آلرژی به شیر گاو چیست و چه علائمی دارد ؟

آلرژی به شیر گاو شایع ترین حساسیت غذایی در کودکان  است که در اثر خوردن شیر گاو و یا در اثر مصرف شیر خشک تهیه شده از آن و یا تغذیه با شیر مادری که از شیر گاو یا سایر محصولات گاوی استفاده کرده است در کودک ایجاد می شود .

در ایران هم شیر گاو شایع ترین ماده حساسیت زا در تمامی گروه های سنی به ویژه در کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به حساسیت غذایی است .

مطالعات مختلف اپیدمیولوژیک نشان می دهد که آلرژی به شیرگاو در ۲.۵ درصد اطفال و ۰.۹ درصد از جمعیت عمومی دیده می شود ( بنابراین نباید توقع داشت که مصرف شیرگاو در تمام کودکان همراه با عارضه باشد ) .

معمولا تحمل در سنین ۳ تا ۵ سالگی اتفاق می‌افتد هر چند بنظر میرسد سن تحمل رو به افزایش است . با افزایش سن کودک احتمال بروز آلرژی کمتر می شود و از ۵ سالگی به بعد احتمال آلرژی بسیار کمتر می شود .

تعریف آلرژی

آلرژی یعنی یک واکنش التهابی نا به جا نسبت به یک ماده خارجی به نام آلرژن است . علائم آلرژی می تواند در ارگان های مختلف بدن اتفاق بیفتد و عامل آن واکنشی است که سیستم ایمنی بدن نسبت به آن ماده خارجی از خود نشان می دهد .

آلرژی پوستی به پروتئین گاوی

هر نوع واکنش با دخالت سیستم ایمنی نسبت به  پروتئین های شیر گاو را حساسیت به شیر گاو می گوییم . در شیر گاو تا کنون بیش از ۲۰پروتئین آلرژی زا شناخته شده که برخی آلرژی زایی بیشتر و برخی آلرژی زایی کمتر دارند . پروتئین های شیر گاو در ۲ گروه عمده کازئین و پروتئین وی قرار می گیرند . پروتئین کازئین آلفا S1 در شیر گاو اغلب عامل بروز این نوع آلرژی می باشد .

نکته بسیار مهم افتراق آلرژی به شیر گاو از عدم تحمل شیر گاو است

عدم تحمل شیر به دلیل کمبود ارثی آنزیم لاکتاز اتفاق می افتد و در نژاد ایرانی هم بسیار شایع است .

آلرژی به پروتئین شیر گاو اغلب در سن شیرخوارگی و کودکان زیر ۵ سال تظاهر پیدا می کند . خوشبختانه این مشکل با بزرگ شدن کودک بهتر میشود و کودک می تواند شیر را تحمل کند .

در حالیکه عدم تحمل ارثی قند شیر یا کمبود آنزیم لاکتاز معمولا تظاهرش دیرتر و در دوران نوجوانی و بزرگسالی است .

عدم تحمل شیر چگونه به وجود می آید ؟

عدم تحمل شیر گاو

مزه شیرین شیر به خاطر وجود قند لاکتوز در شیر است  و این قند در روده باریک ما توسط آنزیم هایی به نام لاکتاز که در پرز روده است شکسته می شود و به قند های ساده و قابل جذب گلوکز و گالاکتوز شکسته می شود .

وقتی این آنزیم لاکتوز کم باشد قند لاکتوز به صورت دست نخورده به روده بزرگ می آید و باعث ایجاد ۲ مشکل می شود .

اول اینکه با فشار اسمز آب را به روده بزرگ می آورد و باعث ایجاد درد شکمی و اسهال می شود و دوم اینکه این قند دست نخورده لاکتوز که تجزیه نشده ، توسط باکتری های طبیعی روده بزرگ تخمیر شده و باعث ایجاد گاز ، نفخ شکمی ، درد و کرامپ  می شود.

تفاوت عدم تحمل لاکتوز و آلرژی نسبت به شیر گاو

  • آلرژی به شیر به علت آلرژی به پروتئین شیر رخ می دهد . در حالیکه عدم تحمل لاکتوز مربوط به عدم توانایی تجزیه قند شیر (لاکتوز) در دستگاه گوارش است .
  • آلرژی به شیر نه تنها بر دستگاه گوارش اثر می گذارد بلکه پوست و دستگاه تنفس را نیز مبتلا می کند. عدم تحمل لاکتوز عمدتا فقط دستگاه گوارش را درگیر کرده و باعث علائمی مانند نفخ و اسهال می شود .
  • آلرژی به شیر در اغلب موارد در شیرخواران است ، در حالیکه عدم تحمل لاکتوز در سنین بالاتر دیده می شود .
  • آلرژی به شیر می تواند حیات فرد را تهدید کند ، اما عدم تحمل لاکتوز گرچه آزار دهنده است ولی خطرناک نیست .
  • در عدم تحمل لاکتوز بیماران با مصرف شیر های بدون لاکتوز مشکلشان حل می شود و اگر این افراد به میزان کم شیر مصرف کنند معمولا دچار مشکل زیادی نمی شوند . در حالیکه در آلرژی به شیر گاو درمان قطع شیر می باشد .

در شیرخواران زیر ۶ ماه مبتلا به آلرژی نسبت به شیر گاو مصرف شیر توسط مادر نیز ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در آنها شود .

وجود خون در مدفوع شیرخوار مبتلا به آلرژی شیر گاو

وجود خون در مدفوع شیر خوار

یکی از علائم آلرژی به شیر گاو و کلا آلرژی های غذایی در کودکان زیر ۱ سال دفع رگه خون در مدفوع است .

پزشک زمانی به آلرژی مشکوک می شود که طفل کاملا سرحال است ، تب ندارد ، استفراغ ندارد و مادر عنوان می کند که بعضا در مدفوع نوزادم  رگه خون می بینم .

در این مواقع ۲ تشخیص مهم مطرح است . یکی مسئله فیشرها یا ترک های مقعد است که در کودکان شیرخواری که موقع دفع زور می زنند این مسئله بیشتر دیده می شود که در معاینه معمولا مشخص می شود .

دومین تشخیصی که مطرح است آلرژی غذایی به خصوص آلرژی به شیر گاو است و اگر پزشک مدتی مصرف شیر گاو را توسط مادر قطع کند و علائم شیرخوار برطرف نشود مسائل دیگری مثل حساسیت به پروتئین گندم مطرح می شود .

آیا کودکی که به شیر گاو حساسیت دارد باید مکمل کلسیم دریافت کند ؟

در کودک شیرخواری که حساسیت به شیر گاو دارد نیازی به دریافت مکمل کلسیم نیست چون کلسیم مورد نیاز خود را  از طریق شیر مادر دریافت می کند . اما مادر چنین کودکانی که از مصرف شیر منع می شوند باید روزانه ۱ عدد مکمل کلسیم دریافت کنند .

مکمل کلسیم

اما در مورد کودکانی که بعد از سن شیرخواگی همچنان علائم حساسیت به شیرگاو را از خود نشان می دهند .

واقعیت این است که در کوتاه مدت نیاز به دریافت مکمل ندارند و استفاده از سایر مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، کاهو و … و انواع مغزها و میوه هایی مثل پرتقال و … می توانند کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنند .

اما اگر کودکی به اندازه کافی از این مواد غذایی استفاده نمی کند می تواند زیر نظر پزشک از مکمل کلسیم استفاده کند .

آیا کودکی که به شیر گاو حساسیت دارد می تواند از شیر گوسفند استفاده کند ؟

خیر ۵۰ درصد کودکانی که به شیر گاو حساسیت دارند نسبت به پروتئین های شیر گوسفند هم آلرژی دارند و نمی توانند آن را تحمل کند .

ضمنا بین ۱۳ تا ۲۰ درصد از کودکان آلرژیک به شیرگاو ، آلرژی به گوشت گاو نیز دیده میشود ( ممکن است در فرهنگ عامه این علاپم آلرژی به طبع و مزاج نسبت داده شود ) . در چنین مواردی فرآیند حرارتی طولانی‌تر گوشت گاو ( پختن زیاد ) احتمال آلرژی را کمتر می کند .

چقدر بعد از مصرف شیر گاو علائم آلرژیک ظاهر می شود ؟

آلرژی به شیر گاو

اینکه چقدر طول می کشد که بعد از خوردن شیر گاو علائم حساسیت ظاهر شود در افراد مختلف بسیار متغیر است .

بعضی از آلرژی ها شروع شان زودرس است یعنی تقریبا در همان نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بعد از مصرف پروتئین شیر گاو کودک علامت دار می شود مثلا خارش پوستی پیدا می کند یا کهیر میزند و یا استفراغ می کند .

برخی کودکان۶ – ۸ ساعت و بعضا تا ۲۴ ساعت بعد علائم خود را نشان می دهند . مثلا کودک در مدفوعش رگه خونی دفع می کند و یا سینه اش خس خس می کند و یا دچار اگزما و خشکی پوست می شود .

حتی در برخی کودکان علائم می تواند تا ۴۸ ساعت بعد خود را نشان دهد ، مثل کودکانی که یبوست مزمن ، ریفلاکس و یا کم خونی دارند . علایم حساسیت به شیر گاو بسیار پیچیده و مبهم است .

حساسیت به پروتئین گاوی تا چه سنی ادامه دارد ؟

این نوع آلرژی در حدود ۹۰ درصد  تا سن ۶ سالگی کودک به طور کامل برطرف می شود . ۵۰ درصد از نوزادان هم تا سن یک سالگی می توانند پروتئین گاوی را تحمل کنند و مشکلشان برطرف می شود و تا سن ۳ سالگی ، بیش از ۷۵ درصد از کودکان دیگر علائمی از خود نشان نمی دهند .

بنابراین همانطور که ملاحظه می کنید هر چه سن کودک بیشتر می شود به تناسب احتمال برطرف شدن علائم آلرژِی به پروتئین گاوی نیز بیشتر می شود .

توجه داشته باشید اگر در حال حاضر نوزادتان از شیر خشک های بدون پروتئین گاوی استفاده می کند و یا مادر با رعایت رژیم غذایی بدون پروتئین گاوی نوزاد را تغذیه می کند این رویه را باید حداقل تا 1 سالگی نوزاد ادامه دهید و رعایت کنید . بعد از یک سالگی با اضافه کردن تدریجی محصولات گاوی به برنامه غذایی نوزاد میزان تحمل او را محک بزنید .

علایم بالینی آلرژی به پروتئین شیر گاو :

  • گوارشی : استفراغ مکرر ، اختلال وزن ، درد شکم ، اسهال آبکی و اسهال حاوی خون و بلغم ( موکوس )
  • پوستی : کهیر، ورم آلرژیک ، خشکی پوست ، خارش
  • تنفسی : سرفه ، خس خس سینه ، گرفتگی بینی ، عطسه
  • سیستمیک : آنافیلاکسی ، شوک

رژیم غذایی برای درمان آلرژی به شیر گاو

رژیمی که در این مواقع داده می شود برای مدت ۱ – ۲ سال است . چون همانطور که اشاره شد آلرژی به شیر گاو معمولا بعد از ۱ سالگی برطرف می شود .

در شیرخواران شیر مادر خوار مبتلا به آلرژی به شیر گاو ، نباید شیردهی توسط مادر به هیچ وجه متوقف شود بلکه باید مادر تا زمانی که پزشک به او پیشنهاد می کند از مصرف محصولات گاوی به طور کامل پرهیز کند.

این منع مصرف علاوه بر شیر شامل : ماست ، دوغ ، پنیر خامه ، کره ، بستنی و نیز سایر محصولات غذایی که در آنها از شیر خشک و یا پودر آب پنیر استفاده شده نیز می شود .

پیش از خرید محصولات غذایی، از مواد تشکیل دهنده شان آگاه شوید و برچسب مواد غذایی را بخوانید . از شیر برای تهیه محصولات زیر استفاده می شود :

  •  لاکتوز، شکر شیر، شیر خشک، پروتئین شیر، شیر اصلاح شده
  •  پروتئین آب پنیر، آب پنیر هیدرولیز جامد و مواد فله آب پنیر
  • لاکتوز و لاکتالبومین
  • شیر خشک بدون چربی، شیر جامد بدون چربی
  • شیر خشک بدون چربی، مواد جامد شیر بدون چربی و چربی کره

در برخی موارد این حساسیت گوشت گاو و یا گوساله را نیز شامل می شود .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
179 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وحید
وحید
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۰ سالشه نوزاد که بود شب تا صبح گریه میکردوموقع اجابت مزاج توی مدفوع خون بود واینکه مقعدی ملتهب وزخمهای خیلی ریز داشت که با پماد کالاندولا جواب میداد خوب میشد ولی دل دردها همیشه بود وزخمها هم دوباره بعد از مدت‌ها وجودی که ریز بودن پیداشون میشدوقتی نوزاد بود به خاطر زردی بستری شد که دکتر تشخیص داد که به خاطر زیادی نمیدونم کدوم گلبول آزمایش بگیری ازش بعد از آزمایش دکتر با وجود نداشتن هیچ علائمی به جز جولای ریز صورت واداشتن تب و،…..تشخیص حساسیت به فرآورده های گاوی رو داد وگفت اکثرا تاقبل ۶ سالگی ونهایتا قبل ۹ رفع میشه اما هنوز پسرم این حساسیت داره وتوی کلونسکوپی واندوسکوپی التهاب در روده ومعده مشهود بود با وجود اینکه قبلش به خاطر اسهال خونی که توی منطقه ما بین بچه ها شایع شده بود یک هفته بستری بوده وآزمایش سلیاکمنفی وسیستم ایمنی بدون مشکل وکمی عفونت در رودها وبعد از مرخص شدن هم دارو می‌گرفت ولی باوجود مطرح کردن اینکه بچه ام به فرآورده های گاوی حساسیت داره دکتر منعش نکرددلیلش اینکه ۹تا ۱۰ سالشه ورفع شد.ولی بعد از کلونوسکوپی واندو دکتر فراوردهای گاو را به مدت سه ماه منع کرده الان اجابت مزاج مشکل نداره ولی پسرم گوشت قرمز وماهی لب نمیزنه ولاغرم هست وزن وقدش نسبت به همسن وسالاش مشکل داره ومن از این بابت نگرانم با وجود حساسیتش وهم اینکه به بعضی غذاها علاقه نداره لطفا راهنمایی کنید

عاطفه
عاطفه
1 سال قبل

سلام، پسرم شش ماهه اس، از سه ماهگی که اسهال شد دکتر تشخیص داد آلرژی به پروتئین گاوی داره البته خونی نبود، آزمایش مدفوع هم یک ماه بعدش داد بازم گفت آلرژیه. هیچ مشکلی نداره فقط از اون زمان تا حالا شب ها خیلی زیاد از خواب بیدار میشه و سر و صورتش رو میماله، روزا هم زیاد نمی خوابه سر نیم ساعت بیدار میشه، منم رژیمم رو رعایت می کنم، غیر از محصولات گاوی بقیه غذاها رو هم امتحان کردم ببینم بهشون حساس هست یا نه‌، از شیره انگور و گردو و خرما و خیلی چیزا، اما خوابیدنش هیچ فرقی نکرد. دکترش براش سیموسد و نئوتادین تجویز کرد اما تأثیری نداره، همزمان با شروع حساسیتش پروسه دندان در آوردنش هم شروع شد، حالا واقعا موندم علت بی خوابیش از چیه، ممنون میشم راهنماییم کنید.

زهراسلیمی
زهراسلیمی
1 سال قبل

سلام. دخترم سه سال و سه ماهشه حدود ۶ماهه که متوجه رفلاکسش شدیم ولی حس میکنم از نوزادی داشت ولی ۶ماهه دارو میدم ۵ماه داذو دادم یه ماه دکتر قطع کرد خوب بود سرماخورد بدتر شد دوباره دکتر بهش اس امپرازول و نیوتادین و شربت کلسیم و رژیم غذایی داد چون تشخیص حساسیت غذایی داد حدود ۵_6 روز دارو دادم صورتش خارش گرفت حالا داروشو قطع کردم خارشش نمیوفته دکتر سیتریزینم داد حس میکنم با اون خارشش بیشتر میشه بدون دارو کمتره ولی تموم نمیشه چرا اینجور شده دیگه دارو هم هیچی نمیدم فقط غذاشو مراعات میکنم ولی خارش صورتش تموم نمیشه

راضیه
راضیه
1 سال قبل

درضمن خانم دکتر، دخترم شیر مادر میخوره… دکتر همون موقع تشخیص آلرژی بهم گفتن ک باید لبنیات رواز رژیم غذاییم حذف کنم، ک من حذف کردم… خداروشکر همخوب بود…. فقط با شروع غذایی دچار چالش و ابهام شدم… نمیدونم ب جای کره باید چی بریزم ک دخترم پوره اش سفت نشه و دچار یبوست نشه،
و اینکه توی فرنی و پوره اس از شیر خودممیدوشم میریزم، بنطر شما خوبه؟

تشک برقی
تشک برقی
پاسخ به  راضیه
1 سال قبل

میتونید کره نباتی بدیید، کره گیاهی

راضیه
راضیه
1 سال قبل

سلام خانم دکتر عزیز… اول تشکر میکنم بابت توضیحات عالی و کاملتون… من یک دختر شش ماهه دارم، دوماهگی با آزمایش مدفوع دکترش تشخیص آلرژی دادن(البته الان ک مطلب شما رو خوندم یادم اومد ک اره یکبار هم درمدفوعش رگه خونی دیدم ولی چون دیگه تکرار نشد، حساس نشدم روش)
دکتر گفتن از پنج ماهگی گفتن ک غذای کمکی شروع کنم، حالا باید پوره سبزیجات بدم، داخل پوره سبزیجات یکبار کمی کره گوسفند و یکبار هم کره گاو ریختم، حالا خیییلی بیقرار شده و دچار سوختگی پا شده… بنطر شما باید چکار کنم؟
خداروشکر کهیر و دونه قرمز و… نداره، فقط بیقراره و سوختگی پا داره… بنطر شما برای سوختگی پاش چکار کنم ک زودتر خوب بشه و اذیت نشه؟ و اینکه ب جای کره چی توی پوره سبزیجات بریزم؟

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام خانم دکتر دختر من 6 روز دیگه دو ماهه میشه 28 روزش بود با علائم سرما خوردگی سرفه شدید و خس خس سینه و درست شیر نخوردن بردیمش بیمارستان 5 روز بستری بود و گفتن مشکوک ب حساسیت ب پروتئین گاوی هست من تا قبل از این تشخیص همه نوع لبنیات میخوردم ولی هیچ علائمی نشون نمی‌داد یک بار شیرعسلی گاوی خوردم فردای اون روز کل بدن دخترم کهیر زد ب خصوص ناحیه تناسلیش الان یک هفته اس کلا هر چیزی ک لبنیات گاوی باشه و گوشت گاو و تخم مرغ رو حذف کردم ولی مدفوعش سبز هست اکثرا ولی رگه خونی نداره باید چیکار کنم ک کلسیم بدن خودم کم نشه و اینکه میشه از فرآورده های بز استفاده کنم؟؟

اوین
اوین
1 سال قبل

سلام ممنونم از پیج پربارتون صدها سایت وصفه گشتم هیچ کدوم اندازه این صفه شما پربار ومفید وکارا نبود وانقددقیق ب سوالات پاسخ میدین اجرتون باالله❤
دخترم دوسال و یک ماهشه از بدو تولد ریفلاکس داشت رژیم گرفتن سفت وسخت هرچند بی تاثیر بود چون کولیک و یبوستم داشت وفتق ناف…سونو داددیدیم رفلاکس پنهان داره یدوره نکسیوم وداروینا خورد ب تشخیص اشتباه دکتر دیگه گف فتقشه ن رفلاکس دارو قط شد و رژیم ازاد…دیدیم بدتر شد استفراغای مکرر داشت و بی قراری شدید وشبوروز نخابیدن و 18ماهگی شیرمو قط کرد چون اصلا غذا نمیخورد و دائم یبوستم داشت…اما باز نخوزد تاشیر گاو میدادم بهش غافل ازینکه حساسیت داره بهش تاحدیکه روزی یک لیتر شیرمیخورد وابمیوه. حالش بدترشد این دوسال یشب یادم نمیاددوساعت پشت سر هم خابیده باشم افسردگی گرفتم ویشدت عصبی…گف رفلاکسش شدیدتر برگشته..نکسبوم دارو داد و هرچیکه شیر گاو توش بودقط کردیم همینکه قط کردم وزن کم کرد بااینکه غذامیخورد اشتهاشم خوب شد اما وزن نمیگیره و و شباهمچنان بی قرار..نمیدونم چکارکنم فقط میوه سیب وموز وگلابی میدم غذامرغ وبرنج وسوپ ….خسته شدم لطفا راهنمایی کنید طب سنتی هم رفتن عرق پنیرک داد بهش ندادم…چیا براش بده ندم چون الرژی فک کنم ب خیلی چیزا داره ادویه وترشیجات ومرکبات ولبنیات و کامل مغزهارو حذف کردم.. ایالازمه کلسیم بدم چون خیلی ضعیف شده ایا ارده و شیره خرما وانگور براش حساسبت میاره؟

مادر
مادر
پاسخ به  سارا چیذری
1 سال قبل

ببخشید ایشون میتونن بچه رو به متخصص آلرژی نشون بدند و از بچه تست آلرژی به مواد غذایی بگیرند بچه من علاوه بر پروتئین گاوی به کاکائو و روغن زیتون و کنجد و گوجه و چند تا چیز دیگه حساسیت داشت، بهترین کار آزمایش هست وقتی بچه هنوز عادی نشده

نجمه
نجمه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر، در موارد حساسیت به پروتئین گاوی ،آیا مادر میتونه کره گیاهی یا محصولات لبنی و گوشت گوسفندی رو استفاده بکنه ؟

نسیم
نسیم
1 سال قبل

سلام.من پسرم تازه رفته تو 6 ماه و به پروتئین گاوی حساسیت داره.اول یه سوال من حواسم به ترکیبات شکلات کره ای نبود و خوردم به نظرتون مشکلی پیش میاد.سوال دوم پسرم قبل از قطع لبنیات مدفوع شل و سبز و آبکی داشت.تعداد مدفوع کردنش در روز بیشتر از 8 بار بود.الان تعدادش به 3 بار بعد از قطع لبنیات رسیده ولی همچنان شل و آبکی هستش.به نظرتون مشکلی حل شده یا همچنان به چیزهای دیگه حساسیت داره؟

مامان نیلا
مامان نیلا
1 سال قبل

سلام خانم دکتر،خسته نباشید،دخترم ۳ماه و نیم داره،رفلاکس داره ک اس امپرازول مصرف می‌کنه.
اینجوریه که۲،۳،یا۴روز شکمش کار نمیکنه بعد یه روز که کار می‌کنه ۲یا۳بار کار میکنه،مدفوعش هم تقریبا سبز و خیلی روان و بلغمی هست.موقع شیر خوردن خیلی اذیته و دست و پا میزنه،خودشو جمع میکنه،خواب خیلی سبکی داره.نفخ و کولیک هم داشت ک الان چند وقته که کولیکش خوب شده،اما خیلی باد از شکمش خارج میشه،دو ماهگی آزمایش مدفوع داد خون توی مدفوعش نیست،اما دکتر گفت ب پروتین گاوی حساسیت داره،هرچند من قبلش هم مصرف نمیکردم،الان گاهی یه کیک میخورم ک ببینم تفاوتی میکنه،اما چ بخورم چ نه،مدفوعش همونه.هیچ علامت دیگه ای ندارم.ممنون از پاسخگویی شما

نرگس
نرگس
2 سال قبل

سلام خانوم دکتر
دختر من 37روزشه باعلایم سرماخوردگی خزخز سینه وعطسه و سرفه و بینی کیپ دخترمو بردم متخصص گفتن آلرژی پروتئین گاوی داره خودمم آلرژی فصلی و آسم دارم. شیرم رو میخوره باهر مک زدن با گریه شیرمیخوره وتنفسش خیلی مشکله با عاروق گیری هم کمی بالامیاره ووقتی می‌خوابه هی کش میاره خودشو نق میزنه باید چکارکنم خیلی ناراحتشم

علیرضا
علیرضا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید. پسرم نزدیک چهارسالشه و به پروتیین گاوی حساسیت داره. همش شکمدرد داشت و آزمایش کالپروتکتین شد 17 و دکتر گفتن آلرژی غذایی هست و لبنیات و گوشت و…. تا سه ماه حذف کردند. الان چندروزی هست دوباره میگه شکمم درد میکنه البته بهش آجیل دادم ممکنه به ان هم حساسیت داشته باشه؟ و اینکه سابقه شقاق مقعد داشت چندروز دستشوییشو نگه میداره میگه نمیرم سوز میگیره. و من نگاه کردم انگار مشکلی نبود و با پماد چرب کردم. و همیشه هر سه روز دستشویی میکنه و بسیار بدغذاست. ببخشید این آلرژی تا چه زمانی برطرف میشه؟ دکتر گفت بعداز سه ماه لبنیات رو شروع کن

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام. خسته نباشید. پسر من ۱۵ ماهشه. از شش ماهگی غذای کمکی شروع کردم و بعد کم کم غذای جامد دادم همیشه توی غذاش کره میریختم مشکلی نداشت. چند ماه بعد هم ماست بهش دادم بازم مشکلی نداشت. اما بیار بهش پنیر دادم بلافاصله دور دهانش و صورتش و زیر گردنش دونه و لکه های قرمز زد و بعد از نیم ساعت تقریبا خوب شد. توی سیزده ماهگی هم بهش خیلی کم شیر پاستوریزه دادم بازم جوش زد و خوب شد. هیچ علامت دیگه ای هم نداشت. بخاطر کرونا هنوز تست حساسیت نبردمش. و فعلا هیچ لبنیاتی بهش نمیدم. به نظرتون آیا آلرژی به پروتئین گاوی هست؟ شیر خودمو بهش میدم و با مصرف لبنیات من هم مشکلی نداشته.

محبوبه صباغی
محبوبه صباغی
2 سال قبل

سلام برای جبران کلسیم در مادر شیرده که نباید محصولات پروتئین گاوی بخوره باید چی بخوره به جای شیر گاو؟

مهنا
مهنا
2 سال قبل

سلام خسته نباشین ببخشید پسر من سه سال و نیمشه از نوزادی به پروتیین گاوی حساسیت داشت و تو مدفوعش رگه خون بود بنا به نظر پزشک لبنیات و حذف کردم و بعداز یک سالگی بهش لبنیات دادم البته اکثر اوقات بدنش دونه های ریز میزد ولی من فکر میکردم عادی هست. و خیلی به لبنیات علاقه داره. الان حدود هشت ماهه روزی یکی دوبار فقط یه لحظه میگه شکمم درد میکنه و سونو و آزمایش انجام دادم و نرمال بود. ممکنه هنوز به پروتیین گاوی حساسیت داشته باشه؟ چون همیشه شیر سرد و ماست محلی و گوشت گاو مصرف میکنه و دوست داره؟ اگه حساسیت داشته باشه و مصرف کنه خطرناکه؟ واین شکم دردش همه رو کلافه کرده

سعیده بطحایی
سعیده بطحایی
2 سال قبل

سلام من پسرم دوماه و دوروزشه قبل از چهل روزگی صورتش پر از دون های قرمز شد دکتر گفتن ب پروتئین گاوی حساسیت داره
من تقریبا رعایت کردم اما الان چند مدته ک توی مدفوع رگه های خونی زیادی میبینم و سه روزه که شیر میخوره وقتی سینمو میگیره بعد از چنددقیقه ول می کنه و شروع ب گریه میکنه و آروغ میزنه ک من احساس میکنم دردش میگیره و همین طوری یکی درمیون با آروغ بالا میاره دکتر گفتن احتمالا چیزی خوردم ک پروتئین گاوی توس بوده و حساسیتش شدید تر سده بنطر شما درسته؟
و همینطور ک وزن گیریش مشکلی نداره
اما سه روزه اینجوری شده
خیلی ام بیقرار شده

جانان
جانان
3 سال قبل

سلام خدمت شما،خسته نباشین،دخترم از دوماهگی تشخیص کولیت آلرژیک براش مطرح شد و من تا ۱۵ماهگی رژیم سخت رو رعایت کردم و خدا رو شکر بعد ۱۵ماهگی کم کم ک شروع ب خوردن لبنیات کردم دخترم بثورات پوستی یا اسهال نداشت و مبنی رو بر این گذاشتم ک حساسیتش رفع شده بعد از دو سالگی که شیر خودمو قطع کردم و شیر پاکتی بهش دادم یبوست هاش بدتر شد ک البته با روغن زیتون و دادن میوه کمی بهتر میشه،منتها درد شکم نفخ و یبوست همچنان پایدار هست،چند روزی هست ک دفع موکوس زیادی با وجود یبوست داره و درد شکم هم اکثرا بعد از مصرف غذا مخصوصا شیر داره،سوالم اینه آیا ممکنه حساسیت به پروتئن گاوی هنوز داشته باشه؟؟یا اینکه مربوط ب افزودنی های این شیرهای پاکتیه؟؟چه شیری بهش بدم این شیرهای پاکتی کلا خوب هست دادنش به بچه ها؟

شهین میرزایی
شهین میرزایی
3 سال قبل

سلام نوزاد من سه ماه پنج روزه حدود سه روزه چهار بار درروز مدفوع سبز ابکی میکنه دکتر میگه آلرژی داره راههای درمانش میخوام

Mahla
Mahla
3 سال قبل

سلام. دختر من 3سالشه. از یک سالگی به بعد چند ماهی بهش شیرگاو دادم اما متوجه علایم آنفلوآنزایی در دخترم شدم. به طوری که ماهی یک بار دکتر می بردمش و دکتر می گفت که عفونت سینه کهنه شده. من متوجه شدم وقتی شیر گاو بهش می دم این جوری میشه. تقریبا یک سال و نیمه که شیر گاو رو قطع کردم. الان که سه سالشه می خوام دوباره شروع کنم اما می ترسم که علایم دوباره برگردن. لطفا راهنمایی کنید.

اکرم لطفی
اکرم لطفی
3 سال قبل

سلام روز خوش پسر من ۲ماه و نیمش هست از دو ماهگی قوام مدفوعش آبکی شده تعدادش ۲ یا ۳ باره ولی خیلی شله.وزن پسرم هم خیلی خوبه ..ممکنه آلرژی به محصولا گاوی باشه.اشکال داره یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدید

نسرین
نسرین
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر دختر من هفت ماهشه ازشش ماهگی غذای کمکی روشروع کردم،بعدازخوردن فرنی وپوره،که داخلش شیر داره،دور دهانش لکه های قرمز میزنه که بعداز نیم ساعت ازبین میره،میخام بدونم تا چندسالگی این حساسیت میمونه وبه جای شیر چی میتونم استفاده کنم که جبران این کمبود روبکنه؟ممنون

ژیلا
ژیلا
4 سال قبل

سلام،
دختر من حدود 7 ماهش هست و از حدود 1 ماهگی با مراجعه به متخصص آسم و آلرژی کودکان متوجه شدیم که آلرژی به شیر گاو داره و من رژیم گرفتم و هیچگونه مواد لبنی و ترکیبات اون رو مصرف نکردم و دخترم بهتر شد و تا 3 ماهگی که دخترم بدلیل کم بودن شیر من وزن کافی نگرفته بود و دکتر شیر Neocate را تجویز کرد که بدلیل مزه بد این شیر دخترم زیاد مایل به خوردن اون نبود و با استفاده از وانیل شکری که در سایت neocate گفته بود کمی مزه آنرا تغییر دادیم و شروع به خوردن کرد ولی باز با اکره.
در حال حاضر حدود 7 ماهش هست و وزنش حدود 6 کیلو 900 گرم هست. وزن موقع تولد 3 کیلو بوده.
الان نگرانم که وزنش کافی نباشه و رشدش با مشکل مواجه بشه البته از ابتدای 5 ماهگی کمی غذا هم به وعده های روزانش اضافه کردم ولی تغییری در میزان وزن گیریش ایجاد نشده.
در حال حاضر حدودا هر 5 ساعت یکبار حدود 90 سی سی شیر می خوره و 2 وعده هم غذا به میزان 120 سی سی (گوشت + برنج + هویج + سیب زمینی) الان چکار میتونم بکنم که وزن گیریش بهتر بشه؟
طبق نمودار رشد همیشه روی خط زرد رنگ بوده ولی رشد قد و دوره سرش روی خط سبز.
با تشکر

پروین
پروین
پاسخ به  ژیلا
4 سال قبل

خیر دخترم خون در مدفوع نداره و نداشته.وزن گیریش خوب بوده وزن تولد ۲۴۰۰ بود ولی الان در ۶ونیم ماهگی۹کیلو هستش.چندتا دکتر عوض کردیم و تقریبا همشون تا بود میگفتن شیر خشک رک حذف کن و بعد گفتن محصولات گاوی رو از رژیم خودت حذف کن.
والا میخواستم با صلاح دید خودم ببرمش سونو ولی تو این شرایط میترسم.بنظرتون چکار باید بکنم؟
منظورتون از مشکلات دیگر گوارشی چیه؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

سلام ممنون میشم جواب منم بدین واقعا سردرگمم
دخترمن ۴ماه و ده روزشه یک ماهگی متوجه ریفلاکسش شدم یه مدت امپرازول دادم خیلی بهتر شد سرخود قطعش کردم تولدش ۳۳۰۰بود و قدش ۵۲ الان وزنش ۶۳۰۰هست وقدش ۶۴ از اول بخاطر کولیک و رعلاکسش کلا لبنیاتو کنار گذاشتم برای وزن کمش شیر پپتی دادم بعد ی مدت بدنش وصورتش دونه های قرمز زد و مدفوعش بلغمی بود بردم دکتر گفتن حساسیته شیر پپتی جونیور دادن الان تو این سن میتونم غذا براش شروع کنم؟برای قد ووزنش چیکارباید بکنم؟میشه زینک سولفات بهش بدم؟

پروین
پروین
4 سال قبل

با عرض سلام و ادب خدمت شما مشاور عزیز
من دختری شش ماهه دارم.از همون ابتدای تولد این بچه خواب ارام و طولانی نداشت.تا ۴ماهگی به صورت کمکی کنار شیر خودم شیر خشک هم میدادم که بعدا با تشخیص پزشک شیر خشک حذف شد.الان فقط شیر خودمو میخوره و من هیچ نوع پروتیین گاوی مصرف نمیکنم ولی دخترم همچنان در طول شب خواب اروم نداره.انگار که باید هر یک ساعت یبار بیدار بشه و شدیدا زور بزنه تا گاز رودش خارج بشه و دوباره بخوابه و این کار براش خیلی دردناکه به شکلی که شروع میکنه به گریه کردن.دکتر میگه به پروتئین گاوی حساسیت داره ولی من اون رو حذف کردم.یعنی به نظرتون مشکل از چیه؟ لطفا راهنمایی کنین.

مامان مایسا
مامان مایسا
4 سال قبل

سلام.دختر من پانزده ماهشه.از یکسالگی ک شیرخشک بهداشت تموم شده بهش شیر گاو میدم.چون ب شیرخشک ببلاک هم حساسیت داشت.بعد از یکماه متوجه کهیر روی شونش و تمام بدنش شدیم.از اونجایی ک به شیشه خیلی وابستس شیر گاو رو قطع نکردیم.تا الان ک همچنان رو شونش کهیر باقی مونده و بشدت بدغذایی می‌کنه و هیچی جز شیشه نمیخوره.البته بهش آب میوه میدم و تنها شب و نصف شب حدود پانصد سی سی شیر می خوره.یک دو هفته ای میشه ک یبوست هم گرفته و لب ب هیچ غذایی نمیزنه.ممنون میشم راهنماییم کنید با این کرونا میترسم برم دکتر.

پناهی
پناهی
4 سال قبل

باسلام و ممنون از پاسخگوییتون
پسرم 4ماهشه دکتر گفت آلرژی به پروتئین گاوی داره، ولی من فقط یکبار و به اندازه یک نقطه خون دیدم، رگه های خونی نبود. پسرم فقط گونه سمت چپش اگزما داره و با حذف شیر بدتر شده که بهتر نشده
و بهم گفت ماست میتونم بخورم و کرم آتوپیکس داده که تاثیری نداره
حالا به نظر شما آلرژی به پ گاوی داره؟؟و برای اگزما صورتش چیکارکنم؟

الهام
الهام
4 سال قبل

سلام پسر من دو ماه و بیست روزشه از اول تولدش خیلی زیاد استفراغ میکرد ولی وزن گیریش خوبه رانیتیدین هم بهش میدم ولی تاثیری نداشته، یبار هم چندتا جوش قرمز زیر چونه اش زد، میخواستم بدونم ممکنه آلرژی داشته باشه؟

احمدی
احمدی
4 سال قبل

پسر من هم همین مشگل را داشت ولی شیر خشگ …اپتامیل پپتی بهش دادم و الان هفت ماه است که استفاده میکنم. البته این شیر خیلی بد مزه و بد بو است که طبیعی است

عارفه
عارفه
پاسخ به  احمدی
3 سال قبل

سلام پسر سه ماه و نیمه دارم وقتی خوابش میاد نمیتونه بخوابه،موقع شیر خوردن یا همش خودشو عقب میکشه و نق میزنه یا هی خودشو دستو پاهاشو تکون میده که در هر دو صورت نمیخوابه اگرم آروم شد و خوابید خواب عمیق و آروم نداره یا تو خواب ناله میکنه یا همش تکون میخوره و زور میزنه و دست و پا میزنه که زور زدناش اکثرا دم صبح هست احتمالا کولیک نیست چون گریه شبانه نداره،چند وقتیه متوجه شدم زیر چونه ش جوش های ریز میزنه و گاهی به روی صورت و بینیش هم کشیده میشه و گاهی کلا محو میشه،شکمش دو سه روز درمیون کار میکنه چند وقت پیش کره مصرف کردم که انگار اسهال شد قطع کردم و بخاطر کارنکردن شکمش دوباره شروع کردم الان روزی ی بار کار میکنه و اسهال نشد،من کم و بیش لبنیات استفاده میکنم .هیچ علائم دیگه ای نداره مثل خون تو مدفوع خس خس سینه و ..با این وجود میتونه آلرژی باشه؟آیا آلرژی بدخوابی میاره؟درسته که تشخیص آلرژی برای بچه های ریفلاکسی سخته؟

مامان نیلا
مامان نیلا
پاسخ به  عارفه
1 سال قبل

سلام،خیلی وقته از پیام شما میگذره،اما الان دخترم دقیقا مثل پسر شماست،بااین تفاوت ک اصلا دونه هم نمیزنه،دکتر گفته حساسیت ب پروتیین گاو…خواستم ببینم مشکل پسر شما چی بود

نگین قهرمانی
نگین قهرمانی
4 سال قبل

با سلام و خسته نباشید.
من یک دختر ۲ ماهه دارم.از اول فقط شیر خشک میخوره.ببلاک میدادم که صورتش دچار اگزما شد و نفخ زیاد و رفلاکس داشت.به تشخیص پزشکش حساسیت به پروتئین گاوی داره و شیر ببلاک اچ آ میدیم.علائمش کمتر شده ولی بعد از گذشت یک هفته صورتش بازهم اگزما داره.میخواستم بدونم چقدر طول میکشه علائم حساسیت از بین بره؟

ویهان من
ویهان من
4 سال قبل

با سلام
پسرم از سه ماهگی با وجود رگه های خونی تشخیش الرژی به پروتین گاوی داشت که با رژیم کامل من خوب بود و رشد معمولی داشت نه چاق و نه لاغر تا یک سالگی که من دیگه شیر اصلا نداشتم و بچه وزنی نمی گرفت که شیر مادر قطع و شیر خشک ایزومیل شروع شد که از مقدار کم شروع شد بعد از تقریبا دوهفته مصرف با زیاد شدن مصرف شیر اسهال و بلغم شد که با تست مشخص شد به سویا و چیزای دیگه هم الرژی داره و شیر پپتی جونیور مصرف شد که با وجود این و رعایت باز بچه اسهال با رگه خون بود که شیر نئوکت شروع شد که همچنان اسهال وجود داره که با وجود کلونسکپی و تشخیص الرژی شدید و رعایت اون ماده های غذایی بچه هنوز بدنش دونه های قرمز می زنه و اسهال هست و الان تقریبا ۶ ماه این روند هست و واقعا نمی دونم چکار کنم و بچه هم از یک سالگی دیگه رشد وزنی و قدی نداشته با وجود اینکه در زمان مصرف شیر مادر خرما و ماهیچه گوسفندی و خیل غذاه های دیگه استفاده میشد و مشکلی نداشت ولی الان با مصرف هر کدوم حتی به مقدار خیلی کم اسهالش بیشتر میشه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم الانم حدودا چهار ماه زینک استفاده کرده چندین دوره پروبیوتیک و تقریبا یک ماه فولیک اسید

نسیبه
نسیبه
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

سلام وخسته نباشی
من دخترم ۱۱ ماهشه شبا خواب نداره هرنیم ساعت بیدارمیشه وزیاد گریه میکنه شیرخودمو میدم بهش ولی سیر نمیشه غذای کمکی بهش میدم بازم نمیخوره یه چندوقت میشه شیر موز پاکتی بهش میدم ولی الان شیر موزوهم نمیخوره یک هفته میشه شیرگاو شروع کردم به دادنش الان هم نفخ شکم داره هم سرفه میکنه هم سینه اش خس خس میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

آدرین
آدرین
4 سال قبل

سلام پسر من یک سال و پنج ماهش هستاز ابتدای تولدش در روز دو تا سه بار استفراغ داشت که دو ماه پیش دکتر شربت امپرازول ساختگی برای کودک داد و خوب شد ولی اصلا از 6ماهگی اصلا غذاهای سفت نمی خوره حتی تخم مرغ یا برنج. دو هفته هست که شروع کرده بودم به دادن حریره بادام با شیر گاو که دیدم هر از گاهی استفراغ میکنه و دکتر گفت که حساسبت هست و نباید بهش بدم میخواستم ببینم که خودم میتونم شیر بخورم یا نه ؟ و آیا بعد از خوب شدنش آیا امکان داره که بتونه دیگه غذاهای سفت بخوره یا نه چون الان اصلا غذاهای سفت و میوه نمیخوره و فقط سوپ میخوره و باید چکار کنم.

دلبان
دلبان
4 سال قبل

سلام و خسته نباشید،دختر ١۵ماهه ام کولیت آلرژیک داشت به خیلی از غذاها حساس بود از دوماهگی،حدود دو ماه قبل با لبنیات براش شروع کردم خدا رو شکر مشکلی نداشت،اخیرا دچار بثورات پوستی روی تنه و دور دهان شده و یبوست شدید داره،قبلا هم با مصرف تخم مرغ دچار یبوست میشد که با شروع مجدد تخم مرغ مشکلی نداشت خلاصه تنها ماده ی جدیدی رو که مقصر میدونم آب قلم گاوه که یه هفته ست شروع کردم و تقریبا هر روز بهش دادم،سوالم اینه که ممکنه به لبنیات حساسیتش خوب شده باشه ولی به خود گوشت گاو و قلم گاو هنوز حساس باشه؟

دلبان
دلبان
پاسخ به  سارا چیذری
4 سال قبل

خیلی ممنون و سپاسگذارم از پاسخدهیتون،عذر میخوام بازم میپرسم،یعنی ممکنه به شیر گاو حساس نباشه ولی به گوشت و آب قلم گاو حساس باشه؟

رها
رها
4 سال قبل

خیلی ممنون از اینکه بسیار کامل و مفید به سوالم پاسخ دادید، آرزوی موفقیت برای شما دارم

رها
رها
4 سال قبل

سلام
دختر من ده ماهه است که از سه ماهگی متوجه جوش اطراف دهنش ورگه خونی در مدفوع فرزندم شدم پیش متخصص اطفال بردم گفتند که حساسیت داره دخترم موقع تولد ۴کیلو بود الان که ده ماهه است ۸ کیلو وزن داره واصلا وزن خوبی نداره وبد اشتها هست با وجود دادن مرتب مولتی ویتامین و قطره آهن واینکه به تغذیه فرزنده ام خیلی اهمیت میدم چه درمانی برای کم اشتهایی و کم وزنی چنین کودکانی هست و سوال بعد اینکه مادران تا چه زمانی رژیم غذایی باید داشته باشند؟واگر خدای ناکرده مادری رژیم غذایی را رعایت نکنه چه اتفاقی کودک رو تهدید میکنه؟ ممنون از پاسخگویی شما???

هستی
هستی
4 سال قبل

با سلام و ضمن عرض خسته نباشید.در 58 روزگی پسرم متوجه یک رگه خونی در مدفوعش شدم و توی این 58 روز اصلا رژیم خاصی نداشتم و بوزن پسرم در هنگام تولد3100 و در دوماهگی5700 بود و برای موضوع رگه خونی که فقط یکبار مشاهده کردم به دکتر مراجعه کردم و دکتر به من رژیم لبنیات و مشتقات آن را دادن خودم هم در اون مدت نه بادام زمینی و نه حبوبات مصرف کردم ولیکن مانند قبل هم اجابت مزاج پسرم فرقی نکرد(نه تعداد نه رنگ آن(زرد) می خواستم ببینم آیا با دیدن این یک بار رگه و اینکه هیچ تفاوتی نکرده از نظر رنگ و تعداد مشکل فقط الرژی است ؟و درضمن فرزندم در کل شیر مادر زیاد می خوردو در روز چندبار بالا می آورد دو الی 3بار

دلبان
دلبان
4 سال قبل

سلام خیلی ممنونم از توضیحات کاملتون،من دخترم ١۴ماهش تموم شده از دو ماهگی تشخیص کولیت آلرژیک دادن،الان سه روزه با حجم کم براش شیر پاستوریزه شروع کردم،خیلی دلهره دارم نمیدونم خوب شده یا نه،تا چند روز مشخص میشه دخترم خوب شده یا نه؟

ویهان
ویهان
4 سال قبل

سلام من پسرم 10 روزه دیگه 1 سالش تموم میشه من تقریبا 5 روزه بهش شیر پاستوریزه میدم امروز دیدم صورتش و گردنش حساسیت داده پس یعنی از شیر میتونه باشه

سیه
سیه
4 سال قبل

عالی

پورداد
پورداد
4 سال قبل

با سلام ، پسر من یک سال و نیمش هست و پس از دو هفته اسهال مداوم و بد خوابی دکتر تشخیص رفلاکس و حساسیت دادند، الان پس از یک هفته دارو گرفتن و تعویض شیر به پپتی جونیر و رژیم مواد حساسیت زا همچنان اسهالش ادامه داره، می خواستم بدانم روند بهبودی در این بچه ها چه مدت طول می کشد و آیا طبیعی است مه پس از یک هفته شرایط تغییری نکرده؟

افسانه
افسانه
پاسخ به  پورداد
3 سال قبل

سلام من یه پسر 4سال و نیمه دارم . هر بار که شیر میخوره بعد از یه روز دل پیچه و دل درد و مدفوعش زیاد میشه هرچی دکتر می بردم متوجه نمی شدند چشه ولی خودم فهمیدم که به شیر حساسیت داره و رودش نمیتونه تحمل کنه سریع دل پیچه و دل درد و حجم و تکرار مدفوع زیاد میشه میخواستم بدونم که الان شیر رو قطع کردم و حالش خوب شده جایگزین کلسیم شیر که برای استخوانش مهمه برای دندونش مهمه چی باید بهش بدم آیا باید کلسیم از طریق دارو بگیره احساس می‌کنم نسبت به سنش استخوان هاش ریز و ضعیف هستند و تا کمی می دود و بازی میکند پا درد میکنه ممنون میشم سوالمو جواب بدید راهنماییم کنید

طاها
طاها
4 سال قبل

سلام پسر من ۵ سالشه تازه در مدفوعش خون دیده شده دکتر بردم کلوکوسپی کرد گفت حساسیته ولی الان ۳ هفته میگذره تمام لبنیات تخم مرغ هر چیز حساسیت زا رو حذف کردم ولی رگه های خون هست؟

نيلسا
نيلسا
4 سال قبل

سلام خسته نباشین
دختر من ۴۵روزس چن وقتیه تو اسهالش رگه های خونی میبینم و بعضی از جاهای بدنشو صورتش جوشای ریز زده
بردم دکتر ازمایش مدفوع گرفتن سونو کردن
گفتن ک به پروتئین محصولات گاوی حساسیت داره
من الان بیشتر از ١ هفتس همه ی خوراکی هایی ک توشون پروتئن گاوی هست رو از برنامه ی غذاییم حذف کردم
ولی باز رگ های خون رومیبینم
پس کی خوب میشه؟
حساسیت به چیزای دیگه مثل تخم مرغ گوشت مرغ و حبوبات میتونه داشته باشه؟

ف
ف
4 سال قبل

سلام
دکتر برای بچه من تشخیص آلرژی به پروتئین گاوی داده.سوالم اینه منظور از رگه های خونی چیه?چون بعضی اوقات تو مدفوعش رگه های کوچیک سیاه رنگ می بینم,اینا همون خون هست?اگر نه پس این رگه ها چی هستند?و سوال دیگه اینکه دکتر براش پدی لاکت نوشته,آیا درسته که پروبیوتیک ها حاوی پروتئین گاوی هستند و به همینا هم بچه واکنش آلرژیک نشون میده?پس پروبیوتیک ایمن برای این بچه ها چیه?ممنونم

مامان آرسام
مامان آرسام
4 سال قبل

سلام وخسته نباشید… پسره من دوماه وبیست روزشه ومدتی بودکه اسهال گرفت وتو مدفوعش هم رگه های خون دیدم دکترکه بردیم آزمایش مدفوع گرفتن وگفتن حساسیت به پروتئین گاوی ومنم الان رژیمم مدتیه هیچ لبنیاتی استفاده نکردم ولی تخم مرغ که خوردم فرداش بازم اون رگه های خونی تومدفوعش دیدم البته من ماش وعدس هم استفاده کرده بودم الان دقیقا نمیدونم به کدومش حساسیت داره که دوباره این رگه ها ی خون ظاهرشدن آیابه حبوبات هم میشه که حساسیت داشته باشه؟؟؟ یاازپودر لیدی میل که استفاده میکنم به خاطره اونه یاشیر خشک گیگوز که بهش میدم باعثشه؟ موندم به کدوم یکیشون حساسیت داره… لطفا راهنماییم کنیدممنونتون میشم???

بانو
بانو
4 سال قبل

با سلام
پسر من دو سال و سه ماه داره از بدو تولد آلرژی به لبنیات داشت الان که ظاهرا آلرژی تموم شده مشکل اینجاست که به هیچ وجه لب به ماست، پنیر، شیر، خامه نمیزنه تو مدتی که آلرژی داشت دوغ شتر بهش می دادم و ذائقه اش عادت کرده بود دوغ گاوی خیلی کم میخوره هر ترفندی استفاده کردم فایده نداره ماست های متفاوت میوه ای و پرچرب، شیرهای طعم دار هیچ کدوم رو دوست نداره فرنی یک بار خورد دیگه لب نزد وزن و قد آنچنانی هم نداره و معمولیه مکمل کلسیم بهش می دم از عصاره پای مرغ و قلم در غذاهاش استفاده می کنم ولی این مسئله نگرانم می کنه که تا کی این روند ادامه داره و چرا از لبنیات استقبال نمیکنه حتی بستنی وانیلی رو هم دوست نداره باید روکش شکلات داشته باشه تا یک مقدار بخوره البته این رو هم بگم که ماست بز رو با میل و رغبت حدود یک سالگی به بعد میتونست بخوره که اون هم بدنش واکنش نشون داد و قطع کردیم اگر لطف کنین راهنمایی کنین که چه کار کنم این حالت برطرف بشه ممنون میشم.

گیسو
گیسو
4 سال قبل

سلامـ.خسته نباشین.پسر من ۴۰روزشه ،از دوهفته پیش،و با دیدن رگه های خون تو مدفوعش و جوشای خیلی ریز تو سر و صورت و بدنش دکتر تشخیص آلرژی ب پروتئین گاوی رو دادن،ک من کلا لبنیات گاوی و گوسفندی،گوشت،ماهی،میگو ،تن ماهی و ..رو ب توصیه ی پزشک حڋف کردم از برنامه ی غذاییم(ب ماهی هم آلرژی نشون داد)علائمش بهتر،شد اما رفع نشده هنوز،و مدتیه ک مدفوعش،ب رنگ سبز هستش (رنگ آیکون تماس تلفنی پایین همین صفحه)ک خیلییی نگرانم میکنه.اسهال نداره خداروشکر ولی مدفوعش کشدار هست .علت این رنگ مدفوعش رو میخوام بدونم.دکتر اطفال گفتن دلیلش همین آلرژیه،ولی میخوام بدونم چرا رفع نمیشه؟!

سودي
سودي
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
عذر میخوام دخترم یکسال و نیم داره و در ماههای اول تشخیص الرژی به شیرگاو داده شد و جندماه بهش شیر اچ آ دادم و تقریبا ٩ماهه بود که گفتن دیگه لازم نیست از این شیرها بخوره تا به الان که یکسال و نیم شده با وجود اگزومای شدید بدنش و مراجعه به پزشک الرژی دوباره تشخیص حساسیت به پروتیین گاوی رو دادن و گفتن شیر کامفورت و یا پپتی جونیور استفاده کنم براشون ایا این دو شیر مناسب هستن برای این درمان ؟؟؟
و همچنین نان کیدز میتونه مناسب باشه براشون ؟
لازم به ذکر هست که اصلا وزندهی خوبی هم نداشتن تا به الان با وزن ٣٢۵٠ بدنیا اومد و الان که یکسال و نیم داره هنوز به ١٠ کیلو نرسیده ممکنه و بشدت بدغذا بودن این اواخر کمی بهتر شده ممکنه وزن کمش بابت همین مشکل الرژی باشه ؟؟؟
ممنون از شما

رابعه
رابعه
پاسخ به  سودي
4 سال قبل

درود بر شما، وقتتون بخیر پسرم پندار۱۴ ماهشه و مدتی بود که سینه ش خس خس و سرفه های صدا دار داشت بردمش دکتر گفت حساسیت و نئوتادین و یک پودر داد که با شیر بایس حل بشه و گفت بعد سه روز اگر خوب نشد بهش آزیترومایسین تا ۵ روز بده ،پرهیز غذاییشم اینه که از میوه ها فقط میتونه سیب و هویج بخوره و آبپز و سوپ،بنظر شما میتونم بهش فرنی بدون شکر و سوپ شیر هم بدم؟تا حالا بهشون حساسیت نداشت؟علائم رگه ی خونی در مدفوع نداشته خداروشکر، چه علائم دیگه ای داره؟ممکنه رگه ی خونی نداشته باشه اما حساسیت زا باشه براش؟…سپاس

قاسم باخدا
قاسم باخدا
پاسخ به  سودي
4 سال قبل

سلام و خسته نباشید . پسر من سه سالشه ما از وقتی که ۶ ماهه بود متوجه شدیم به شیر گاو حساسیت داره البته علائمش فقط کهیر های ریز اطراف لب و صورتش بود که بعد از یکی دو ساعت خوب میشد . البته به بعضی از شیرها آلرژی نشون میداد و به بعضی شیرها نه. چیزی که ما رو نگران کرده اینه که دیروز یک لیوان شیر خورد و بدنش کهیر های زیادی زد و هنوزم بعد از گذشت ۱۴ ساعت بر طرف نشده میخواستم بدونم دلیل این واکنش زیاد که اونم اولین باره اتفاق افتاده و علائمش طولانی شده چیه ؟ و این که آیا میتونیم بهش داروهای ضد حساسیت مثل شربت هیدروکسی زین بهش بدیم؟ و لازم هست به دکتر مراجعه کنیم. ممنون از لطفتون

الهام
الهام
پاسخ به  سودي
4 سال قبل

سلذم ببخشید دخترتون رو پیش کدوم دکترر بردید

نیل آی
نیل آی
4 سال قبل

سلام من دخترم ۹ماهشه رو انگشتای دستش از ۴ماهگی ضایعه های پوستی دراومدن رفته رفته هم زیاد شدن چنتا دکتر بردم پماد نوشتن ولی جواب نداد رو انگشت دستاش و پاهاش هم ماهی یکی دوبار دو سه تا تاول درمیاد خودبه خود که گاها توشون خونی میشن دخترم شیر خشک میخوره میتونه به پروتئین گاوی حساسیت داشته باشه؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  سارا چیذری
4 سال قبل

سلام.پسر من الان ۲۰ ماهشه و از شش ماهگی با دفع رگه های خونی حساسیت به پروتئین گاوی نشان داد و تا الان هم من و هم خودش از محصولات گاوی منع شدیم.اما در ۵ ماه اخیر به صورت مداوم مریض شده و عفونت گوش و روده داشته است.از دیروز هم دوباره در مدفوعش موکوس و کف می بینم.ایا دلیلش همون الرژی هست؟؟یا بازهم عفونت?؟؟؟

مهدی رحیمی
مهدی رحیمی
5 سال قبل

سلام و خسته نباشین .نوزادی دو ماهه دارم که با تشخیص پزشک حساسیت به پروتیین گاوی داره.میخواستم بدونم مادر چه غذاهایی بخورن که پروتیین گاوی نداشته باشه .چون سویا هم براش منع کرده.

الهام
الهام
5 سال قبل

با سلام
نوزاد ۲ماهه دارم که حساسیت به پروتئین گاوی داره.با رعایت کامل از شیر مادر استفاده میکنه و مشکلی نداره.
ناخواسته چیزی خوردم که بعدا فهمیدم توش شیر داشته!?
حالا چکار کنم تا زودتر اثر این مواد از بدنم و در واقع از شیرم خارج بشه؟
ممنون میشم راهنمائی کنید

صدیقه
صدیقه
5 سال قبل

سلام خسته نباشید دختر دو ماه دارم ک یک مدت جوش زد صورتش بعد پوسته پوسته شد ک دکتر رفتم یک پماد دادن خوب ولی حالا بینیش و چشماش همش میخاره و گلوش هم حالت گرفتگی داره ک فک میکنم خلط .احتمالش هست ک الرژی داشته باشه

حمیده
حمیده
5 سال قبل

سلام وقتتون بخیر دخترمن 4سالشه کوچیکتربودلکه های کوچیک قرمزمیزد روی پاهاش حالت پوسته میشد الان بعدازدوسال دوباره همچین لکه ای بزرگتر روی پاش زده امکانش هست حساسیت به شیرگاو باشه یاخیر؟ممنون ازتوجهتون

لیلا
لیلا
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

با سلام دختر شش ماهه ای دارم که تا الان حساسیت گاوی داشت و شیر خودمو بهش میدم که کامل رژیم لبنیات رعایت کردم چند روزی هست که پنیر روشروع به خوردن کردم و در وضع دخترم تغییری به وجود نیومد ممکن هست که خوب شده باسه و یا اینکه اگر بخاد علامتی نشون بده تا چند وقت ممکن هست بروز کنه باتشکراز شما

سامی
سامی
5 سال قبل

سلام خسته نباشیدپسر من ده روز دیگه سه ماهش تموم میشه یک ماهگی صورتش دونه های قرمز زیادی زدک دکتر گفت اگزماهستن وگاهی اوقات بالا میاورد سینش خس خس میکنه گفت آلرژی ب پروتئین گاوی داره گفت شیر خشک آپتامیل پپتی روزی دوبار درکنار شیرخودم بهش بدم و لبنیات رو برام منع کرددرحال حاضر اصلا لبنیات و گوشت گاونمیخورم با این حال بازم صورت و پاهای پسرم اگزما دارن و بالا میاره و شکمش هم تند تند کار میکنه. این مسئله خیلی نگرانم کرده. ب نظر شما چیکار کنم ک پسرم بهتر بشه؟

دلبان
دلبان
پاسخ به  سارا چیذری
4 سال قبل

سلام و خسته نباشید،من دخترم یک سال و یک ماهشه از دو ماهگی با بثورات پوستی ریفلاکس و اسهال خونی تسخیص کولیت آلرژیک مطرح شد،با خوردن تخم مرغ دچار بثورات پوستی و یبوست میشد که این قضیه در مورد آجیل هم دیده شد با بعضی دیگه غذاها مثل قارچ و گیلاس فقط بثورات پوستی داشت،البته گاهی هم اسهال،سوالم اینه که آیا حساسیت ب هر چیزی غیر پروتئن گاو مثل آجیل یا تخم مرغ میتونه نشون حساسیت ب پروتئین گاو هم باشه؟چون من از دوماهگی دخترم دیگه لبنیات مصرف نکردم و کشف حساسیت ب گیلاسش همین اخیرا بوده حالا نمیدونم لبنیات رو تست بکنم یا نه؟سوال بعدی اینه که الان ک علایم حساسیت دخترم ب صورت پوستی و گوارشی هست ممکنه خدای نکرده با مصرف بعدی ب صورت شوک آنافیلاکسی باشه؟خواهش میکنم ج بدین ممونم