آیا گریپ فروت خطر ابتلا به سرطان سینه را زیاد می کند؟

آیا خوردن گریپ فروت واقعا خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد ؟ همه روزه اخبار جدیدی در مورد تحقیقاتی که بر روی بیماری سرطان سینه انجام می شود در رسانه ها شنیده شده و حقایقی را در باره این بیماری روشن می کند . اما آیا این اخبار همیشه صحیح هستند ؟ آیا گریپ فروت واقعا کشنده است ؟ اخبار و مقالات ضد و نقضی در این رابطه وجود دارد .

 

گریپ فروت ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد

نتایج تحقیقات محققان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه هاوایی نشان می دهد که ممکن است بین مصرف گریپ فروت و افزایش خطر سرطان پستان ارتباطی وجود داشته باشد .

آیا گریپ فروت خطر ابتلا به سرطان سینه را زیاد می کند؟ 3

این مطالعه بر روی 50000 زن یائسه انجام گرفت و محققان به این نتیجه رسیدند که “مصرف گریپ فروت ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه را افزایش دهد.” در این مطالعه مشخص شد زنانی که به طور متوسط ، روزانه حداقل یک چهارم از یک گریپ فروت  کامل را استفاده میکنند 30 درصد بیشتر از سایر زنان به سرطان پستان مبتلا می شوند .

در مقابل، مطالعات انجام شده در سال های 2008 و 2009 هیچ ارتباطی بین مصرف گریپ فروت و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان را نشان نمی داد .

 

گریپ فروت می تواند به درمان سرطان سینه کمک کند !

تنها یک هفته پس از این مطالعه ” گریپ فروت  هراسی ” محققان در دانشگاه شیکاگو گزارش دادند که بیمارانی که از داروی ضد سرطان لاپاتینیب(lapatinib)، که یک داروی ضد سرطان پستان است استفاده می کنند ، اگر آن را با آب گریپ فروت و یک  وعده غذایی چرب استفاده کنند ، پنج برابر بیشتر می توانند از مزایای ضد سرطانی این دارو بهره مند شوند زیرا مصرف آن در کنار این مواد غذایی و آب گریپ فروت میزان جذبش را افزایش می دهد .

 

گریپ فروت باعث افزایش سطح استروژن در خانم ها می شود

آیا گریپ فروت خطر ابتلا به سرطان سینه را زیاد می کند؟ 5

مطالعاتی در سال 2013 انجام شد و نشان داد که زنانی که گریپ فروت مصرف میکنند سطح استروژن بالاتری دارند . بنابراین مصرف گریپ فروت می تواند سطح استروژن خون خانم ها را افزایش دهد .

 

گریپ فروت ممکن است باعث مهار رشد سلول های سرطانی پستان شود

در سال 1998، مشخص شد که وجود ترکیبی به نام نارینجنین (naringenin) در گریپ فروت ، می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی پستان که در محیط  آزمایشگاه رشد داده شده بودند را بگیرد .

 

اگر خوردن گریپ فروت را دوست دارید نگران نباشید

آیا گریپ فروت خطر ابتلا به سرطان سینه را زیاد می کند؟ 7

همانطور که مشاهده کردید نتایج ضد و نقیضی درباره مصرف گریپ فروت و سرطان سینه وجود دارد . اگر نتایج یک یا دو مطالعه را در مورد یک بیماری یا راههای درمان آن شنیدید زود نگران نشوید . صبر کنید تا یک مرجع شناخته شده، مانند موسسه ملی سرطان مهر تائید خود را در پاسخ قطعی به این تحقیقات بزند، پس از آن شما می توانید به نتایج این تحقیقات استناد کنید .

به هر حال شما هنوز هم می توانید گریپ فروت بخورید و یا آب آن را نوش جان کنید . اما فراموش نکنید که  “در همه چیز  شرط اعتدال را رعایت کنید.”

 

منبع : verywell

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها