دستور یک چای طبیعی برای از بین بردن مشکلات خواب

در زندگی های امروزی مشکلات خواب خیلی زیاد شده است .ثابت شده است که برای داشتن یک زندگی با کیفیت و پر انرژی ، ما نیاز به حداقل 7 تا 8 ساعت خواب بی وقفه داریم. متاسفانه اغلب ما این واقعیت را نادیده می گیریم اما باید بدانیم که خواب خوب نقش بسیار مهمی در سلامت عملکردهای بدن ما بازی می کند. بنابراین می توان از آن به عنوان یک عنصر حیاتی برای سلامت جسمانی و روانی یاد کرد .

برخی از فعالیت های ضروری بدن برای حفظ سلامت مغز و بازسازی انرژی ما در طول روز زمانی اتفاق می افتد که ما خواب هستیم  . اما مشکل اینجاست که امروزه سبک زندگی مدرن، ما را از داشتن خوابی کافی و با کیفیت محروم کرده است و این خود عاملی برای کاهش سطح کیفیت زندگی افراد و افزایش بروز بسیاری از بیماریها شده است.

اولین علائمی که به دنبال یک خواب ناکافی در فرد ایجاد می شود عبارتند از : عدم تمرکز، احساس خستگی، ضعف و مشکلات پوستی . به همین خاطر برای مقابله با این مشکلات داشتن خواب کافی ضروری است . اما برای رفع مشکل بدخوابی مصرف خودسرانه انواع داروها توصیه نمی شود چون در دراز مدت منجر به وابستگی دارویی و ایجاد عوارض جانبی متعدد می شود .

اگر شما هم مشکل بدخوابی دارید ،خبر خوبی برایتان دارم . امروز قصد دارم شما را با یک روش کاملا طبیعی آشنا کنم که بدون ایجاد عوارض ناخواسته خوابی عمیق و آرام را برایتان به ارمغان می آورد و مشکلات خوابتان را برطرف می کند  .

اگر می خواهید این روش را امتحان کنید همراه ما باشید…

مشکلات خواب
مشکلات خواب

دستور یک نوشیدنی طبیعی برای از بین بردن مشکلات خواب شما

اگر چه داشتن یک خواب آرام بستگی به عوامل بسیاری دارد، اما مصرف این نوشیدنی طبیعی می تواند به عنوان یک مکمل به حل مشکلات خواب ما کمک  کند .

پیشنهاد ما به شما تهیه یک چای خوشمزه به نام چای موز و دارچین است .استفاده از این چای طبیعی قبل از رفتن به رختخواب باعث کاهش سطح استرس ، تنش و سایر علائمی که بی خوابی را تشدید می کنند می شود .

این نوع درمان طبیعی کم خوابی در سال های اخیر شهرت زیادی به دست آورده است و به عنوان درمانی100٪  طبیعی و بسیار مفید می تواند جایگزین خوبی برای قرص های خواب آور شیمیایی در افرادی که انواع مشکلات خواب را تجربه می کنند باشد .

ترکیب تغذیه ای مواد تشکیل دهنده این چای از آن یک نوشیدنی ایده آل برای کنترل سطح کورتیزول( هورمونی که باعث افزایش استرس و مانع ایجاد آرامش و خوابی عمیق در افراد می شود ) ساخته است .

مزایای موز برای داشتن خوابی آرام

موز یک میوه شیرین است که سرشار از دو ماده معدنی پتاسیم و منیزیم است ، دو مواد معدنی ضروری که به بهبود سلامت سیستم عصبی و قلب و عروق کمک می کنند .

خوردن مقدار متعادلی موز در روز مانع فشار خون بالا، احتباس مایعات در بدن، و خطر ابتلا به بیماریهای التهابی می شود .

همچنین موز با داشتن خاصیت آرام بخشی به عضلات به نوبه خود به داشتن خوابی خوب و آرام کمک می کند .

علاوه بر این، موز حاوی اسید آمینه ضروری به نام تریپتوفان است ، که یکی از اثرات این اسید آمینه بر بدن افزایش میزان ترشح سروتونین (یک انتقال دهنده عصبی است که برخلاف کورتیزول به افزایش آرامش و بالا بردن کیفیت خواب کمک می کند) است .

خواص دارچین برای رفع مشکلات خواب

دارچین دارای یک ماده فعال به نام اوژنول است، که  این ماده دارای خواص ضد التهابی، آرام بخشی، ضد اسپاسم و خواص آنتی اکسیدانی است .

مصرف دارچین در حد اعتدال می تواند به عنوان یک مکمل با تاثیر بر متابولیسم گلوکز به کنترل سطح قند خون نیز کمک کند.

همچنین دارچین به از بین بردن اضطراب و عصبانیت، دو اختلال عاطفی که مشکلات خواب را پدید می آورند ، کمک می کند .

چای موز و دارچین
چای موز و دارچین

چگونه این چای طبیعی را برای رفع مشکلات خواب تهیه کنیم ؟

ابتدا سعی کنید مواد تشکیل دهنده این چای بی نظیر یعنی موز و دارچین را به صورت ارگانیک از بازار تهیه کنید . سپس به کمک دستورالعمل زیر و تهیه این چای با انواع مشکلات خواب مبارزه کنید .

مواد لازم :

  • 1 عدد موز رسیده
  • ¼ قاشق چای خوری دارچین (1.2 گرم)
  • 1 لیتر آب

طرز تهیه چای موز و دارچین برای رفع مشکلات خواب
طرز تهیه چای موز و دارچین برای رفع مشکلات خواب

نحوه آماده سازی چای موز و دارچین

  • اول آب را به جوش بیاورید و موز را به بدون پوست کندن آن به چند قطعه برش بزنید .
  • تکه های موز را در آب درحال جوشیدن بیندازید .حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه موز در ظرف آب در حال جوشیدن باشد .
  • پس از گذشت این زمان، زیر حرارت را خاموش کنید در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید موز به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر در ظرف بماند .
  • سپس تکه های موز را خارج کرده چای موز را در یک فنجان ریخته و مقدار کمی دارچین به آن اضافه کرده و سپس چای را هم بزنید.
  • این نوشیدنی را 30 یا 40 دقیقه قبل از خواب میل کنید .

برای دستیابی به نتایج مطلوبتر سعی کنید یک مکان راحت و آرام را برای استراحت انتخاب کنید و از چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب از دستگاه های الکترونیکی مثل موبایل استفاده نکنید.

اگر بعد از رعایت این نکات و نوشیدن چای موز باز هم مشکلات خواب شما پابرجاست حتما با دکتر خود برای استفاده از سایر روش های درمانی مشورت کنید.

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها