پوستی سالم با این مواد مغذی

فکر می کنید بهترین مواد غذایی برای داشتن پوستی سالم چه هستند ؟ بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای تامین نیاز سلامت پوست شما چه هستند ؟

همانطور که میدانید برای داشتن پوستی سالم باید آن را در حد امکان  تغذیه کنید . اما آیا شما واقعا به اندازه ی کافی مواد مغذی مفید برای سلامت پوستتان را از غذاهایی که می خورید بدست می آورید ؟ آیا برای تامین این مواد مغذی شما نیاز به دریافت انواع مکمل و یا لوسیونهای مختلف دارید ؟

زیبایی پوست ، متاثر از تاثیر عوامل درونی و بیرونی و محیطی بر پوست شما می باشد .

 

پوستی سالم

آنچه که می خورید برای سلامتی پوستتان مهم است

خوردن مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات که سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها هستند در طول روز برای داشتن پوستی سالم بسیار مفید است .

انواع میوه ها و سبزیجات غنی از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین های C ، E و A  هستند . این آنتی اکسیدان ها قادرند آسیب های ناشی از مولکولهای ناپایدار شناخته شده  یا همان رادیکال های آزاد را محدود کنند . رادیکال های آزاد می توانند به سلول های پوست آسیب رسانده و سبب بروز زودرس علائم پیری در پوست شوند .

یکی از بهترین راهها برای کسب آنتی اکسیدان ها خوردن  طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه است .

توصیه میکنم در رژیم غذایی خود میان وعده های رنگارنگی شامل انواع سبزیجات و میو های متنوع داشته باشید . میان وعده ای شامل : زغال اخته، توت فرنگی، گریپ فروت، کلم پیچ ، اسفناج ، و انواع مختلف فلفل .

برای داشتن پوستی زیبا سعی کنید به سبد مواد غذایی خود انواع غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 شامل : ماهی قزل آلا ، ساردین، تخم مرغ های غنی شده و گردو را اضافه کنید .

اسیدهای چرب امگا 3 به استحکام و طراوت لایه های بیرونی پوست کمک کرده و از پوست در برابر سموم خارجی و انواع آلاینده ها محافظت می کنند .

 

مصرف مکمل های غذایی برای داشتن پوستی سالم

مصرف مکمل های غذایی برای داشتن پوستی سالم

ایده آل ترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن پوستی سالم ،شاداب و چهره ای درخشان دریافت مواد مغذی کافی از طریق یک برنامه رژیم غذایی سالم و متعادل است.

اما اگر شما در حال حاضر یک رژیم غذایی متعادل ندارید مثلا مجبورید مدت زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانید و یا در معرض سطح بالایی از آلودگی هوا و دود سیگار قرار دارید ، مصرف روزانه یک عدد مکمل مولتی ویتامین مینرال می تواند تا حدی این کمبود و نیاز شما به مواد مغذی مورد نیاز را جبران کند .

به سلامت کلی پوستتان توجه داشته باشید

مهمترین مساله برای داشتن پوستی سالم برخورداری از یک رژیم غذایی سالم است ، همچنین اگر میخواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید باید به اندازه کافی بخوابید ، به طور منظم ورزش کنید و در طول روز به میزان کافی آب بنوشید .

همچنین هر روز باید پوست خود را با کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 بپوشانید.

درج عبارت  “broad-spectrum “بر روی کرم به این معنی که این کرم پوست شما را در برابر انواع اشعه های مضر خورشید مثل UVA و UVB  محافظت می کند.

اگر در ساعاتی از روز که اشعه خورشید به صورت مستقیم می تابد  یعنی بین ساعت 10 صبح تا 14:00 بعد از ظهر قصد داشتید در بیرون از منزل باشید سعی کنید همیشه از لباس های محافظ و یک کلاه لبه پهن که صورتتان را می پوشاند استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید به خصوص اگر شنا می کنید و یا زمانی که عرق کرده باشید .

صبور باشید

برای دیدن نتایج مناسب به خودتان زمان دهید و صبور باشید ممکن است با رعایت این نکات بین سه ماه تا یک سال برای مشاهده تغییرات و بهبود شرایط  زمان نیاز داشته باشید .

منبع :

www.webmd.com

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها