چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با وجود تلاش فراوان برای از بین بردن سلولیت از خرید و استفاده از داروها و کرم های گران قیمت گرفته تا به کارگیری روش های مختلف ، همچنان از داشتن اندامی نامتناسب رنج میبرید باید توجه داشته باشید عوامل متعددی در این عدم موفقیت شما نقش دارند .

 

در این مقاله ما به برخی از دلایلی که ممکن است باعث شود سلولیت مزاحم از بین نرود، اشاره خواهیم کرد . پس با ما همراه باشید تا با حذف این عوامل بتوانید در کم کردن وحذف قسمت های سلولیت بدن خود موفق باشید .

 

مبارزه شخصی علیه سلولیت

همه سلولیت ها با هم یکسان نیستند ، پس راههای حذف آنها هم میتواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد . در حالی که یک روش ممکن است برای یک خانم بسیار شگفت انگیز باشد و خوب جواب دهد ممکن است برای فرد دیگر اصلا مؤثر نباشد .

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 3

به همین دلیل مهم است که شما عوامل مختلفی را که زمینه ساز بروز سلولیت در شما هستند به خوبی بشناسید .

در حالی که همه ما میدانیم که داشتن یک شیوه زندگی سالم باعث از بین رفتن و کم شدن سلولیت می شود ، اما دانستن علت دقیق ایجاد سلولیت در بدن ما نیز می تواند به رفع مشکل با سرعت بیشتر به ما کمک کند .

 

مصرف بیش از حد نمک

مصرف بیش از حد از نمک عامل  بسیاری از مشکلات سلامتی و همچنین مشکلات زیبایی است .

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 5

مصرف زیاد نمک باعث احتباس مایعات در بدن شده و وضعیت سلولیت را  بدتر و حذف آن را بسیار مشکل می کند .

حتی اگر شما از مصرف مواد غذایی شور پرهیز می کنید ، باید بدانید در برخی از مواد غذایی و غذاهای آماده نمک زیادی پنهان شده است . این غذاهاعبارتند از پیتزا، پنیر، غذاهای کنسرو شده، غذاهای آماده، میوه های خشک، و غیره

 

داشتن یک رژیم غذایی فقیر

یکی از علل مهم بروز سلولیت داشتن یک رژیم غذایی فقیر از مواد مغذی است. علاوه بر مصرف بیش از حد از نمک داشتن یک رژیم غذایی غلط نیز یکی از تعیین کننده ترین عوامل ایجاد سلولیت در بدن است . از مصرف مواد غذایی زیر تا حد امکان پرهیز کنید :

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 7

  • غلات تصفیه شده: همیشه غلات کامل سرشار از فیبر و مواد مغذی دیگر را انتخاب کنید.
  • شکر سفید: به جای مصرف شکر سفید در برنامه غذایی خود از عسل، شکر قهوه ای نیشکر و استویا در حد اعتدال استفاده کنید .
  • چربی های هیدروژنه مانند مارگارین و غذاهای سرخ شده: این غذاها را با چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، میوه های خشک و دانه ها، آوکادو، و غیره جایگزین کنید .
  • قهوه: چای سبز یک جایگزین سالم به جای قهوه است که دارای خواص ضد سلولیت نیز می باشد .
  • نوشیدنی های الکلی: به جای استفاده از این نوع نوشیدنی ها ، از انواع آبمیوه ها و آب سبزیجات که در خانه تهیه می کنید استفاده کنید .

 

عدم ورزش و فعالیت بدنی

شاید شما در حال حاضر رژیم غذایی سالمی دارید ، حتی از کرم های مختلف برای رفع سلولیت خود استفاده می کنید ، اما مهم نیست چقدر سخت تلاش می کنید، چون تا زمانی که ورزش نکنید و فعالیت بدنی خوبی نداشته باشید نمی توانید از شر سلولیت خلاص شوید .

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 9

سعی کنید بیش از 45 دقیقه در یک جا بی تحرک نباشید ، هر روز یک نوع ورزش با شدت متوسط و یا دو یا سه بار در هفته یک نوع ورزش با شدت زیاد انجام دهید .

شما همچنین می توانید برای اینکه زندگی روزمره خود را به طور طبیعی فعال تر کنید به جای استفاده از آسانسور و یا پله برقی خودتان از پله ها بالا روید و یا به جای استفاده از ماشین مسیرهای کوتاه را پیاده روی کنید .

 

گردش خون ضعیف

اگر شما به طور ژنتیکی گردش خون ضعیفی دارید، از بین بردن سلولیت برای شما سخت تر از زنان دیگر خواهد بود . اما خبر خوب این است که شما نیز می توانید با انجام یکسری تکنیک های مختلف جریان خونتان را زیاد کنید :

  • دوش آب سرد بگیرید و یا به طور متناوب از دوش آب سرد و آب داغ استفاده کنید .
  • قسمت های سدارای سلولیت را با روغن های که باعث بهبود گردش خون می شوند ، مانند رزماری ماساژ دهید .
  • با یک برس چوبی قسمت های سلولیت را ماساژ دهید .
  • به مدت نیم ساعت هر روز پاهایتان را بالا نگه دارید .

 

اختلالات هورمونی

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 11

اختلالات هورمونی نیز  بر ظاهر سلولیت بدن تاثیرگذارند ، و همین مسئله باعث می شود برخی زنان سخت تر بتوانند سلولیت خود را کاهش دهند . این امر حتی یکی از علل بروز سلولیت در زنان لاغر محسوب می شود .

اگر شما نیز این مشکل را دارید ، توصیه می کنم با استفاده از یک درمان طبیعی نسبت به تنظیم هورمون های خود اقدام کنید . برخی از مواد بهتر شناخته شده برای رفع این مشکل به شرح زیر است:

  • روغن گل پامچال
  • روغن دانه کتان
  • رازیانه
  • مخمر ابجو
  • مریم گلی


نوشیدن آب به اندازه کافی

ما هرگز به نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز اهمیت نمیدهیم . با این حال، این ممکن است یکی از ساده ترین راهها برای خلاص شدن از شرسلولیت باشد .

چرا سلولیت من از بین نمی رود ؟ 13

نوشیدن آب قابل شرب هر روز و هنگامی که غذا نمیخورید به تصفیه بدن از سموم بسیار کمک می کند. همچنین باعث بهبود گردش خون شده و مانع احتباس مایعات در بدن می شود .

سعی کنید هر روز دو لیوان آب قبل از غذا و سه لیوان آب در سراسر صبح و پس از آن سه لیوان آب دیگر در بعد از ظهر ها بنوشید . شما با انجام این کار قطعا متوجه تغییرات خوبی در بدنتان خواهید شد .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلامت وب
سلامت وب
6 سال قبل

ممنون مقاله مفیدی بود