قرص اشتها آور – آشنایی با چندین داروی اشتها آور قوی برای بزرگسالان

داروهای اشتها آور چه هستند ؟

اشتها آورها داروها ، مکمل ها و یا موادی هستند که احساس گرسنگی را در فرد افزایش می دهند . یک قرص اشتها آور همچنین به عنوان orexigenic نیز شناخته می شود .

برخی از داروها و مکمل ها به طور خاص به عنوان اشتها آور به بازار عرضه می شوند و در برخی دیگر از دارو ها مساله اشتها آوری به عنوان یک اثر جانبی در نظر گرفته می شود . به بیان ساده تر برخی داروها و مکمل ها به تنهایی اشتها آور هستند و برخی دیگر کاربرد درمانی دیگری دارند و اشتها آور بودن آنها صرفا یکی از اثرات جانبی آن دارو یا مکمل محسوب می شود .

ویتامین ها ، داروها و گیاهان دارویی ممکن است توسط پزشک یا مشاور تغذیه به عنوان اشتها آور در کنار یک رژیم غذایی پر کالری برای کمک به افزایش وزن افراد لاغر توصیه شوند .

اگرچه بسیاری از افراد چاق ، افزایش اشتها را مضر می دانند ، اما افراد دیگری هستند که برای غذا خوردن نیاز به تحریک اشتها دارند .

کاهش اشتها در بیماریها
در شرایط خاصی – مانند سرطان ، شرایط روانی و پیری –  کاهش اشتها می تواند منجر به کاهش وزن غیر عمدی شود . از دست دادن وزن زیاد می تواند بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد .

در این مقاله ، شما را با چندین مکمل و قرص اشتها آور آشنا می کنم ، ذکر این نکته حائز اهمیت است که به دلیل عوارض جانبی داروها به هیچ عنوان نباید بدون تجویز پزشک و به صورت سر خود استفاده شوند .

معرفی چند قرص اشتها آور قوی

تعدادی داروی تأیید شده برای استفاده به عنوان اشتها آور وجود دارد . سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA ) سه داروی زیر را به عنوان داروهای محرک اشتها تصویب کرده است :

مگسترول استات ( Megestrol acetate )

Megestrol یک داروی مبتنی بر پروژسترون است که پزشکان می توانند برای تقویت اشتها در افراد مبتلا به بی اشتهایی ، مثل افراد مبتلا به سرطان ، HIV یا ایدز تجویز کنند .

این دارو همچنین در درمان سرطان پستان و سرطان آندومتر نیز استفاده می شود و به شکل مایع یا قرص موجود است .

عوارض جانبی مگسترول استات شامل ناراحتی معده ، تغییرات خلقی و مشکلات خواب است . واکنش های جدی تر شامل ادم به دلیل تجمع مایعات در بافت ها ، ابتلا به دیابت یا بدتر شدن وضعیت دیابت فرد و لخته شدن خون است .

قرص اشتها آوراکساندرولون ( Oxandrolone )

اکساندرولون

Oxandrolone یک استروئید خوراکی است که به افزایش وزن افرادی که به دنبال جراحی ، تروما یا عفونت مزمن دچار کمبود وزن شده اند کمک می کند .

رایج ترین عوارض جانبی اکساندرولون عبارتند از :

  • آکنه
  • تغییر در میل جنسی
  • کلفتی صدا
  • رشد بیش از حد مو
  • چرخه قاعدگی نامنظم
  • تغییرات خلق و خوی
  • ناراحتی معده
  • همچنین این دارو می تواند باعث افزایش آنزیم های کبدی شود (که به محض قطع مصرف دارو آنزیم های کبدی مجددا به حالت عادی برمی گردند )
  • کاهش سطح کلسترول خوب ( HDL ) در بدن

درونابینول ( Dronabinol )

Dronabinol یک کانابینوئید است که پزشکان می توانند برای کمک به درمان بی اشتهایی ناشی از ایدز آن را تجویز می کنند .

همچنین این دارو می تواند باعث افزایش اشتها در مبتلایان به سرطان شود و حالت تهوع و استفراغ را که یکی از عوارض درمان شیمی درمانی است ، کاهش می دهد .

درونابینول به شکل کپسول خوراکی موجود است . برخی از عوارض جانبی آن عبارتند از :

  • گیجی
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی
  • توهم
  • بد خلقی

سایر داروها و قرص های اشتها آور

داروهای محرک اشتها

اگرچه مگسترول استات ، اگزاندرولون و درونابینول تنها داروهایی هستند که توسط FDA به عنوان اشتها آور تأیید شده اند ، اما برخی از داروهای دیگر نیز هستند که یکی از عوارض جانبی مصرف آنها اشتها آور بودنشان است .

به همین دلیل ممکن است برخی پزشکان آنها را برای افزایش اشتهای افراد لاغر تجویز کنند . تعدادی از این داروها عبارتند از :

  • داروهای ضد افسردگی مانند میرتازاپین
  • کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون و دگزامتازون
  • سیپروهپتادین که یک داروی آنتی هیستامین هست اما یکی از اثرات جانبی آن مساله اشتها آور بودن آن است . بنابراین مشاهده می کنید که از این دارو در بعضی از مکمل های افزایش وزن استفاده می شود .

توجه داشته باشید استفاده خودسرانه از انواع قرص های اشتها آور و داروهای شیمیایی برای افزایش وزن می تواند با عوارض جبران ناپذیری همراه باشد . به هیچ عنوان سرخود از این داروها برای افزایش اشتها و افزایش وزن تان استفاده نکنید .

مکمل های اشتها آور

برخی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله روی و ویتامین B1 می توانند اشتها را افزایش دهند . با این حال ، این مکمل ها معمولاً فقط در صورتی تاثیرگذارند که فرد کمبود این مواد مغذی را داشته باشد .

سایر مکمل ها ، مانند اسیدهای چرب امگا 3 نیز ممکن است اشتها را تقویت کنند .

همچنین ، بسیاری از طرفداران طب گیاهی ادعا می کنند که گیاهان تلخ می توانند میل فرد به خوردن غذا را افزایش دهند .

قرص روی اشتها آور قوی

مکمل روی

کمبود روی می تواند باعث علائمی مانند کاهش اشتها و ضعف سیستم ایمنی بدن شود . همچنین کمبود روی می تواند تغییراتی در حس چشایی ایجاد کرده و آن را کم کند ، بنابراین فرد طعم غذا را به خوبی متوجه نمی شود و از غذا خوردن لذت نمی برد . کاهش سرعت بهبودی زخم ها و  ریزش مو نیز از علائم دیگر کمبود روی در بدن هستند .

تحقیقات انجام شده در حیوانات نشان می دهد که مصرف مکمل های روی ممکن است اشتهای را در افرادی که کمبود روی دارند تحریک کند .

ویتامین B-1

ویتامین B1 و اشتها

این ویتامین همچنین به عنوان تیامین نیز شناخته می شود ، ویتامین B-1 برای رشد و نمو ضروری است .

کمبود ویتامین B-1 معمولاً باعث کاهش اشتها ، کاهش وزن ، گیجی و سایر علائم عصبی می شود . قرص اشتها آور ویتامین B1  یکی از مکمل های ویتامینی موثر برای افزایش اشتهاست .

اسیدهای چرب امگا 3

قرص اشتها آور - آشنایی با چندین داروی اشتها آور قوی برای بزرگسالان 8

اسیدهای چرب امگا 3 جزو اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی انسان ها هستند .

برخی تحقیقات حاکی از آن است که چربی های امگا 3 که در غذاهای دریایی وجود دارد ، ممکن است باعث افزایش اشتها شوند  . مصرف مکمل های امگا 3 تهیه شده از غذاهای دریایی و یا خوردن ماهی های چرب مثل قزل آلا که از منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شوند ؛ می توانند به افزایش اشتهای افراد لاغر کمک کنند .

گیاهخواران هم می توانند برای افزایش اشتها از مکمل های امگا 3 گیاهی که از  جلبک ها استخراج می شود استفاده کنند .

گیاهان تلخ محرک اشتها

طرفداران طب سنتی و طب گیاهی معتقدند گیاهانی که مزه تلخ دارند ، می توانند باعث افزایش اشتها و هضم بهتر غذا شوند . بسیاری از مردم در سراسر جهان معمولاً از این گیاهان “برای حمایت از فعالیت صحیح دستگاه گوارش فوقانی” استفاده می کنند . اگر کنجکاو هستید از این گیاهان تلخ برای تحریک اشتهای خود استفاده کنید باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید .

نکات و ترفند هایی برای افزایش اشتها و چاق شدن

قبل از استفاده ار انواع قرص اشتها آور ، عوض کردن سبک زندگی و ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی ممکن است به برخی از افراد در افزایش اشتهایشان کمک کند :

ورزش

ورزش برای افزایش وزن و چاق شدن

ورزش منظم میزان مصرف انرژی را در فرد افزایش می دهد و منجر به کالری سوزی بیشتر می شود که به نوبه خود ، این مساله می تواند نیاز بدن به سوخت را افزایش دهد .بنابراین انجام ورزش و فعالیت بدنی بیشتر می تواند اشتهای فرد را بیشتر کرده و حس گرسنگی را در شما تقویت کند .

علاوه بر تاثیری که ورزش بر روی افزایش میزان اشتها دارد ورزش نکردن در لاغر‌ها می تواند باعث چاقی موضعی بخصوص چاقی شکمی ‌شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی ، حتما افراد لاغر هم باید همزمان با رعایت رژیم غذایی پرکالری ورزش را هم در برنامه روزانه خود قرار دهند .

توجه کنید انجام ورزش و پیاده‌ روی نباید نزدیک زمان غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتهای شما را بدتر کور کند بنابراین بهتر است همیشه بین زمان ورزش و غذا خوردن خود فاصله بیندازید .

داشتن رژیم غذایی پرکالری

داشتن یک برنامه غذایی صحیح و پرکالری روزانه می تواند به افراد در افزایش مصرف کالری کافی برای افزایش وزن کمک کند .

توصیه های غذایی برای چاق شدن  :

  • افزایش تعداد وعده‌ های غذایی یکی از راههای چاق شدن است ، حتی اگر در هر وعده مقدار غذای کمی استفاده کنید . سعی کنید هر روز به جای سه وعده غذایی بزرگ ، شش تا هشت وعده غذایی کوچک برای خود در نظر بگیرید .
  • زمان هایی که در طول روز بهترین اشتها را دارید پیدا کرده و در آن ساعات وعده های غذای اصلی خود را میل کنید .
  • 2 ساعت قبل از وعده های اصلی غذا مثل صبحانه و ناهار و شام از هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی حتی آب استفاده نکنید تا اشتهای کافی برای خوردن غذای خود داشته باشید .
  • در برنامه غذایی خود برای چاق شدن‌ سعی کنید از انواع غذاهای کم‌ حجم و پُر کالری مانند انواع مغزها ، کره ، عسل ، خرما ، پودر شیر خشک و … کمک بگیرید . به غذاهای خود مقداری روغن زیتون یا پنیر پیتزا اضافه کنید . همچنین می توانید بلافاصله پس از صرف غذا ، سه عدد خرما یا 1 قاشق عسل یا 1 کاسه ژله بخورید .
  • اگر موقع غذا خوردن حالت تهوع پیدا می کنید غذایتان را سرد یا با دمای معمولی بخورید تا طعم و بوی آن را کمتر شود .
  • سعی کنید وعده ھای غذایی خود را هر روز در ساعات مشخصی مصرف کنید ؛ یعنی برنامه غذایی مشخص و سر ساعت داشته باشید. مثلا صبحانه خود را در ساعت 7 صبح ، ناھار در ساعت 12 و شام در ساعت 7 شب میل کنید .
  • بعد از تمام شدن غذا ، آب و سایر نوشیدنی ھا را بنوشید ، زیرا نوشیدن مایعات در موقع صرف غذا باعث می شود خیلی زود احساس سیری کنید .
  • توجه کنید استرس داشتن مانع افزایش وزن شما است و به شدن سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد . بنابراین تا حد ممکن آرامش داشته باشید و برای افزایش وزن عجله نکنید! چون افزایش وزن فرآِیند زمان بری است بنابراین باید با صبر و حوصله و آرامش پیگیر آن باشید .

 دستور یک نوشیدنی پرکالری ، پرُ پروتئین و مناسب برای افزایش وزن :

 دستور یک نوشیدنی پرکالری ، پرُ پروتئین و مناسب برای افزایش وزنمواد لازم :

  1. یک لیوان شیر پرچرب
  2. 3 قاشق غذاخوری پودر شیرخشک
  3. 2 قاشق غذاخوری بستنی
  4. 1 قاشق شکلات مایع یا یک چھارم لیوان میوه دلخواه مثل یک عدد موز
  5. عسل یا شکر برای شیرین کردن معجون

روش تھیه :
ھمه مواد را در مخلوط کن ریخته و با ھم مخلوط کنید. به این ترتیب یک نوشیدنی مناسب برای میان وعده خود تھیه می کنید.
اگر روزانه یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف کنید ، 400 کالری به انرژی مصرفی تان اضافه می شود .

برای دریافت رژیم غذایی چاقی کاملا منطبق با شرایط خود همراه با پشتیبانی کامل در طول دوره و معرفی بهترین مکمل های مجاز برای افزایش وزن روی دکمه زیر کلیک کرده و درخواست رژیم خود را از طریق سایت ثبت کنید .

نتیجه گیری

از دست دادن اشتها می تواند در نتیجه افزایش سن ، شرایط پزشکی یا عوارض جانبی برخی داروها رخ دهد . با این حال ، این موضوع بسیار مهم است و باید دلیل آن مشخص شود ، زیرا بی توجهی به کم اشتهایی می تواند خطر بیماری و سایر عوارض را افزایش دهد .

استفاده از قرص های اشتها آور می تواند راهی موثر برای افزایش میل به غذا خوردن باشد. فراموش نکنید استفاده از این داروها و مکمل ها تنها باید تحت نظر پزشک یا مشاور تغذیه باشد تا خدای نکرده فرد را دچار عوارض بیشتر نکند .

در بسیاری از موارد تغییر سبک زندگی ، انجام ورزش ، رعایت یک رژیم غذایی پرکالری می تواند به افزایش اشتها و افزایش وزن افراد لاغر کمک کند .

اگر بی اشتهایی شما بیش از چند روز ادامه داشت ، حتما به پزشک مراجعه کنید . یک پزشک می تواند علت زمینه ای را تعیین کرده و برای درمان این مشکل به شما کمک کند .

منبع :

How to stimulate appetite

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریفی
شریفی
1 سال قبل

سلام من مادرم افسردگی شدید داره ده روز قبل بردیم دکتر چون هم با خودش از میزد هم با کسی حرف نمی زد دکتر دارو داده اما هنوز تغییری زیادی نکرده غذا هم نمیخوره هرچی میخوره بالا میاره، لطفا راهنمایی کنید قدش ۱۵۱وزن هم فکر کنم ۶۰باشه،

زهراغلامی
زهراغلامی
1 سال قبل

سلام۶ساله افسردگی شدیدوبی اشتهایی شدیدتردارم ضعف زیاددارم.کلامیل به غذاخوردن ندارم.چه دارویی میل به غذاخوردن رادرفردبازمیکنه.لطفاراهنمایی کنیدسپاسگزار

مولود
مولود
1 سال قبل

دگزا و‌ سیپروهپتادین ضرر داره و بعد از مدتی متوجه عوارض آنها میشید من مصرف کردم و‌متاسفانه دچار عارضه نکروز استخوان شدم

علی
علی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالمه حدودا ۵ سال هروز ۳ عدد قرص سیپروهپتادین مصرف میکردم خیلی خوب بود حدودا ۱۵ کیلو اضاف کردم اما الان حدودا چند ماه است که هر چقد میخورم دیگه تاثیری ندارد و نزدیک همون ۱۵ کیلو کم کردم ممنون میشم راهنمایی کنین چه قرصی مصرف کنم

علی
علی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالمه حدودا ۵ هروز ۳ عدد قرص سیپروهپتادین مصرف میکردم خیلی خوب بود حدودا ۱۵ کیلو اضاف کردم اما الان حدودا چند ماه است که هر چقد میخورم دیگه تاثیری ندارد و نزدیک همون ۱۵ کیلو کم کردم ممنون میشم راهنمایی کنین چه قرصی مصرف کنم

saman
saman
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.من 32 سالم هست و اشتهای خیلی کمی دارم و لاغر هستم.چند بار دکتر رفتم و اکثر دارو ها و رژیم های تجویزی تقریبن هیچ تاثیری روم نداشته.(مثل قرص مکمل ابجو ، سیپروهپتادین ، و شربت های مولتی ویتامین و گین آپ و …)
فقط یه پودر طلای سبز از عطاری خریدم که با روز اول مصرف اشتهام شد دو برابر که ترسیدم عوارض زیاد داشته باشه و دیگه نخوردم.(آیا درست فکر میکنم؟)
راهی برای افزایش اشتها و افزایش وزن سالم و کم عوارض هست؟
این سه دارویی که معرفی کردین روی من تاثیری داره؟داروخانه بدون نسخه پزشک میده؟
ممنون میشم کمکم کنین

saman
saman
پاسخ به  سارا چیذری
1 سال قبل

ممنون ولی نظرتون هیچ کمکی بهم نکرد

Zahra
Zahra
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من دانشجو هستم خیلی لاغرم وزن آنچنانی هم ندارم اشتهاهم ندارم قبلا دکتررفته بودم سندروم روده گفته بودن بعد دارو دادن مشکلم رفع نشد حتی غذاکمی می خورم وزنم پایینه ازاین بابت هم ناراحتم می خواستم ببینم باید چی مصرف کنم چه چیزی برای اشتها خوبه

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام خانم دکتر ،بنده 25سال سن دارم و 60 کیلو و زنم و قدم 1/75،هر چی غذا می خورم با کالری بالا مثل سیب زمینی و ماکارونی ولی چاق نمیشم،ازمایش دادم مشکل ندارم،کلا سوخت ساز بدنم زیاد دکتر رفتم رژیم نوشت ولی اثر نکرد فقط بیخود پول ویزیت میدادم،واقعا کمکم کنید

برزگر
برزگر
2 سال قبل

سلام یه دختر ۱۶ ساله دارم از نوزادی لاغر بوده ولی قدش خوبه الان که قدش
بلنده لاغریش خیلی تو چشمه چیکار باید بکنم ؟ کم اشتها هم شده ..بهش ویتامین فارماتون بدم چطوره؟؟لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانشم

نازنین
نازنین
2 سال قبل

سلام خانم دکتر میخواستم یه قرص بهم معرفی کنید واتساپ پیام بدهم ایا نیاز داره بخاطر سوالم از قبل هزینه واریز کنم کنم ممنون

سالار
سالار
2 سال قبل

سلام؛
من لاغر و بی اشتها بودم. با مصرف روزانه یک عدد از کپسول مولتی ویتامین مینرال میل شدیدی به غذا خوردن پیدا کردم و خوشبختانه وزنم افزایش پیدا‌ کرد.

امین
امین
3 سال قبل

سلام. لطفا راهنمایی کنید. من اشتهای خیلی کمی دارم. هر نوع داروی اشتها آور ومکمل روی و ویتامین و پودر مکمل(مانند اینترامیل و…)مصرف میکنم هیچ تاثیری ندارند.ولی حدود یکماه بدلیل مشکلات پوستی داروهای پردنیزولون و مترونیدازول را مصرف کردم.از هفته ی اول تا موقع تمام شدن داروها اشتهایم خیلی زیاد شد.قبلا همیشه احساس ضعف و خستگی میکردم و نشانه هایی مانند کم خونی داشتم(ولی آزمایش های خونم کاملا سالم بودند). با مصرف کردن داروها همه علائم از بین رفتند و به تدریج چاق و پر انرژی میشدم.الان که داروها را مصرف نمیکنم دوباره اشتهایم کم شده و احساس ضعف میکنم داروهای مکمل و اشتا آور هیچ تاثیری ندارند.آیا باتوجه به این شرایط دارویی وجود دارد که اشتهایم را افزایش دهد؟خیلی ممنون

فهیمه
فهیمه
3 سال قبل

دگزا متازون و سیپروهپتادین به شدت سیستم ایمنی رو میارن پایین و سلامت دندان هارو هم به خطر میندازن. خواهش میکنم مصرف نکنید. بعد قطع مصرف هم دوباره به وزن اول برمیگردی.

سامان کهزادی
سامان کهزادی
3 سال قبل

سلام من ۳۳ سالمه و از ۲۵-۲۶ سالگی وزنم یهو ثابت شد قدم ۱۸۰ و وزنمم رو ۶۷‌ قفل کرده ب شدت پر خور هستم سوژه تمام همکارام شدم تو پرخوری همشم بهم میگن خوش بحالت اینهمه میخوری چاق نمیشیݪاما خودم از این شرایط ناراضیݪهستم. اهان اینم بگم ک اگه زخم شه بدنم یا جوش بزنه صورتم خیلی دیر خوب میشه. خوابم خوبه معمولیه اما حدود دوساله تند خو شدم میخواستم راهنمایی کنید ک اگه فکر میکنید قضیه حاد و یا جدی هست ب پزشک مراجعه کنم و لطف کنید بگید ک ب چه پزشکی مراجعه کنم چون نمیدونم باید برم پیش متخصص تغذیه یا اعصاب و روان

Hassanmotalebi7@gmail.com
Hassanmotalebi7@gmail.com
3 سال قبل

سلام خاستم بدونم امپول ناندرلون و توستسترون و کراتین برای افرادی که ورزش نمیکنند باعث اضافه وزن میشود یا تاثیری نداره

علي
علي
3 سال قبل

سلام خسته نباشین
من ترامادول مصرف میکردم و الان توی دوره ترک هستم و خیلی بی اشتها و لاغر شدم. امکانش هست یه دارو یا مکملی چیزی معرفی کنین که بتونم اشتهامو به دست بیارم

اعظم
اعظم
پاسخ به  علي
3 سال قبل

سلام دوست عزیز من چندین نفرو که بخدا قسم که فقط استخونشون معلوم بود با معرفی این دوقرص به یه هیکلی رسیدن که ازخوشحالی داشتن سکته میکردن شاید باورنکنی من خودم یکی ازدوستانم ازتهران برام فرستاده بود استفاده کردن ونتیجه گرفتم. الان هم داشتم درمورد امگا 3 میخوندم ارسالی تون ودیدم امتحانش کن بعد یک هفته خودت متوجه میشی. دگزامتازون +سیپروهپتادین وباهم. یکی از دگزا یکی از سیپرو روصبح دوباره دوتا قبل ظهر دوتا هم قبل شام. بعد یک هفته خودت متوجه میشی که نیازی داری یانه اونوقت کمش میکنی یعنی دوتا صبح دوتا شب. باورکن نمیدونم چرا دارم این توضیحات وبهتون میدم شاید خدا خواسته. داداش امتحان کن من امتحانش کردم. امیدوارم یه روزی خبرش وبهم بدی خوشحال میشم

Zahra
Zahra
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

سلام برای چاقی چی معرفی میکنید سیپروهپتادین با دگزا استفاده کردم تاثیری ندیدم چون عوارض داره میترسم پودر چاقی مصرف کردم یکم چاق شدم دوباره لاغر شدم میل به غذا ندارم خوشم نمیاد بخورم
به نظرتون چی مصرف کنم

حجت
حجت
پاسخ به  سارا چیذری
3 سال قبل

پس برای چاق شدن باید چکار کرد

نازی
نازی
پاسخ به  حجت
1 سال قبل

قرص ب ۱ برای افزایش اشتها

محمد
محمد
پاسخ به  اعظم
3 سال قبل

سلام‌خانم اعظم…عاجزانه و برای سلامتی خودتون خواهش میکنم که اون قرص ها رو به هیچ وجه دیگه مصرف نکنید و ضررش رو به دیگران هم گوشزد کنید…دگزا فقط آب و چربی و کثافت زیر پوست میندازه و از درون بدن رو متلاشی میکنه…حالا من دیگه مورد به مورد اشاره نمیکنم فقط بدون در حد خودکشی خطرناکه پس سریعااا کنار بگذار…اهل کامنت گذاشتن نیستم ولی اینجا دلم سوخت و عذاب وجدان‌گرفتم و گفتم حتما بگم بهت

رامین
رامین
پاسخ به  اعظم
3 سال قبل

سلام میشه نام اون دو قرص را به انگلیسی بنویسی و یکم بیشتر توضیح بدی ممنون

ش.م
ش.م
پاسخ به  اعظم
2 سال قبل

این اطلاعات و نسخه پیچی هایی که شما واسه بقیه میکنی، عوارض جبران ناپذیری داره ،بنده خودم به دلیل استفاده از قرص های چاقی که کورتون داشتن دچار بیماری خود ایمنی شدم که ۲ سال هست درگیرم و متاسفانه درمان قطعی نداره.تمام پوستم درگیر این بیماری شده.کورتون اشتهارو بطور شدید افزایش میده و تو یک هفته چنان اب زیر پوست جمع میشه که شخص فکر میکنه چاق شده دریغ از دونستن عوارض جبران ناپذیرش😔

سروش
سروش
پاسخ به  اعظم
5 ماه قبل

سلام ،دوست عزیز لطفاً راهنمایی غیر علمی نفرمایید ،اولا این داروها وهردارویی باید توسط پزشک بررسی واگر نیاز وصلاح باشد ،قابل تجویز و مصرف هست ،به صرف اینکه شما خودتون یا کسی دیگر با مصرفشون نتیجه گرفتن ،نمیشه که به دیگران توصیه کرد ،این ۲دارو ومخصوصا پردنیزولون وکلا کورتونها موارد مصرف دیگر وخیلی خیلی مهم ومفیدتری دارند ،وبه هیچ وجه جهت افزایش وزن نباید مصرف بشن وسیپروهپتادین یک آنتی هیستامین هست که به علت فعالیت آنتاگونیستی یکی از گیرنده های سروتونین باعث افزایش اشتها میشه ،ودرحقیقت این جزو اثرات درمانی ووجه تجویز دارو نیست ،افزایش اشتها و وزن جزو عوارض ناخواسته وجانبی این دارو هست ،داروهای دیگری مثل میرتازاپین ،الانزاپین وغیره ،گزینه های بهتری میتونن باشند،البته بابررسی وتجویز پزشک

فریبا
فریبا
پاسخ به  اعظم
13 روز قبل

سلام قرص دگزا شدیدا مانع جذب کلسیم میشه و بعد از مصرف طولانی یکبار توان حرکتی در زانو ها و انگشتان و مفاصل رو از دست میدهیم من خودم الان به این درد دچار شدم و تحت درمانم و چندین نفر دیگه هم همین تجربه رو داشتن اگه عوارض دگزا رو بدونید اصلا مصرف و پیشنهاد نمیکنید

M
M
3 سال قبل

سلام من خانمی هستم ۲۱ سالمه با قد ۱۷۰ منتها خیلی لاغرم رفتم دکتر تغذیه بهم رژیم غذایی و دارو سیپرو هپتادین دادن منتاوقتی میخورم شدیدا جوش میزنم نمیدونم چع کنم دارویی هست ک هم کم خطر باسه هم جوشو لک نزنه بم معرفی کنید

حمید
حمید
3 سال قبل

سلام خسته نباشین من اشتهام ب غذا خوبه اما نمیدونم هر چی بیشتر میخورم همینطوریم یعنی چاق نمیشم علتشو نمیدونم میشه راهنمایی کنید یه داروی چاقی خوردم اما بدنم از بد شانسی کهیر رد دیگه نخوردم الآنم اسم داروی چاقی میاد بدنم میلرزه

سلام من خیلی لاغرم هر دارو و شربتی بوده خوردم ولی اضافه وزن در حد یک کیلو داشتم بعد از قطع دارو دوباره همون وزن اولیه رسیدم
سلام من خیلی لاغرم هر دارو و شربتی بوده خوردم ولی اضافه وزن در حد یک کیلو داشتم بعد از قطع دارو دوباره همون وزن اولیه رسیدم
3 سال قبل

سلام من خیلی لاغرم هر دارو و شربتی بوده خوردم ولی اضافه وزن در در حد یک کیلو داشتم بعد از قطع دارو دوباره همون وزن اولیه رسیدم میشه شربت یا دارویی بهم معرفی کنید ممنونم

مرتضی
مرتضی
3 سال قبل

سلام معتاد به شیره روزی ۲گرم هستم ۵۲سال دارم وخیلی لاغرم چکنم چاق بشم تشکر

Naser
Naser
پاسخ به  مرتضی
3 سال قبل

سلام تنها راهش ترک کردن و پاک زندگی کردنه.

Arcangle
Arcangle
پاسخ به  مرتضی
3 سال قبل

هم خدا رو میخوای هم خرما

سعید
سعید
پاسخ به  مرتضی
2 سال قبل

برو بهشت زهرا یه قبر خریداری کن ، برو توش برای همیشه بخواب
هم خودت ، هم خانوادت و هم جامعه از شرت خلاص میشن
مرتیکه انگل

مالک
مالک
پاسخ به  سعید
1 سال قبل

ایشالا دچارش نشی کاکو ییچی بروی خودت میگی.درضمن توهین به کسی نکن

kaka
kaka
3 سال قبل

سلام
آیا کمبود پروتئین می تونہ باعث بی اشتھایی بشہ؟

ارش امینی
ارش امینی
3 سال قبل

با سلام
می خواستم بدانم داروی درونابینول در ایران موجود هست
پدرم در حال شیمی درمانی است وشدیدا دنبال اون می گردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مریم
مریم
پاسخ به  ارش امینی
3 سال قبل

سلام بیشتر وقتها بی اشتهاهستم شربت زینک خارجی خوردم فایده نداشت اگه داروی سراغ داری خوب باشه بهم معرفی کنید

عباس
عباس
پاسخ به  ارش امینی
3 سال قبل

سلام قرصهای چاقی فست فت و امسال اینها که میگن امریکایی هستند برای چاقی خوبه یا مضر هست

ستایش
ستایش
پاسخ به  سارا چیذری
2 سال قبل

سلام به چه دلیل غیرمجازهستن؟