درمان های طبیعی برای کنترل بیماری لوپوس

لوپوس از جمله بیماری های اتوایمن است . هنوز علل قطعی برای بروز این بیماری شناخته نشده است . در این بیماری سیستم دفاعی بدن علیه سلول های بدن تحریک شده و باعث ایجاد التهاب و آسیب به بافت های بدن می شود . علائم این بیماری مثل سایر بیماری های سیستم ایمنی گاهی اوقات شدید بوده و برخی اوقات رو به خاموشی می گذارد .

حدود 5 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند .

علائم بیماری لوپوس

بیماری لوپوس

تورم و دردناک بودن مفاصل ، بزرگی طحال و کبد ، تب ، ضعف و خستگی زیاد ، ایجاد زخم های دهانی و بثورات پوستی که گاهی به شکل پروانه ای بر روی گونه ها دیده می شود . این بیماری می تواند فرد مبتلا را به عوارض کلیوی و یا مشکلات قلبی نیز مبتلا کند .

همانطور که مشاهده می کنید لوپوس یک بیماری خطرناک است بنابراین نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد . لذا اگر این بیماری در شما تشخیص داده شده است باید سعی کنید به تمام توصیه های پزشک خود برای کنترل و درمان بیماری تان عمل نمایید . همچنین استفاده از یکسری درمانهای طبیعی که امروز با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد نیز می تواند به شما در کنترل علائم این بیماری بسیار کمک کند .

ماساژ روش درمانی عالی برای تخفیف علائم بیماری لوپوس

ماساژ و لوپوس

ماساژ یک روش درمانی عالی برای تخفیف علائم بیماری لوپوس است . ماساژ دادن به دلایل زیر به شما کمک می کند :

  • باعث سم زدایی از بدن می شود .
  • سطح استرس فرد را کاهش می دهد .
  • به کاهش التهاب بدن کمک می کند .
  • میزان سوخت و ساز بدن را زیاد می کند .

انجام ماساژ به صورت هفتگی می تواند به بهبود علائم بیماری بسیار کمک کند . البته بهتر است این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود .

مصرف روغن زیتون

روغن زیتون و کاهش علائم لوپوس

روغن زیتون حاوی مقادیر بسیار بالایی اسید چرب امگا 9 است . این اسید چرب ، یک نوع چربی ایده آل برای کاهش التهاب است . التهاب یکی از نشانه های کلیدی بیماری لوپوس است .

همچنین روغن زیتون سرشار از فیتونوترینت ها است که از بدن در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند . بنابراین همه افراد لازم است از این روغن در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند .

شما می توانید روغن زیتون را در انواع سالادها و یا پخت ملایم انواع غذاهایتان استفاده کنید .

اگر مبتلا به لوپوس هستید سرکه سیب بخورید

سرکه سیب

بیماری لوپوس به صورت ثانویه می تواند باعث کاهش اسید معده شود . سرکه سیب یکی از بهترین محرک ها برای تولید اسید معده است . البته حفظ تعادل در مصرف بسیار مهم است . سرکه سیب همچنین دارای خاصیت سم زدایی نیز می باشد .

شما می توانید از سرکه سیب به عنوان یک ترشی طبیعی در انواع سالاد ها و غذاهای خود استفاده کنید .یک روش خوب دیگر نوشیدن یک لیوان مخلوط سرکه سیب و آب در روز است . برای این کار شما باید یک قاشق غذاخوری (10 میلی لیتر) سرکه سیب را با 200 میلی لیتر آب مخلوط کنید و هر روز صبح یک لیوان از این نوشیدنی را میل کنید .

ریحان سبزی ضد التهاب برای مبارزه با لوپوس

ریحان سبزی ضد التهاب

ریحان یک سبزی معطر و مؤثر در کنترل بیماری لوپوس است . وجود مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان های طبیعی در این سبزی به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر بیماری خود را کنترل کنید .

سعی کنید در کنار غذاهای خود از ریحان بنفش استفاده کنید تا ضمن بهره بردن از عطر و طعم بی نظیر آن از خواص درمانی آن نیز به طور همزمان بهره مند شوید .

 

پروبیوتیک ها را دریابید

پروبیوتیک ها و درمان لوپوس

حفظ سلامت معده یکی از عوامل مؤثر در مبارزه با بیماری لوپوس است. در افراد مبتلا به این بیماری کمبود ریز مغذی ها به طور معمول دیده می شود به همین دلیل اطمینان از جذب کافی مواد مغذی در این افراد بسیار مهم است .

استفاده از محصولات پروبیوتیک با افزایش باکتری های مفید روده و ساخت سیتوکین ها (پروتئین هایی که عملکرد سلول های بدن را تنظیم می کند ) میتواند از بروز برخی التهابات ناشی از این بیماری پیشگیری کند .

روغن نارگیل و تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با لوپوس

اضافه کردن مقداری روغن نارگیل به برنامه غذایی این افراد می تواند فواید بسیاری برایشان داشته باشد . این روغن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، جذب مواد مغذی را زیاد کرده و سطح کلسترول خون را کنترل می کند ، همچنین از عود مجدد علائم بیماری جلوگیری می کند .

شما می توانید در کنار روغن زیتون گاهی اوقات از روغن نارگیل هم جهت ایجاد تنوع و بهره مندی از خواص آن در برنامه غذایی تان استفاده کنید .

زنجبیل ضد التهاب طبیعی

زنجبیل ضد التهاب طبیعی برای مقابله با لوپوس

یکی از نشانه های اولیه و از شایعترین علائم بیماری لوپوس تورم و التهاب است که می تواند همراه درد مفاصل باشد .پیدا کردن راهی برای تخفیف این درد می تواند اولین قدم برای افزایش کیفیت زندگی این افراد باشد .

به همین دلیل استفاده از زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی و کاهنده درد می تواند به تخفیف علائم این افراد بسیار کمک کند .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها