طرز تهیه میوه خشک مخصوص شب یلدا

اگر میخواهید برای شب یلدا خودتان یک میان وعده سالم و مغذی درست کنید ، پیشنهاد من به شما تهیه انواع میوه خشک شده است . این خوردنی مفید به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و املاح مثل کلسیم، آھن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس ومنگنز و ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 یک جایگزین مناسب به جای انواع تنقلات ناسالم برای همه افراد به خصوص کودکان محسوب میشود . هر 100 گرم آن 250 کالری و بین 1 تا 5 گرم پروتئین دارد.

طرز تهیه میوه خشک مخصوص شب یلدا 3
میوه خشک مخصوص شب یلدا

طرز تهیه :

بعد از شستشوی میوه ها آنها را به صورت یکنواخت و هم اندازه برش بزنید . دقت کنید برش میوه ها نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد . سپس می توانید برای شیرین تر و براق تر شدن میوه ها آنها را در شربت (1 لیوان شکر  را به مدت 5 دقیقه  با 4 لیوان آب بجوشانید ) البته برای سالم تر وکم کالری تر بودن میوه خشک میتوانید از این مرحله عبور کنید .

سپس کف سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و میوه ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید . دقت کنید اگر میوه ها را به شربت آغشته کردید حتما شربت اضافه را از روی میوه ها بگیرید تا در فر این شربت اضافی نسوزد .حال فر را در کمترین درجه حرارت قرار داده و اجازه دهید تا میوه خشک شما آماده شود .

حتما مرتب میوه ها را چک کنید تا نسوزند و به محض خشک شدن از فر خارج کنید .

نکته مهم دیگر این است که میوه های مختلف را با هم به یکباره داخل فر نگذارید چون زمان خشک شدن میوه ها با هم متفاوت است  و ممکن است زمانی که میوه ای خشک شده باشد میوه دیگر هنوز آبدار باشد .

میوه های خشک شده را از سینی فر به راحتی (چون کف سینی کاغذ روغنی گذاشته اید میوه ها به سینی فر نمی چسبند ) به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید و از خوردنش لذت ببرید.

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها