آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد

همانطور که می‌دانید کار اصلی کبد ، پاکسازی خون از سموم و مواد مضر است . امروز شما را با چند توصیه برای پاکسازی و سم زدایی کبد به طور طبیعی آشنا می کنیم .

کبد عمدتاً مانند یک فیلتر برای بدن عمل می‌کند . کبد خون شما را از سمومی که می‌توانند برای بدن مضر باشند تسویه می‌کند ، به همین علت یکی از مهمترین و حیاتی ترین اعضای بدن در نظر گرفته می‌شود .

لذا اگر می‌خواهید سلامتی خود را حفظ کنید باید خیلی مراقب سلامت کبدتان باشید . توصیه های زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید به طور طبیعی کبد خود را سم زدایی کنید با ما همراه باشید…

 

♦️ مصرف نوشیدنی‌های الکلی و حاوی کافئین را محدود کنید

آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد 3

کاهش مصرف این مواد می‌تواند کبد شما را از بسیاری از سموم و موادی که می توانند سلامتی شما را تحت تأثیر قرار دهند آزاد کند .

قطع مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کاهش مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین به کبد شما اجازه می دهد تا دوباره خود را احیا کند .

 

♦️ آب کافی بنوشید

آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد 5

نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز برای حفظ سلامت کبد و سم زدایی آن بسیار مفید است . یکی از ساده ترین روشهای سم زدایی کبد نوشیدن دو لیتر آب در طول روز است .

به این ترتیب شما میتوانید مطمئن باشید که کبد شما کاملاً هیدراته است و سلول‌های کبدی به راحتی می‌توانند باز سازی شوند . بنابراین کبد شما بسیار راحت‌تر می‌تواند اکثر مواد سمی موجود در خون را تصفیه کند .

 

♦️لیمو را به طور منظم در برنامه غذایی خود داشته باشید

آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد 7

مصرف مداوم آب لیموی تازه می‌توانند به بازسازی سلولهای کبدی و تولید صفرا کمک کند . سعی کنید هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم را به همراه مقداری عسل و آبلیموی تازه میل کنید .

 

♦️چای سبز بنوشید

آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد 9

هم اکنون چای سبز یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان است . چای سبز غنی از مواد آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی مانند کاتچین ها است .

آنتی اکسیدان های طبیعی می توانند عملکرد کبد را به منظور حذف بیشتر چربی ها تحریک کنند . به همین دلیل چای سبز ، گیاهی است که می‌تواند به طور کامل در سم‌زدایی کبد این ارگان مهم کمک کننده باشد .

 

♦️از اسموتی میوه های قرمز غافل نشوید

آشنایی با روشهای طبیعی سم زدایی کبد 11

شما می توانید با انواع میوه های قرمز رنگ اسموتی های خوشمزه و سالمی تهیه کنید و سلامت خود را تقویت کنید .

مصرف اسموتی تهیه شده با مخلوط انواع میوه های قرمز رنگ مانند توت فرنگی ، توت قرمز ، زغال اخته، تمشک و… خطر ابتلا به انواع بیماری های کبدی مثل سیروز ، هپاتیت A و B و C را کاهش می‌دهد .
زیرا این میوه‌ها حاوی اسیدهای مفیدی هستند که سطح قند خون را پایین نگه داشته و به همین دلیل چربی های ذخیره شده در کبد را کاهش می‌دهند . بنابراین کمک می‌کنند تا کبد راحت‌تر بتواند وظایف خود را انجام دهد .

 

♦️سایر روش ها برای سم زدایی کبد

 

یک روش آسان برای کمک به سلامت و پاکسازی کبد شما استفاده از سیر در تمام وعده‌های غذایی است . این کار دشوار نیست شما می توانید با اکثر غذاهای خود این گیاه خوش عطر و طعم را اضافه کنید .

همچنین افزودن آووکادو و زردچوبه به وعده‌های غذایی نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند . زیرا این مواد غذایی حاوی موادی مانند آلیسین و سلنیوم می‌باشند که از تجمع سموم در کبد جلوگیری می کنند .

 

در نتیجه…

همانطور که میبینید شما میتوانید با استفاده از این روش های ساده و طبیعی کبد خود را سم زدایی کنید و با اینکار زندگی سالم تر و طولانی تری را تجربه کنید .

توجه داشته باشید که سلامتی شما وابسته به نوع تغذیه شماست . پس سعی کنید از مواد غذایی سالم و طبیعی بیشتر استفاده کنید و از بدن خود به نحو احسن مراقبت کنید .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها