چند راهکار ساده برای مبارزه با پوکی استخوان

برای داشتن استخوان هایی محکم و مبارزه با پوکی استخوان ، افزایش مصرف غذاهای غنی از کلسیم  سایر ویتامین ها و املاح ضروری است .

باید پذیرفت که ایجاد یکسری تغییرات در بدن ما یک بخش طبیعی از فرآیند پیری است . در برخی از افراد روند پیری و افزایش سن همراه است با اختلالات شناختی مثل آلزایمر ، در برخی با درد و تورم مفاصل و آرتریت همراه است و در برخی دیگر همراه با پوکی استخوان است .

چند راهکار ساده برای مبارزه با پوکی استخوان 3

در پوکی استخوان ، استخوان ها به دلیل از دست دادن کلسیم به تدریج ضعیف شده ، استحکام و تراکم خود را از دست داده و احتمال شکستگی استخوان ها افزایش می یابد . به همین دلیل حتی یک زمین خوردن ساده هم می تواند فرد را دچار شکستگی استخوان و مشکلات جدی کند .

برخی از داروها می تواند در این زمینه به شما کمک کرده و استحکام استخوان های شما را افزایش دهد ، اما اگر شما به دنبال راهکارهای طبیعی هستید ، امروز قصد دارم شما را با راهکارهای ساده ای آشنا کنم که با به کارگیری آنها می توانید تا حد زیادی از بیماری پوکی استخوان مبارزه کنید . همراه ما باشید…

 

سرکه

یکی از راههای افزایش استحکام استخوان ها این است که شما دریافت مواد معدنی مخصوصا کلسیم را در رژیم غذایی تان افزایش دهید . شما باید این املاح را به صورت منظم دریافت کنید . سرکه کمک می کند که بدن شما به طور مؤثرتر کلسیم را از غذاهایی که می خورید جذب کند . سعی کنید به سالادتان کمی سرکه اضافه کنید و با این کار از بروز پوکی استخوان پیشگیری کنید .

 

چند راهکار ساده برای مبارزه با پوکی استخوان 5

ترک سیگار

سیگار کشیدن عادت بسیار بدی است که اثرات منفی بر سلامت شما دارد و زمانی که سر و کله بیماریهای مزمنی مثل پوکی استخوان پیدا می شود مصرف سیگار می تواند برای سلامتی تان بسیار مخرب تر از قبل باشد .

با ترک سیگار نه تنها از استخوان هایتان محافظت می کنید بلکه از ورود مواد سرطان زا و بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات نیز پیشگیری می کنید .

 

لاغری زیاد

افراد لاغر به خصوص افرادی که دچار اختلالات غذا خوردن هم هستند ، بسیار زودتر از سایر افراد دچار پوکی استخوان می شوند . بنابراین حفظ وزن در محدوده طبیعی و نرمال به پیشگیری از پوکی استخوان بسیار کمک می کند .

 

محصولات سویا

سویا حاوی مقادیر بالایی از فیتواستروژن هاست . این ترکیبات که شبیه هورمون استروژن زنانه هستند به حفظ و تعادل سطح این هورمون در بدن کمک می کنند .علاوه بر این وجود این ترکیبات در سویا به افزایش تراکم استخوان ها در زنان کمک می کند .

واقعیت این است که زنان خیلی بیشتر از مردان در معرض پوکی استخوان قرار دارند و خوردن غذاهای حاوی سویا به آنها کمک می کند تا از بروز این بیماری پیشگیری کنند .

 

شبدر قرمز

مانند پروتئین سویا ، شبدر قرمز هم دارویی گیاهی  است که اثرات مشابه هورمون استروژن در بدن دارد . بنابراین می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش خطر ابتلای به پوکی استخوان در زنان کمک کند .

فقط به خاطر داشته باشید قبل از اینکه از این گیاه به عنان یک گزینه درمانی استفاده کنید حتما با دکتر خود در مورد هر گونه عوارض جانبی ناخواسته مشورت کنید .

چند راهکار ساده برای مبارزه با پوکی استخوان 7

ماهی سالمون

ماهی سالمون غنی از کلسیم ، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 است ، بنابراین مصرف آن برای سلامتی بسیار سودمند است . این ماهی یکی از بهترین غذاهایی است که برای پیشگیری از بیماری پوکی استخوان می توان از آن استفاده کرد . به یاد داشته باشید که رعایت تنوع در برنامه غذایی روزانه بسیار مهم است و پیشنهاد می شود که 2-3 بار در طول هفته از ماهی استفاده کنید .

 

ورزش منظم

فعال بودن یکی از بهترین راهها برای افزایش قدرت عضلات است . با ورزش منظم عضلات شما تقویت شده و از استخوان ها حمایت بیشتری می کند  بنابراین خطرات ناشی از انواع شکستگی ها  به دنبال زمین خوردن در شما بسیار کمتر خواهد شد .

علاوه بر این با ورزش منظم شما کالری بیشتری در طول روز می سوزانید و به تناسب اندام تان کمک می کنید و از این طریق از بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از افزایش سن پیشگیری خواهید کرد .

 

آناناس

چند راهکار ساده برای مبارزه با پوکی استخوان 9

وجود عنصر منگنز نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد و کمبود این ماده معدنی باعث می شود ریسک ابتلا به بیماری پوکی استخوان در شما افزایش یابد .

خوردن آناناس بیش از 70 در صد نیاز بدن شما به این ماده معدنی را تامین می کند . بنابر این نوشیدن آب آناناس تازه و خوشمزه به طور منظم ایده بسیار خوبی برای حفظ سلامت استخوان های شماست .

 

 

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها