راز چربی سوزی در چیست ؟

چربی سوزی چیست ؟

تنها راه آب کردن چربی‌های جمع شده در بدن یا به اصطلاح چربی سوزی ، مصرف کالری بیشتر از مقدار کالری است که شما در طول روز از طریق مواد غذایی مختلف دریافت می کنید . به همین خاطر برای آب کردن این چربی‌های مزاحم باید یک رژیم کم کالری داشته باشید و به صورت منظم ورزش کنید .

خلاص شدن از شر چربی های ذخیره شده در بدن یک موضوع محبوب در بین اکثر افراد به خصوص خانمها ست . این موضوع تنها به خاطر جنبه زیباشناختی آن نیست بلکه اهمیت وجود چاقی و اضافه وزن می تواند سلامت فرد را نیز تهدید کند و زمینه ساز بسیاری از بیماریها در فرد شود .

فست فود ممنوع

بسیار خوب است اگر شما هم به فکر آب کردن این چربی‌های مزاحم باشید . اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که خیلی از افراد به دنبال روش‌های مضر و رژیم های ناسالم و عجیب و غریب می روند تا به اصطلاح خودشان زودتر لاغر شوند و چربی بسوزانند .

به همین دلیل امروز قصد داریم شما را با بهترین و سالم ترین روش ها برای سوزاندن چربی های اضافه آشنا کنیم با ما همراه باشید .

فریب تبلیغات دروغین را نخورید

متاسفانه خیلی از افراد با دیدن اولین تبلیغ محصولات و داروهای لاغری در تلویزیون و یا مجلات و شبکه های اجتماعی ، بدون کوچکترین تحقیقی و یا کسب اطلاعاتی صحیح درباره اصول صحیح و علمی کاهش وزن اقدام به خرید و استفاده از این محصولات می کنند ! اکثر این محصولات طبق آنچه ادعا کرده اند نتیجه بخش نیستند و خواسته شما را برآورده نخواهند کرد بلکه گاها می توانند سلامتی شما را نیز تهدید کنند .

داروی لاغری

موارد زیر رایج ترین روش های دروغین تبلیغ شده در مورد چربی سوزی و لاغری می باشد :

  • انواع دمنوش های لاغری
  • قرص هایی که سوخت و ساز تان را بالا میبرند
  • لباس ها و گن های لاغری
  • اکسیر های معجزه‌آسا
  • دستگاه های الکتریکی

این لیست می‌تواند بسیار طولانی باشد . صرف نظر از تنوع اینگونه محصولات ، وجه مشترک تمام آنها این است که شما با استفاده از آنها دیگر نیازی به ورزش منظم و فعالیت بدنی و یا رژیم غذایی کم کالری نخواهید داشت .

محصولات لاغری معجزه آسا هیچ کار قابل توجه برای شما انجام نمی دهند .حال برای اینکه بخواهید میزان متابولیسم خود را افزایش دهید در ابتدا باید تعریف آن را بدانید .

متابولیسم چیست ؟

متابولیسم بدن ، فرایندی است که از طریق آن کلیه مواد مغذی که از طریق رژیم غذایی دریافت کرده اید به انرژی تبدیل می شود و این انرژی صرف انجام تمام اعمال و عملکردهای حیاتی بدن می‌شود .

متابولیسم

میزان متابولیسم بدن هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است این مسئله بستگی به ۳ عامل اساسی دارد .

  • ترموژنز ورزش : هر چه بیشتر ورزش کنید کالری بیشتری میسوزانید و میزان چربی سوزی بدن شما بیشتر می‌شود .
  • اثر ترموژنیک مواد غذایی : بدن شما برای هضم و جذب مواد مغذی اصلی ( کربوهیدرات ها ،پروتئین ها ، چربی ها ) کالری می سوزاند .
  • متابولیسم پایه : مقدار انرژی که بدن شما در شرایط عادی و در حال استراحت مصرف می‌کند .

کالری چیست ؟

کالری یعنی محاسبه مقدار انرژی موجود در غذاهایی که در طول روز مصرف می کنید . اگر نسبت به مقدار کالری موجود در غذاها آگاهی یابید می توانید بین میزان انرژی که وارد بدن خود می کنید و انرژی که مورد استفاده قرار می دهید تعادل ایجاد کنید . این آگاهی می تواند برای حفظ وزن مناسب شما نقش کلیدی ایفا کند .

نوشیدن آب

دریافت کالری کافی برای ادامه زندگی ضروریست ، زیرا انجام فعالیت های حیاتی بدن چه در زمان فعالیت و چه در زمان استراحت و خواب به دریافت کالری مناسب شما وابسته است .

اگر در دریافت همین کالری حیاتی از طریق رژیم غذایی خود زیاده روی کنید دچار اضافه وزن و چاقی خواهید شد .
بنابراین اگر هدفتان کاهش وزن و چربی سوزی است باید میزان کالری دریافتی خود را به دقت کنترل کنید و کاهش دهید . البته این محدودیت دریافت کالری باید توسط یک مشاور و متخصص تغذیه برای شما تنظیم شود تا خدای ناکرده دچار عوارض ناشی از رژیم های غیر اصولی نشوید .

کالری سوزی کمک به چربی سوزی

این حالت زمانی اتفاق می افتد که بدن شما کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی اش از مواد غذایی را استفاده کند . این تعادل منفی انرژی در واقع همان راز اصلی برای چربی سوزی و لاغری است .

در واقع اگر شما چاق هستید و یا اضافه وزن دارید و می خواهید وزن کم کنید برای چربی سوزی بیشتر باید زیر نظر متخصص و یا کارشناس تغذیه یک رژیم کم کالری داشته باشید و در کنار آن فعالیت بدنی خود را افزایش دهید تا میزان کالری دریافتی خود را از این طریق کاهش دهید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فروشگاه اينترنتی
فروشگاه اينترنتی
4 سال قبل

مدیریت کردن تغذیه می تواند تاثیر خوبی را در چربی سوزی بصورت طبیعی داشته باشد بدون آنکه جسم خود را زیاد اذیت نمود .. و در کنار تغذیه ورزش و داشتن فعالیتهایی که بتواند اندام را درگیر نماید و تاثیر خود را در ناحیه مورد نظر داشته باشد.. مقاله ای بی نظیری بود

ترانه
ترانه
6 سال قبل

با تشکر از شما و سایت پر بار و مفیدتون

سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
پاسخ به  ترانه
6 سال قبل

خواهش می کنم دوست عزیز نظر لطف شماست

لاغری سریع
لاغری سریع
6 سال قبل

ممنون از مطالبتون لطفا برای لاغری سریع هم مطلب بذارید

سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی
پاسخ به  لاغری سریع
6 سال قبل

سلام ممنون از توجه شما . چشم حتما در این مورد هم مطلب میذارم