بهترین صبحانه برای افراد دیابتی چیست ؟

بهترین صبحانه دیابتی چه نوع صبحانه ای است ؟

وعده صبحانه بهترین وعده برای افزایش مصرف فیبر از طریق مصرف نان های سبوس دار و سبزیجات در افراد دیابتی است . انتخاب گزینه‌های صحیح غذایی در وعده صبحانه ، علاوه بر این که سوخت و ساز بدن را در تمام طول روز بالا می‌برد ، راهی مناسب برای کنترل قند خون در افراد مبتلا  به دیابت است .

بهترین صبحانه برای افراد دیابتی‌ صبحانه‌ای است که در آن از نانهای سبوس دار استفاده شود . مصرف انواع نان های تهیه شده با آرد سفید برای افراد دیابتی مناسب نیست و می تواند باعث افزایش سریع قند خون بعد از صرف غذا شود .

خیلی از افراد مبتلا به دیابت از ما می پرسند که آیا می توانند از انواع نان های جو استفاده کنند ؟ پاسخ مثبت است اگر در نان جویی که استفاده می کنید از عصاره مالت استفاده نشده باشد مصرف آن در وعده های غذایی از جمله صبحانه بلامانع است .

همینطور خیلی خوب است که افراد دیابتی در وعده صبحانه خود از سایر مواد غذایی فیبر دار مثل خیار و گوجه فرنگی استفاده کنند . فیبر موجود در سبزیجات باعث می شود که قند خون شما بعد از صبحانه به تدریج بالا رود و همینطور زمان سیری را افزایش می دهد . بنابراین شما دیرتر گرسنه می شوید و تمایل به خوردن غذا پیدا می کنید .

وعده صبحانه را هیچگاه حذف نکنید

صبحانه دیابتی
صبحانه دیابتی

حواستان باشد هیچگاه به بهانه لاغر شدن یا کنترل قند خون وعده صبحانه را حذف نکنید . تحقیقات نشان می‌دهد صرف نظر کردن از صبحانه باعث ابتلا به چاقی و مقاومت بیشتر به انسولین می‌شود . مطالعات دیگر تایید می‌کنند که افرادی که صبحانه می خورند بهتر می‌توانند در برابر غذاهای چرب و پرکالری مقاومت کنند . هدف از خوردن صبحانه در دیابتی‌ها ، کنترل بهتر قند خون و جلوگیری از پرخوری در طول روز است .

صبحانه را در منزل تهیه و میل کنید

اگر دیابت دارید ، از رستوران‌ها برای خوردن صبحانه استفاده نکنید. یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه همیشه در خانه قابل دسترس است . یک صبحانه سبک می‌تواند شامل کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم به علاوه پروتئین باشد و نزدیک به 1000 کالری به بدن شما برساند .

چای دارچین ، چای مناسب برای دیابتی ها

چای دارچین و دیابت
چای دارچین و صبحانه دیابتی

دارچین بهترین گزینه برای کاهش قند خون است و اضافه کردن آن به چای یا قهوه برای کنترل و مدیریت دیابت می‌تواند مفید باشد .

غلات کامل را همراه میوه ها بخورید

یک وعده غلات کامل حداقل 5 گرم فیبر به بدن شما می‌رساند . مصرف منظم غلات باعث کاهش وزن می‌شود . استفاده از غلات کامل به همراه میوه‌های تازه مانند توت فرنگی یا زغال اخته یک رژیم دیابت پسند به شمار می آید .

بلغور جوی دو سر بهترین گزینه

بلغور جو دو سر
بلغور جو دو سر و صبحانه دیابتی

بلغور جوی دو سر یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه برای دیابتی‌ها است . در هر فنجان آن 4 گرم فیبر وجود دارد که باعث کنترل ‌قند‌ خون می‌شود . مطالعات نشان داده است که مصرف یک فنجان بلغور جو برای 5 تا 6 بار در هفته ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 39 درصد کاهش می‌دهد .

دانه کتان را فراموش نکنید

بذر کتان به کاهش گلوکز خون و در نتیجه بهبود وضعیت بیماران دیابتی کمک می‌کند . بذر کتان همچنین اثرات ضد‌ التهابی دارد و سطح اسید چرب امگا 3  در سرم خون را افزایش می‌دهد. این بذر می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی و به اشکال کپسول روغنی ، آرد یا دانه کامل مورد مصرف روزانه قرار گیرد .

شیر و ماست کم چرب ، به بهبود سطح انسولین کمک می کند

شیر علاوه بر این که حاوی کلسیم و ویتامین دی بالا است خطر ابتلا به سندرم متابولیک یعنی مجموعه ای از علائم که منجر به دیابت و بیماری های قلبی می‌شوند را کاهش می‌دهد . ویتامین دی موجود در محصولات لبنی کم چرب همچنین با کاهش میزان کلسترول و بهبود سطح انسولین در ارتباط است .

اگر دیابتی هستید همین الان می توانید برای دریافت رژیم آنلاین اقدام کنید .

[us_btn link=”url:https%3A%2F%2Fchizaridiet.com%2Fdiet-form%2F||target:%20_blank|” align=”center” style=”7″ label=”رژیم غذایی دیابتی میخواهم” custom_width=”200px” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22font-size%22%3A%2218px%22%7D%7D”]

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها