رژیم های کم کربوهیدرات طول عمر را کوتاه می کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که  از رژیم های کم کربوهیدرات استفاده می کنند و مصرف کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی خود خیلی محدود می کنند ممکن است با این کار طول عمرشان را کاهش دهند .

محققان با استفاده از اطلاعات مربوط  به ۲۵۰۰۰ آمریکایی ، متوجه شدند که احتمال مرگ زودرس در یک چهارم افرادی که هر روز حداقل میزان کربوهیدرات را مصرف می کنند، در طی شش سال آینده بیشتر از افرادی است که به اندازه کافی در طول روز از کربوهیدرات ها استفاده می کنند و به طور خاص ، میزان مرگ و میر این افراد در اثر بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان بیشتر از سایرین بود .

این پژوهش به تازگی در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا در مونیخ آلمان انجام شد.

کارشناسان اظهار داشتند که این مطالعه نمی تواند علت و معلول را اثبات کند، اما این یافته ها تأثیرات بالقوه چنین رژیم های غذایی یا هر نوع رژیم سخت را بر سلامت دراز مدت افراد نشان می دهد.

در رژیم های کم کربوهیدرات معمولا مصرف  مواد غذایی پروتئینی بیشتر می شود و افراد از محصولات گوشتی و لبنی بیشتری در برنامه غذایی روزانه شان استفاده می کنند و در عوض مصرف انواع سبزیجات ، میوه ها و غلات در این مدل رژیم ها بسیار محدود می شود . رژیم های اتکینز و کتوژنیک  دو نمونه از این نوع رژیم های کم کربوهیدرات هستند .

هم رژیم های دارای کربوهیدرات بالا و هم رژیم های کم کربوهیدرات هر دو  می توانند طول عمر افراد را کاهش دهند .

در مطالعه جدید دیگری محققان دریافتند افرادی که به طور معمول مقدار متوسطی کربوهیدرات ( در حدود۵۰ تا ۵۵ درصد از کالری دریافتی روزانه) در رژیم غذایی روزانه خود استفاده می کنند ، به طور متوسط طول عمر بیشتری دارند .

هیچکدام از این مطالعات نشان نمی دهد که محتوای کربوهیدرات در رژیم های غذایی عامل اصلی در طول عمر است ، اما همه این مطالعات یک بار دیگر تاکید می کنند که :

اعتدال بهترین روش در حفظ سلامتی افراد در دراز مدت است .

رژیم کم کربوهیدرات
رژیم های کم کربوهیدرات

البته به این نکته هم باید توجه کنیم ، درست است که رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است در کوتاه مدت برای کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود کنترل قند خون مفید باشند اما :

مطالعات نشان می دهند که رعایت رژیم های کم کربوهیدرات در دراز مدت منجر به افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مغزی و سرطان می شوند .

مطالعه دیگری در ایالات متحده بر روی ۲۴۸۲۵ فرد بزرگسال در محدوده سنی حدود ۴۸ سال انجام گرفت . شرکت کنندگان در این پژوهش به چهار گروه بر اساس درصد کربوهیدرات مصرفی در رژیم غذایی روزانه شان تقسیم شدند .

نتیجه این تحقیق نشان داد خطر مرگ در یک چهارم افرادی که کمترین میزان مصرف کربوهیدرات را داشتند در طی شش سال آینده ، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات بیشتری استفاده کرده بودند ، ۳۲ درصد بیشتر بود .

محققان گزارش دادند که احتمال مرگ آنها در اثر بیماری های قلبی یا سکته مغزی حدود ۵۰ درصد بالاتر بود ، همچنین خطر مرگ آنها در اثر بیماری سرطان حدود ۳۵ درصد بیشتر گزارش شد .

سپس محققان تلاش کردند یافته های خود را با بررسی داده های حاصل از هفت مطالعه دراز مدت دیگر که بر روی بیش از  ۴۴۷۰۰۰نفر که به مدت ۱۶ سال تحت نظر بودند، تایید کنند .

بر اساس این مطالعات خطر مرگ زودرس در افرادی که از حداقل کربوهیدرات در رژیم غذایی شان استفاده کرده بودند ۱۵ درصد بیشتر از افرادی بود که بیشترین میزان کربوهیدرات را در برنامه غذایی روزانه شان داشتند .

بنابراین اگر میخواهید همیشه سالم باشید و از بسیاری از بیماریهای غیر واگیر پیشگیری کنید ، تلاش کنید، همواره از پرخوری پرهیز کنید و به میزان متعادل از منابع غذایی گیاهی و حیوانی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید .

منبع : webmd

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها