چای سبز دمنوشی مناسب برای لاغری

چای سبز چقدر به درمان چاقی و لاغری سریع کمک می کند ؟

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم چای سبز ، سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین چای در جهان است چون که سرشار ازمواد آنتی اکسیدان و ضد سرطان بوده ، به کاهش وزن کمک کرده و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند .

اما آیا قرص چای سبز باعث چربی سوزی می شود ؟ کی این چای را مصرف کنیم که بیشترین تاثیر را داشته باشد ؟

امروزه در همه جا از اینترنت گرفته تا رسانه ها و تلویزیون تبلیغات زیادی در مورد خواص چای سبز و تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن دیده می شود . اما آیا واقعا این چای لاغر کننده است ؟ آیا میتوان به این تبلیغات که با هدف لاغری سریع و آسان سراغ چای سبز رفته اند اعتماد کرد ؟

بسیاری از افراد  فکر میکنند اگر در طول روز چند لیوان چای سبز بنوشند و یا از قرص های آن استفاده کنند سریع لاغر می شوند . اما باید بدانید که هیچ دمنوش گیاهی و یا دارویی بدون رعایت رژیم غذایی ، فعالیت های بدنی و ورزش نمی تواند به روند لاغری شما کمک کند . اما در کنار یک برنامه غذایی مناسب و داشتن تحرک کافی در طول روز چای سبز می تواند به دلیل خواص فراوان به منظور کاهش وزن بیشتر به کمک شما بیاید .

چای سبز و لاغری

یک چربی سوز طبیعی

اگر مصرف این چای را از سن ۳۰ سالگی در برنامه روزانه خود قرار دهید از اضافه وزن و چاقی در دوران میانسالی پیشگیری کرده اید .در چای سبز ماده ای به نام« پلی فنول » وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی می شود و تاثیر قابل توجهی بر روند لاغری افراد دارد . البته همانطور که قبلا اشاره کردیم افراد دارای اضافه وزن باید در کنار استفاده از این چای ، مقدار کالری دریافت روزانه خود را هم کاهش دهند و اینگونه نیست که ما هر میزان که دوست داریم کالری به بدنمان برسانیم و توقع داشته باشیم با نوشیدن چند لیوان چای سبز در روز لاغر شویم و کالری بسوزانیم .

علیه ریزه خواری

افراد زیادی هستند که به محض دریافت استرس و یا هر نوع تنش عصبی به ریزه خواری و پرخوری روی می آورند و متاسفانه به مرور زمان این مسئله برای فرد تبدیل به یک عادت نامناسب شده و او را به سمت  اضافه وزن و چاقی سوق می دهد . یکی از خاصیت های این چای خاصیت آرام بخشی آن است . نوشیدن آن موجب تقویت سیستم عصبی شده و بدین ترتیب از بروز اشتهای کاذب و ریزه خواری ناشی از استرس می کاهد .

سایر خواص

افرادی که به‌ صورت روزانه و منظم ازاین چای میل می‌کنند کمتر به انواع بیماری‌ها اعم از بیماری‌های باکتریایی یا عفونت‌های سخت و همچنین بیماری‌هایی نظیر سرطان ، سکته ، بیماری‌های قلبی ، عروقی و بیماری‌های استخوانی مبتلا می شوند .

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این چای برای سلامت قلب افرادی که تری‌گلیسیرید بالا دارند نیز بسیار مفید است .

همچنین مصرف مداوم چای سبز باعث کاهش فشار خون ، کاهش قند خون ، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم بیماری هایی مانند پارکینسون ، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید می شود .

علاوه بر اینها، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف این دمنوش گیاهی می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از بروز سرطان هایی مانند سرطان روده بزرگ و تخفیف علائم و نشانه های افسردگی در افراد داشته باشد .

خواص چای سبز

 چقدر در روز مجازیم چای سبز بنوشیم و عوارض مصرف زیاد آن چیست ؟

نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و این تصور که نوشیدن آن به مقدار زیاد در طول روز می تواند شدت کالری سوزی بدن را افزایش دهد ، فکر اشتباهی است ، زیرا نوشیدن زیاد چای سبز میتواند باعث بروز مشکلاتی در افراد شود . به عنوان مثال نوشیدن پنج لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند باعث بروز تغییرات رفتاری و استرس های شدید در شما شود .

 

این چای حاوی کافئین است اما کافئین آن کمتر از قهوه است . هر فنحان چای سبز به اندازه یک چهارم فنجان قهوه کافئین دارد . با این حال نوشیدن بیش از حد آن در طول روز همچنین باعث می‌شود میزان کافئین بدن شما بسیار بالا رفته و به همین علت می‌تواند باعث ایجاد حالت‌های سردرد ، کم خوابی ، اختلال در عملکرد دستگاه گوارش ، اسهال ، تهوع و سرگیجه و بی‌تعادلی در شما شود . همچنین نوشیدن زیاد این چای می تواند باعث اختلال در تعادل آب و الکترولیت های بدن شود .

بهترین زمان نوشیدن این دمنوش پرخاصیت

اگر به قصد لاغری چای سبز نوش جان می کنید بهتر است که این چای را بعد از صرف غذا استفاده کنید ، بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز ، 2 ساعت بعد از غذا است . چون در این صورت هم چربی بیشتری سوزانده می شود و هم سم بیشتری از بدن دفع می‌شود . همچنین توجه کنید نوشیدن سریع چای بلافاصله بعد از غذا مانند چای سیاه می تواند مانع جذب آهن غذا شود .

 

قرص چای سبز

قرص چای سبز یا خود چای ؟ کدامیک بهتر است ؟

تبلیغات زیادی در سایت های اینترنتی و برخی از مراکز فروش گیاهان دارویی دیده می شود که وعده می دهند که شما می توانید با مصرف قرص های چای سبز خیلی سریع وزن کم کنید . اما باید توجه داشت که این قرص ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند ، دقیقا همانند خود چای با افزایش متابولیسم بدن و کاهش روند جذب چربی ها می توانند به روند لاغری شما کمک کنند . در مصرف این قرص ها هم نباید افراط کرد زیرا زیاده روی در مصرف این قرص ها با وجودیکه گیاهی و طبیعی هستند اما می تواند مثل مصرف زیاد چای سبز همراه عارضه باشند .

تداخلات دارویی

چای سبز با وارفارین تداخل دارد و باعث کاهش تاثیر ضد انعقادی وارفارین می شود ، بنابراین اگر وارفارین مصرف می کنید به این موضوع توجه کنید و در مصرف آن احتیاط کنید  . همچنین اگر از مکمل آهن و یا مکمل های غذایی حاوی آهن استفاده می کنید این قرص را با فاصله از هم استفاده کنید . چون تانن موجود در چای سبز مانع جذب آهن می شود .

 

چه افرادی نباید چای سبز مصرف کنند ؟

مصرف این چای برای خانم های باردار ، مادران شیرده و کودکان و نوجوانان پیش از سن بلوغ توصیه نمی شود .

اگر به مصرف این دمنوش عادت کرده اید ممکن است در صورت قطع مصرف این گیاه دارویی با عوارضی مانند سردرد ، عصبانیت یا افزایش میزان تحریک پذیری رو به رو شوید ، بنابراین اگر قصد دارید به صورت هدفمند از این گیاه دارویی استفاده کنید بهتر است حتما با پزشک یا متخصص طب سنتی در این زمینه مشورت کنید .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها