رژیم لاغری با مصرف 9 ماده غذایی مفید

با داشتن یک برنامه رژیم لاغری مناسب ، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به وزن ایده آل خود برسید . معمولا غذاهایی که برای رژیم کاهش وزن ، باید در برنامه‌ی خود داشته باشید باید شامل ، غذاهایی با مواد مغذی بالا ، دارای انرژی و کالری مناسب و مواد آنتی اکسیدان باشند زیرا این مواد باعث می‌شود شما زمان بیشتری احساس سیری کنید و در نتیجه در روند کاهش وزن شما بسیار موثر هستند .

البته در کنار کاهش وزن و لاغری ، مصرف این مواد غذایی از مشکلاتی نظیر پیری زودرس و بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری خواهد کرد .

ما در این مطلب سعی داریم به معرفی برخی از بهترین مواد غذایی که برای رژیم لاغری مفید است بپردازیم ، بنابراین اگر قصد دارید با یک روش اصولی و با کمترین زمان به وزن ایده آل خود برسید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

مصرف ماست کم چرب

ماست کم چرب

یکی از مواردی که برای رژیم لاغری می تواند در تمامی وعده‌های غذایی تان باشد ، مصرف ماست کم چرب است . از ماست‌های کم چرب در وعده‌های غذایتان استفاده کنید ، زیرا به دلیل وجود پروتئین مدت زمان بیشتری در معده باقی می‌ماند و شما زمان بیشتری احساس سیری می ‌کنید .

همچنین بدن برای گوارش پروتئین نیاز به کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها دارد بنابراین شما کالری بیشتری می‌سوزانید و به کاهش وزن شما کمک بیشتری می‌کند .

سیب و گلابی مناسب برای رژیم لاغری

سیب و گلابی مناسب برای رژیم لاغری

تقریبا تمامی میوه‌هایی که دارای آب هستند برای کاهش وزن مناسب ‌اند . اما اگر به دنبال گرفتن نتیجه‌ای بهتر هستید حتما سیب و گلابی را در رژیم غذایی خود جای دهید .
و حتما این دو میوه را با پوست بخورید زیرا بخاطر وجود فیبری که در پوست این میوه‌ها وجود دارد باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

مصرف سبزیجات ، عضو همیشگی برای کاهش وزن

مصرف سبزیجات ، عضو همیشگی برای کاهش وزن

در هر برنامه‌ای که برای رژیم لاغری آماده می‌شود حتما مصرف سبزیجات جزئی از آن برنامه است . سبزیجات به دلیل داشتن کالری کم و مقدار آنتی اکسیدان بالا ، عملکرد سوخت و ساز بدن با تقویت می‌کند و موجب سوزاندن چربی‌های بدن نیز می‌شود .

همچنین وجود فیبر در سبزیجات ، باعث می‌شود زمان بیشتری احساس سیری کنید.

از دیگر ویژگی سبزیجات ، کاهش جذب کلسترول‌های مضر است . خوردن سبزیجات با کاهش جذب این مواد ، گلوکز خون را تنظیم و انرژی بدن را تامین می‌کند .
بهترین سبزیجات برای مصرف، کاهو، کلم ، اسفناج و کلم بروکلی هستند .

مصرف سینه مرغ

سینه مرغ

شاید برخلاف تصور بسیاری از افراد مصرف سینه مرغ باعث افزایش وزن شود . اما مصرف این ماده غذایی برای یک رژیم لاغری و برنامه کاهش وزن بسیار مفید است.

گوشت سینه مرغ در کنار مزه خوبی که دارد بدون چربی است و دارای مقدار زیادی پروتئین می‌باشد . مصرف سینه مرغ علاوه بر تاثیری که رو کاهش وزن دارد اگر همراه با ورزش باشد باعث ایجاد توده‌های عضلانی نیز می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده حتما مصرف سینه مرغ را در برنامه رژیم غذایی خود جای دهید و در صورتی که ورزش را برای لاغری انجام می‌دهید حتما بعد از ورزش سینه مرغ بخورید تا به روند لاغری و عضله سازی شما کمک کند .

مصرف حبوبات در وعده‌های غذایی

مصرف حبوبات در رژیم غذایی

یکی دیگر از موادی که باید در برنامه رژیم غذایی خود جای دهید حبوبات می‌باشد . حبوبات خود به عنوان یک غذای کامل نیز شناخته می‌شود و سرشار از مواد معدنی ، پروتئین ، فیبر و ویتامین است . همچنین حبوبات دارای کالری پایینی هستند و مقدار کمی هم اسید چرب دارند که باعث می‌شود منبع مناسبی برای تامین انرژی باشند .

مصرف حبوبات همچنین سبب می‌شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید و کلسترول بدن را نیز کنترل می‌کند .

آووکادو مناسب برای رژیم لاغری

آووکادو مناسب برای رژیم لاغری

آووکادو یکی از موادی است که همیشه باید در برنامه رژیم غذایی خود داشته باشید و علاوه بر مواد مغذی ، طعم بسیار خوبی هم دارد . آووکادو دارای اسیدهای چرب و کربوهیدرات است که باعث می‌شود انرژی بدن و سوخت و ساز بدن را بالا ببرد .

علاوه بر آن این میوه دارای ویتامین‌هایی می‌باشد که مواد معدنی بدن را تامین می‌کند و برای سیستم قلبی و عروقی نیز بسیار مناسب است.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آبپز

تخم مرغ به دلیل وجود مقادیر زیاد پروتئین زمان زیادی شما را سیر نگه می‌دارد بنابراین مصرف تخم مرغ آب پز به عنوان صبحانه را در صورتی که مشکلات کبدی یا حساسیت ندارید حتما در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید .

تخم مرغ آب پز به طور تقریبی 70 کالری انرژی دارد که باعث می‌شود شما مدت زمان زیادی سیر باشید و تمایل به خوردن را در شما کاهش می‌دهد . توجه داشته باشید تخم مرغ را حتما به صورت آب پز مصرف کنید و از خوردن تخم مرغ به صورت سرخ کرده و نیمرو تا حد امکان خودداری کنید .

فلفل تند

فلفل تند و لاغری

وجود ادویه به خصوص فلفل در غذا باعث می‌شود سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و موجب کاهش اشتها نیز می‌شود .

فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب کاهش اشتها می شود . کپسایسین موجود در فلفل هورمون های بدن را تحریک می نماید و این عمل سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می‌یابد و این خود موجب نوشیدن آب می‌شود و نوشیدن آب با کاهش اشتها و دفع سموم بدن همراه است .

رژیم لاغری با مصرف زیاد آب

نوشیدن آب زیاد در رژیم لاغری

مصرف آب به عنوان یک نوشیدنی ارزان ، علاوه بر این که باعث شادابی پوست شما می‌شود ، برای این که بتوانید لاغر شوید و چربی‌های خود را بسوزانید بسیار به شما کمک می‌کند.

در بسیاری از موارد ، ما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم ، بنابراین بهتر است هنگام گرسنگی ابتدا یک لیوان آب خنک بنوشید و در صورتی که آب جواب نداد ، از خوراکی‌های دیگر استفاده کنید . همچنین مصرف آب قبل از هر وعده غذایی باعث می‌شود حجم زیادی از معده شما اشغال شود و زودتر احساس سیری کنید .
مصرف آب برای یک رژیم لاغری به طور میانگین باید 6 الی 8 لیوان در روز باشد .

نویسنده و منبع : مجله سلامت سینا پزشکرژیم لاغری آنلاین

 

سارا چیذری مشاور تغذیه

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها