تاثیر رژیم غذایی modimed بر کاهش علائم افسردگی

اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید و یا احساس می کنید که در آستانه ابتلا به آن قرار دارید ، خوب است بدانید که رژیم غذایی شما می‌تواند عامل شرکت کننده بسیار مهمی در جنگ ذهنی شما برای به دست آوردن شادی باشد .

این مقاله برآمده از یک پژوهش جدید از پژوهشگران دانشگاه دیکین استرالیا است .

این پژوهش شامل نمونه ۶۷ نفر از مردان و زنان با افسردگی متوسط تا شدید است که عادات غذایی تقریبا ناسالمی داشته‌اند . حالات این افراد بین ۰ تا ۶۰ درجه بندی شده است .

پژوهشگران به نیمی از افراد مورد مطالعه رژیم غذایی مدیترانه‌ای تعدیل شده ارائه کردند . این رژیم هم اکنون به نام رژیم غذایی modimed معروف شده است .

پس از ۱۲ هفته مطالعه ، پژوهشگران متوجه متوسط بهبودی ۱۱ امتیازی با ۳۲ درصد کاهش سطح حالات افسردگی در شرکت کنندگان شدند که کاهش جالب توجهی است . در این افراد دیگر اثری از شاخص‌های افسردگی نبود !

در این مرحله ممکن است برایتان سوال باشد که آنها در رژیم  modimed باید چقدر کمتر بخورند تا احساس بهبودی کنند ؟

به هر حال این رژیم غذایی است . خبر خوب اینکه محدودیتی برای میزان کالری دریافتی در این رژیم وجود ندارد . شرکت کنندگان هر چقدر که میلشان می کشید کالری مصرف می کردند .

پس آن ها برای خلاصی از افسردگی چه باید می خوردن و اصلا رژیم غذایی modimed چیست ؟

رژیم مدیترانه ای

رژیم modimed فرد را به خوردن مواد غذایی و میان وعده هایی همچون غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، لبنیات کم چرب ، گوشت قرمز بدون چربی ، انواع ماهی ها ، تخم مرغ و همچنین روغن زیتون تشویق می کند .

افراد مورد مطالعه در طول هفته حداکثر ۲ بار مجاز بودند تا از انواع نوشیدنی های شیرین استفاده کنند .

اگرچه دنبال کردن این رژیم غذایی و بخصوص بخش آخر آن بسیار مشکل به نظر می رسید اما در کمال ناباوری این رژیم ۱۹ درصد کمتر از رژیم های ناسالم مرسوم هزینه داشت و پیمودن این مسیر برای ۳۱ نفر از ۳۳ شرکت کننده بسیار آسان تر بود ، به نحوی که همه این افراد موفق به انجام تمامی روش های آن تا انتهای پژوهش شدند .


برایتان سوال است که چه چیزی در رژیم غذایی modimed آن را اینچنین ویژه کرده است؟

این رژیم ترکیب بسیاری از عناصر سالم غذایی همچون روغن زیتون و آجیل است و در عین حال غذاهای ناسالم و مضر همچون گوشت های فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را حذف کرده است .

ویژه بودن این رژیم به محدود کردن شیرینی ها و خوراکی های فرآوری شده و در عین حال گسترده بودن آن در شامل شدن همه گروه های غذایی و خوراکی هاست .

گنجاندن روغن‌هایی که اندکی فرآوری شده و حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری امگا هستند ، میتواند در تغییر حالات روحی هم موثر باشد مخصوصاً که بدن ما نمی تواند اسیدهای چرب امگا را بسازد تنها منبع آن غذاهای حاوی آن است .

باور اینکه یک تغییر ساده در رژیم غذایی بتواند حالات روحی شما را تغییر دهد و افسردگی را بهبود ببخشد سخت است اما آیا امتحان کردن آن هم دشوار است؟

افسردگی و رژیم

با در نظر گرفتن تنوع غذاهای فرآوری‌ شده ، خوراکی هایی که به صورت ژنتیکی دستکاری شده اند و شکر های تصفیه شده که تقریبا در تمام محصولاتی که ما به صورت روزانه استفاده می‌کنیم وجود دارد عجیب به نظر نمی رسد که چطور رژیم غذایی ما ارزش خوراکی را که مغز ما مصرف کننده آن است تغییر داده است .

پژوهش‌های دیگری برای یافتن بهترین رژیم غذایی و خوراکی که بتواند افسردگی را بهبود دهد در دست اقدام است اما در حال حاضر این پژوهش نشان می دهد که نتایج امیدوار کننده و راه حل های عالی برای تمرکز بر روی سلامتی تان وجود دارد که همان داشتن توجه کافی به رژیم غذایی روزانه تان است .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها