دیابت و کمبود تستوسترون و افزایش بیماریهای عروقی

وقتی بیماری ها دست در دست هم میدهند

محققان آمریکایی به تازگی اعلام کرده اند مردانی که همزمان از دیابت نوع 2 و کمبود هورمون تستوسترون رنج می برند، بیشتر از سایر مردان در معرض ابتلا به گرفتگی عروق و بیماری های قلبی ناشی از آن قرار خواهند داشت. گرفتگی عروق در اثر تجمع چربی درون رگی و برون رگی اتفاق می افتد و می تواند پرفشاری خون را هم همراه داشته باشد.

دیابت و کمبود تستوسترون و افزایش بیماریهای عروقی

محققان دریافته اند که رابطه معنادار و کاملا مستقیمی بین کمبود سطح تستوسترون در بدن مردان میانسال دیابتی و افزایش استعداد بدن آنها برای ابتلا به گرفتگی عروق و سکته های قلبی وجود دارد. از این رو، طرح درمان با تستوسترون برای مردان میانسال دیابتی، زیر نظر متخصص غدد و قلب و عروق از سوی این محققان مطرح شده است. پژوهشگران آمریکایی روی بیش از 115 مرد مبتلا به دیابت نوع 2 و کمبود تستوسترون که البته 70 درصدشان اصلا سابقه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را نداشتند، مطالعه ای را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که 54 درصد این افراد، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های عروقی قرار دارند. البته شانس ابتلا به بیماری های عروقی در آن گروه از مردانی که تنها از دیابت نوع 2 رنج می بردند و علامتی از کمبود تستوسترون نداشتند، تنها 10 درصد بیشتر از مردان غیردیابتی بود.

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها