6 روش جالب برای کنترل پرخوری

آیا شما هم جزء افرادی هستید که نمیتوانید جلوی پرخوری تان را بگیرید و مدام در حال خوردن هستید؟

با این حال نگران تناسب اندام و اضافه وزنتان هم هستید؟ شاید همیشه به دنبال یک روش جادویی میگردید تا هم بتوانید از خوردن لذت ببرید و هم لاغر شوید . امروز به شما روشهایی را آموزش خواهیم داد که بوسیله آنها می توانید جلوی وسوسه خوردنتان را بگیرید و آگاهانه غذا خوردنتان را کنترل کنید.

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید که تفاوت بزرگی است بین درست رژیم گرفتن و گرسنگی کشیدن !

 

غذای آبدار

 

غذاهای آبدار بخوردید

سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر های غذایی هستند و به همین دلیل می توانند به راحتی احساس سیری را به شما منتقل کنند. سعی کنید در هر وعده غذایی مقداری از حجم غذای خود را به سبزیجات اختصاص دهید.

بخشی از بشقاب خود را با سبزیجاتی مثل کلم، کدو، گل کلم، کلم بروکلی و انواع فلفل و غیره پر کنید. شما با این کار هم کالری کمتری دریافت می کنید و هم زودتر احساس سیری می کنید .

 

غذا خوردن با دهان خالی

 

زمان غذا خوردن ، با دهان پر صحبت نکنید !

یکی از روش هایی که میتوانید برای کم خوری و دریافت احساس سیری بیشتر انتخاب کنید ، صحبت کردن موقع غذا خوردن است. البته بادهان خالی است! بله درست متوجه شدید تعجب نکنید ،غذا خوردن  در جمع دوستان و خانواده و صحبت کردن با آنها به شما کمک می کند تا سرعت غذاخوردنتان را کم کنید. یک مطالعه در دانشگاه رودآی لند نشان داده افرادی که غذایشان را آرام تر می خورند و بیشتر می جوند 10 درصد کالری کمتری نسبت به سایرین دریافت می کنند. حتی اگر شما مجبورید به تنهایی غذا بخورید سعی کنید لقمه های غذایتان را کوچکتر بردارید وآن را به طور کامل بجوید. یک روش دیگر که می تواند به شما کمک کند این است که قاشقتان را بعد از هربار خوردن غذا تا جویدن کامل به زمین بگذارید.

با آرام غذا خوردن شما به بدنتان اجازه می دهید تا به درستی و به موقع احساس سیری را از مغزتان دریافت کند و دست از پرخوری بکشد.

 

آجیل

 

در طول روز میان وعده ای آجیلی میل کنید

شاید تعجب کنید و بگویید مگر انواع مغز ها و دانه های آجیلی چاق کننده نیستند؟!

درست است که بادام زمینی ، بادام ، گردو و سایر مغزها مقدار زیادی کالری دارند اما می توانند جلوی وسوسه پر خوری شما را بگیرند و به لاغری شما کمک کنند . حال میپرسید چگونه چنین چیزی ممکن است ؟

جالب است بدانید محققان اسپانیایی رژیم غذایی 8865 نفر از مردم را به مدت 28 ماه مورد بررسی قرار دادند . آنها دریافتند افرادی که حداقل 2 بار در هفته آجیل مصرف می کردند بسیار بیشتر از سایر افراد موفق به کنترل وزن خود شده اند .

زیرا دانه های آجیلی و سایر مغزها سرشار از پروتئین ، چربی های اشباع و فیبر هستند و میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهند و چربی ها را می سوزانند و می توانند به مدت طولانی شما را سیر نگه دارند . البته فراموش نکنید به دلیل کالری بالا نباید در خوردن آنها افراط کنید و خوردن 30 گرم آجیل در روز کافی می باشد .

 

وزن کردن

 

خودتان را هر روز وزن کنید

وقتی که محققان دانشگاه مینه سوتا عادات رفتاری 1800 نفر از افرادی که با برنامه غذایی در حال کنترل و کاهش وزن خود بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، آنها دریافتند که 40 درصد از این افراد به صورت روزانه یا هفتگی خود را وزن می کردند و افرادی که به صورت روزانه خود را وزن کرده بودند به طور میانگین 12 پوند و افرادی که به صورت هفتگی خود را وزن کرده بودند 6 پوند وزن کم کرده بودند .

وزن کردن منظم به شما کمک می کند که آگاهانه روند کاهش  وزنتان را تحت کنترل خود قرار دهید . سعی کنید هر روز و در زمان مشخصی ترجیحا صبح ها به صورت ناشتا خود را وزن کنید . دلیل اینکه می گوییم هر روز در یک زمان مشخص خود را وزن کنید این است که وزن شما در طول روز متغیر است و ممکن است هر ساعت از روز ترازو یک وزن جدید را به شما نشان دهد .

 

وزن کردن

 

هنگام تماشای تلویزیون غذا نخورید

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه ماساچوست انجام شده محققان دریافتند افرادی که جلوی تلویزیون غذا می خورند حدود 280 کالری بیشتر از سایر افراد کالری دریافت می کنند . دلیل چیست ؟

زمانی که شما مشغول تماشای تلویزیون هستید ، مخصوصا زمانی که شما برنامه مورد علاقه تان را تماشا می کنید ، تمام حواس شما معطوف به تلویزیون می شود و اصلا متوجه پیام های سیری که از مغزتان صادر می شود نمی شوید و همچنان به خوردن ادامه می دهید  و تنها زمانی به خودتان می آیید که حجم زیادی غذا را خورده اید بدون اینکه اصلا متوجه باشید چه خورده اید !

 

یوگا

 

از ورزش یوگا غافل نشوید

افرادی که ورزش یوگا را انجام می دهند تمایل بیشتری به غذاخوردن آگاهانه دارند . بدین مفهوم که این افراد زمانی که واقعا گرسنه هستند غذا می خورند و قادرند به درستی و به موقع زمان سیر شدنشان را تشخیص دهند .بنابراین معمولا این افراد پرخوری نمی کنند .

توصیه می شود برای کنترل بهتر ذهن خود، سعی کنید بخشی از برنامه روزانه تان را به این ورزش جسمی و فکری اختصاص دهید و از مزایای آن برای کنترل بهتر وزنتان بهره برید .

 

 منبع:

http://www.rodalewellness.com/weight-loss/6-ways-to-master-portion-control/slide/5

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها