایی مجدد در این زمینه نقش اساسی تری را ایفا نماید .

برای لاغر شدن عجله نکنید

چرا لاغر نمی شوم ؟
چرا لاغر نمی شوم ؟

خیلی از افراد فراموش می‌کنند که این چربی های اضافه را یک شبه به دست نیاورده اند . بنابراین سعی می کنند با رعایت رژیم های غلط غذایی و انجام رژیم های بسیار کم کالری به سرعت وزن شان را کم کنند . بنابراین وقتی که مدتی از رژیم شان می گذرد متوجه می شوند دیگر وزن کم نمی کنند و با حال پریشانی به ما مراجعه می کنند و می پرسند چرا با اینکه خیلی کمتر از بقیه غذا می خورم اما لاغر نمی شوم ؟!

زمانی که شما در طول شبانه روز کالری بسیار کمی دریافت می کنید ، بدن برای جبران نیازش مجبور می‌شود متابولیسم یا همان سوخت و ساز خود را پایین بکشد .

شاید تجربه کرده باشید که در شروع یک رژیم بسیار کم کالری ابتدا وزن زیادی از دست می دهید و آن هم به دلیل از دست دادن مایعات بدن به اضافه تخریب عضلات شماست .

اما بعد از مدتی با وجود این که غذای کمی می خورید اما عملاً هر روز چاقتر می شوید . زیرا با کاهش متابولیسم ، بدن شما بیشتر از گذشته شروع به ذخیره سازی چربی ها می کند تا شاید بتواند خود را از وضعیت قحطی که برایش فراهم کرده اید نجات دهد .

پس اگر می خواهید کاهش وزنی ماندگار داشته باشید و به وزن ایده آل خود برسید ، همیشه سعی کنید تحت نظر یک مشاور تغذیه رژیم را شروع کنید تا با رعایت اصول صحیح بتوانید به راحتی و بدون عوارض شدید به وزن ایده آل خود برسید و وزن خود را در محدوده نرمال حفظ کنید .

فراموش نکنید کاهش وزن مقطعی فایده زیادی ندارد و حفظ وزن نرمال برای طولانی مدت بسیار پراهمیت تر از کاهش وزن های زیاد و مقطعی می باشد .

برای پیشگیری از استپ وزن از ورزش غافل نشوید

لاغری با ورزش
لاغری با ورزش

علاوه بر این ، توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاهش وزن شما ، چه یک بار رژیم گرفته باشید و چه رژیم‌های مکرر داشته باشید ، به دلیل کاهش بافت بدن و به ویژه بافت عضلانی ، میزان متابولیسم پایه را به طور طبیعی کاهش می‌دهد ، لذا برای حفظ وزن کاهش یافته ، افزایش فعالیت بدنی برای افزایش سوخت و ساز بدن ضروری است ، زیرا فعالیت بدنی علاوه بر تقویت بافت عضلانی ، کاهش متابولیسم پایه را جبران می‌کند .

اگرچه در صورت افزایش وزن مجدد پس از رژیم غذایی ، این وزن برگشته بیشتر چربی خواهد بود و بدن در برابر کاهش وزن مجدد مقاوم می‌شود ، اما با اجرای برنامه ورزشی منظم می‌توانید بخشی از وزن برگشتی خود را به ماهیچه تبدیل نمایید که این مسئله باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش مقاومت آن در برابر رژیم لاغری می‌گردد . علاوه بر این ، همراه بودن ورزش با رژیم لاغری ، از افزایش وزن مجدد هم جلوگیری می‌نماید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها