چطور با روغن کم ، سالم و رژیمی بادمجان سرخ کنیم ؟ ( به همراه فیلم )

بادمجان از جمله سبزیجات خوش مزه و کم کالری است که غذاهای متنوعی ( کشک بادمجان ، میرزا قاسمی ، خورش بادمجان و …) را می توان با آن درست کرد . در حالت عادی سرخ کردن بادمجان با جذب بیش از اندازه روغن همراه است که این روغن زیاد برای سلامتی مضر است و می تواند باعث افزایش کالری دریافتی و چاقی شود . امروز در این مقاله به شما آموزش می دهم که چطور با روغن کم ، سالم و رژیمی بادمجان سرخ کنیم ؟

شما از این پس می توانید برای کاهش مضرات روغن جذب شده از روش زیر برای سرخ کردن بادمجان هایتان استفاده کنید .

نکاتی که قبل از سرخ کردن بادمجان باید رعایت کنید

سرخ کردن بادمجان با روغن کم

  • همیشه از بادمجان تازه استفاده کنید . بادمجان هر چقدر کهنه باشد روغن بیشتری جذب می کند .
  • موقع سرخ کردن بادمجان زیر شعله را زیاد کم نکنید ( شعله متوسط باشد ) چون هرچقدر زیر شعله گاز کمتر باشد زمان سرخ کردن طولانی تر می شود و روغن بیشتری جذب می شود .
  • برای خوشمزه تر شدن بادمجان بعد از پوست کندن و قبل از اینکه آن را سرخ کنید حداقل نیم ساعت آن را در آب نمک قرار دهید . همچنین می توانید 20 دقیقه قبل از سرخ کردن با نمکدان روی بادمجان های پوست کنده نمک بپاشید و اجازه دهید تا زهرابه ها یا تلخی آن بیرون بیاید ، سپس با دستمال پارچه ای تمیز یا دستمال کاغذی آن را خشک کنید و بعد بادمجان ها را سرخ کنید .

روش سرخ کردن بادمجان ها تنها با 3 قاشق روغن

شما می توانید به راحتی و تنها با حداکثر 3 قاشق غذاخوری روغن بادمجان های خود را سرخ کنید . در ادامه مراحل را به ترتیب برایتان توضیح می دهم :

مرحله اول پوست گیری و آماده سازی بادمجان ها

ابتدا بادمجان ها را خوب بشورید و با دستکش شروع به پوست گیری بادمجان ها کنید . علت اینکه باید از دستکش استفاده کنید این مساله هست که بعد از پوست گیری ممکن است تا مدتی پوست دست شما سیاه و زبر شود .

مرحله دوم تلخی گیری بادمجان ها قبل از سرخ کردن

بادمجان ها را از وسط نصف کنید و روی آن نمک بپاشید و اجازه دهید 20 دقیقه نمک بر روی بادمجان ها باقی بماند تا تلخی یا زهرابه بادمجان ها خارج شود سپس با دستمال کاغذی بادمجان ها را خوب خشک کنید .

 نکته طلایی برای کم مصرف شدن روغن در زمان سرخ کردن

و اما نکته طلایی : برای کم مصرف شدن روغن باید به داخل ماهیتابه علاوه بر روغن مقداری آب اضافه کنید . برای این منظور ابتدا 3 قاشق غذاخوری روغن را داخل ماهیتابه ریخته و 1 لیوان آب به آن اضافه کنید و آب و روغن را با هم مخلوط کنید . توجه داشته باشید در این مرحله زیاد آب اضافه نکنید چون در این صورت ممکن است بادمجان های شما له بشوند .

چگونه بادمجان ها بدون سوختن با روغن کم سرخ می شوند

بادمجان ها را در ماهیتابه بچینید و در ماهیتابه را ببندید . آبی که با روغن در ماهیتابه ریختیم جذب بادمجان ها شده و اجازه نمی دهد تا روغن زیادی جذب بادمجان ها شود . همچنین این آب باعث پختن بادمجان ها شده و از سوختن آنها جلوگیری می کند . بعد از بخار شدن آب و پختن بادمجان ها ، روغنی که در انتها باقی می ماند باعث سرخ شدن بادمجان ها می شود .

 

مرحله آخر برای سرخ کردن کامل بادمجان ها

در طول زمان سرخ کردن بادمجان ها چندین بار در ماهیتابه را باز کنید و بادمجان ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف بادمجان ها به خوبی سرخ و طلایی شود .

امیدوارم از این به بعد با استفاده از این روش بتونید موقع سرخ کردن بادمجان از روغن کمتری استفاده کنید .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها