کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر با شیردهی

یک مطالعه جدید نشان می دهد خطر ابتلا به آلزایمر در مادرانی که شیرده هستند پایینتر از زنانی است که در عمر خود سابقه شیردهی نداشته اند و هرچه دوره های شیردهی طولانی تر باشد  ، تاثیر آن بر کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر بیشتر می شود .

کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر
کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر

آلزایمر شایعترین اختلال شناختی در دنیا می باشد و هم اکنون 35 میلیون نفر در سرتاسر دنیا به آن مبتلا می باشند.

در آینده نیز انتظار میرود این تعداد در کشورهای کم درآمد و با درامد متوسط افزایش پیدا کند.

شاید اولین چیزى که درباره شیر دادن به ذهنتان مى‌رسد این نباشد، اما بد نیست بدانید که هرچه بیشتر، از سینه خودتان به نوزادتان شیر بدهید، خطر ابتلا به آلزایمر را کمتر مى‌کنید .

یک تیم تحقیقاتی در انگلیس ارتباطی بین شیردهی و کاهش ریسک آلزایمر در مادران یافتند. در این مطالعه ۸۱ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج آن در Journal of Alzheimer’s Disease به چاپ رسید .
به گفته محققین آلزایمر با مقاومت به انسولین در مغز در ارتباط است که برخی دانشمندان آن را تیپ ۳ دیابت می نامند .

شیردهی و کاهش خطر آلزایمر
شیردهی و کاهش خطر آلزایمر

شیردهی می تواند تحمل به انسولین را در زنانی که در طی دوران بارداری دچار مقاومت به انسولین و دیابت بارداری شده بودند، بهبود بخشد.
هرچه دوران شیردهى طولانى‌ترى داشته باشید، احتمال ابتلا به آلزایمر کمتر می شود .

تحقیقات نشان مى‌دهند که این کار ، حتى در افرادى که سابقه خانوادگى آلزایمر دارند ، نیز عملى است و احتمال بروز آلزایمر را در او کاهش مى‌دهد .

در این تحقیقات همچنین مشخص شد که زنانی که بارداری های متعدد را تجربه می کنند بدون اینکه دوران شیردهی کاملی داشته باشند ، ممکن است دچار اختلال تحمل گلوکز شوند، بنابراین طبق مطالعات این زنان نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند .

دانشمندان امیدوارند که شیردهى یکى از راه‌هاى ریشه‌کن کردن آلزایمر در آینده‌اى نزدیک باشد .

دانشمندان همچنین معتقدند که با عمل شیردهى، میزان هورمون پروژسترون موجود در بدن مادر کاهش مى‌یابد که این امر باعث افزایش حساسیت مغز نسبت به هورمون استروژن مى‌شود  . این واکنش‌هاى هورمونى خود به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک مى‌کنند.

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها