فواید شگفت انگیز ورزش پیاده روی برای شما

اگر به دنبال ورزشی آسان و ارزان هستید که فواید شگفت انگیزی برای ماهیچه ها و مفاصل و استخوان های شما داشته باشد و به لاغری شما کمک کند پیشنهاد من به شما ورزش پیاده روی می باشد .پیاده روی نیاز به حداقل امکانات و آماده سازی دارد اما فواید آن برای سلامتی شما بیشمار است .

سعی کنید برای حفظ سلامتی خود حداقل هفته ای 5 روز و هر بار حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید .

بهترین شیوه پیاده روی به چه صورت است ؟

بهتر است ابتدا برای گرم کردن بدن پیاده روی را با سرعت آهسته آغاز کنید و به تدریج سرعتتان را افزایش دهید تا ضربان قلبتان بالا رود و نفس های عمیقی بکشید . با این سرعت 15 دقیقه پیاده روی کنید . سپس سعی کنید در ادامه پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر بقیه اندام هایتان را هم حرکت دهید برای این کار می توانید دستهایتان را به شکل دورانی حرکت دهید .

سرتان را به سمت بالا نگه دارید و پشتتان را صاف کنید ، شکمتان را منقبض کنید و قدم های بلند بردارید .5 دقیقه پایانی هم سرعت خود را کمتر کنید تا بدنتان کم کم سرد شود . بعد از ورزش پیاده روی حرکات کششی ملایمی انجام دهید .

 

چه نکاتی را در هنگام پیاده روی رعایت کنیم ؟

چه نکاتی را در هنگام پیاده روی رعایت کنیم ؟

  • از کفش مناسب استفاده کنید : حتما از کفش های مناسب برای پیاده روی استفاده کنید . کفش پیاده روی باید تمام قوس پا را پوشانده و پاشنه را کمی بالا بیاورد . باید دور پاشنه ماده سفتی باشد تا مانع از حرکت و لغزش پا هنگام ورزش پیاده روی شود . قسمت پنجه پا هم باید جا دار باشد تا کفش پایتان را موقع پیاده روی اذیت نکند .
  • به تدریج بر شدت و مدت پیاده روی بیفزایید : با سه یا چهار روز در هفته پیاده روی تان را آغاز کنید و هر چند روز یک روز را استراحت کنید . بعد از گذشت دو هفته، ۵ دقیقه به تایم پیاده روی تندتان اضافه کنید. هر دو هفته یک بار، ۵ دقیقه به مدت پیاده روی تان اضافه کنید تا به تدریج قدرت استقامت و تحمل تان افزایش یابد.
  • آب کافی بنوشید : حتما به منظور جلوگیری از کم آبی بدن تان، آب کافی بنوشید . به این منظور 15 دقیقه قبل از شروع ورزش پیاده روی ، یک لیوان آب بنوشید . بعد از سرد شدن بدن تان هم مجددا یک لیوان دیگر آب بنوشید . سعی کنید هر ۲۰ دقیقه یا هر وقت که در حین ورزش احساس تشنگی داشتید ، آب بنوشید .

راههای افزایش چربی سوزی در پیاده روی

راه های افزایش چربی سوزی در حین پیاده روی

برای افزایش چربی سوزی در زمان پیاده روی ، سعی کنید زمانی که راه می روید غیر از پاها بقیه اندام هایتان را هم به حرکت درآورید . بازوها و شانه ها و دست هایتان را هم هنگام پیاده روی حرکت دهید . فراموش نکنید هر چه بیشتر حرکت کنید بیشتر کالری می سوزانید .

سعی کنید هنگام پیاده روی سرعتتان را کم و زیاد کنید . در پیاده روی یکنواخت شما کالری کمتری می سوزانید . برای مثل می توانید به مدت 5 دقیقه خیلی سریع راه بروید به طوری که نتوانید به راحتی صحبت کنید و سپس 2 دقیقه پیاده روی آرام تر داشته باشید و همراه با آن نفس عمیق بکشید و عضلات شکمتان را منقبض کنید .

می‌توانید این دوره‌های پیاده روی سریع و آهسته را مرتب تکرار کنید تا کل زمان پیاده‌روی شما حداقل 30 دقیقه بشود .

فواید شگفت انگیز پیاده روی برای شما

احساس شادی و راه رفتن

  • پرهیز از وسوسه خوردن شیرینی جات : ثابت شده است که پیاده روی روزانه به مدت ۱۵ دقیقه وسوسه و ولع مصرف خوراکی ها و میان وعده های شیرین را کاهش می دهد .
  • افزایش مقاومت در برابر میکروب ها : ورزش های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می شود . مطالعات نشان داده افرادی که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می کنند ، کمتر دچار بیماری های عفونی می شوند .
  • دفع سموم بدن : یکی دیگر از فواید پیاده‌ روی سم زدایی از بدن است . پیاده روی سریع  باعث ایجاد تعریق می شود که از این طریق می ‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌ های بدن را سرعت بخشید .
  • کاهش خستگی: پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز و با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن ، میزان خستگی را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد . تحقیقات دیگری هم نشان می دهد که حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز انرژی بدن را تا دو برابر افزایش می دهد .
  • احساس شادی : ورزش هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می شود که می تواند خلق و خو را افزایش دهد . یکی از مزایای بزرگتر پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن های ورزشی احساس نشاط می دهد .
  • افزایش خلاقیت : ورزش پیاده روی منجر به بهبود عملکرد مغز می شود و محققان دانشگاه استنفورد ثابت کرده اند که میزان خلاقیت افرادی که این ورزش را انتخاب می کنند، ۶۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است .

 

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید ! 1

با یک رژیم مناسب سلامتی و تناسب اندام تان را به دست آورید !

در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . رژیم شما توسط سارا چیذری مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تغذیه ایران با شماره نظام پزشکی : ت – ۱۸۸۲ آماده و برای شما ارسال خواهد شد و تا پایان دوره رژیم پشتیبانی آنلاین خواهید داشت !

دریافت رژیم آنلاین
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها