7 ماده غذایی انرژی زا که حسابی سرحالتان می کند

َاگر بیشتر اوقات احساس خستگی می کنید و با کمترین فعالیتی انرژی تان کم و کمتر می شود امروز قصد دارم شما را با چند ماده غذایی انرژی زا آشنا کنم که علاوه بر اینکه انرژی تان را زیاد و سرحالتان می کنند به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی و مواد آنتی اکسیدان و فیبرهای غذایی خطر ابتلا به دیابت و حتی سرطان را در شما کم می کنند .

بادام

بادام یک ماده غذایی انرژی زا

بادام مغزی سرشار از انرژی و مملو از مواد مغذی گوناگون مثل منگنز ، ویتامین E ، منیزیم ، تریپتوفان ، مس ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ، و فسفر شما را پر انرژی کرده ، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و با شل کردن عضلاتتان خواب خوب و آرامی را برایتان به ارمغان می آورد . همچنین خوردن بادام با کاهش سطح استرس ، خلق و خویتان را بهتر می کند .

فلفل قرمز ماده غذایی انرژی زا

فلفل تند

ماده غذایی انرژی زا ی دیگر فلفل تند است . فلفل تند حاوی یک ماده به نام کپسایسین است . این ماده در بدن شما تولید انرژی کرده و بدنتان را گرم می کند ، همچنین سوخت و ساز شما را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن فلفل تند، یا هر ماده غذایی دیگری که بدن شما را مجبور به تولید گرما کند ، می تواند سوخت و ساز بدنتان را تا 5 درصد افزایش دهد .

اما این همه ماجرا نیست. مطالعات همچنین نشان داده اند فلفل اشتها را سرکوب کرده ، هضم را بهبود بخشیده ، و به اکسیداسیون و سوخت و ساز چربی ها در بدن کمک می کند .

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز انرژی زا هستند

سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم پیچ ، کلم بروکلی و… با تولید انرژی مداوم به جنگ خستگی می روند . آنها سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، روی و ویتامین های A ، C ، E و K ، و همچنین فیبر و اسید فولیک هستند . مخصوصا ویتامین C ، یک دوز خوبی از مواد آنتی اکسیدانی است که به شما کمک می کند همواره بدنی سالم و قوی داشته باشید .

ادویه جات

 ادویه جات انرژی زا

بسیاری از ادویه جات خواص ضد التهابی و انرژی بخشی دارند و سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند . دارچین یکی از ادویه جات سودمند است که باعث کاهش فشار خون، مبارزه با عفونت ، و کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب شده و انرژی زاست. همچنین مطالعات نشان می دهد زنجبیل می تواند در کنار خاصیت انرژی زایی، سوخت و ساز بدنتان را تا 20 درصد افزایش دهد !

موز یک ماده غذایی انرژی زا

 موز بمب انرژی

موز با داشتن اسیدهای آمینه، قند طبیعی، و فیبر با خستگی مبارزه می کند . مطالعات نشان می دهد ورزشکارانی که قبل از تمرین خود فقط موز می خورند به خوبی افرادی که یک نوشیدنی حاوی 6 درصد کربوهیدرات می نوشند ، می توانند فعالیت ورزشی شان را با انرژی کافی انجام دهند .

بنابراین می توان نتیجه گرفت خوردن موز به عنوان یک ماده غذایی انرژی زا می تواند برای غلبه بر انواع خستگی ها و کمبود انرژی به کمک شما آید .

7 ماده غذایی انرژی زا که حسابی سرحالتان می کند 8

6 – کوینولا

کوینولا یا بذر گنه گنه یک دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ سفید است که بویی ملایم و طعمی شیرین دارد . از برنج سبکتر است و می توان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود ،همچنین برای غلیظ کردن سوپ هم میتوان به آن اضافه کرد . استفاده از کربوهیدراتها به خصوص کربوهیدرات های ساده مثل انواع نان های تهیه شده از آرد سفید و برنج سفید و انواع شیرینی جات باعث می شود در عرض چند ساعت پس از خوردن ، شما احساس تنبلی و رخوت داشته باشید .

در عوض ، کوینولا به دلیل آنکه هم کم کربوهیدرات است هم پر از پروتئین های گیاهی است ، به شما کمک می کند تا سطح انرژی خود را همواره بالا نگهدارید . همچنین کوینولا سرشار از آهن ، کلسیم ، منیزیم ، منگنز، و فیبر و آنتی اکسیدان است . به همین خاطر سیستم ایمنی تان را تقویت کرده و اجازه می دهد  احساس انرژی و سلامتی بیشتری داشته باشید .

تخم شربتی ماده غذایی انرژی زا

تخم شربتی یک ماده غذایی انرژی زا

تخم شربتی نیز یک ماده غذایی انرژی زا است . تخم شربتی به لطف نسبت بهینه از پروتئین، چربی و فیبر و کربوهیدرات پایین آن به حفظ پایدار سطح انرژی شما کمک می کند. همچنین وجود فیبر در آن به کنترل قند خون و جلوگیری از هوس و پرخوری بعد از صرف غذا نیز کمک می کند .

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها